Congres Podiumkunsten – 30 mei 2017 Werving die werkt! Congres Podiumkunsten – 30 mei 2017 Janneke Barten: Fondsenwerving & Relatiebeheer Monique van Son: CRM coördinator
Wervingsdiner – J.C. Krol Soiree 2016 Werving die werkt! Wervingsdiner – J.C. Krol Soiree 2016 Succesfactoren: Zeer betrokken J.C. Krol comité Herkenbaarheid: 2-jaarlijks diner Thema: droom van de programmeur. Passie voor theater centraal. Werving grote gevers i.p.v. eenmalige giften Investering & opbrengst: Kosten: € 15.000 40 nieuwe Founders / TWG-leden - € 100.000 over 5 jaar Tweejaarlijks wervingsdiner met deze keer 300 gasten. Geen kosten, we vragen wel om introducees. Aan het eind van de avond antwoordkaart: boter bij de vis! Betrokken Founders als ambassadeurs, enorm belangrijk!
Werving die werkt! Founderschap cadeau Succesfactoren: Bestaand bestand van betrokken gevers Leuke uitnodigingen, persoonlijk contact, toegankelijk bedrag Investering & opbrengst: Kosten: weinig Opbrengst: 44 aspirant-Founders, waarvan min. 22 nieuwe Founders - € 55.000 over 5 jaar Wat is het? Cadeaubon voor alle bestaande Founders, om iemand een jaar lang te laten profiteren van het Founderschap. Daarna worden ze benaderd of ze Founder willen worden.
Geautomatiseerde wervingscampagne Werving die werkt! Geautomatiseerde wervingscampagne Servicemail achteraf: als de klant GEEN VS in de toekomst heeft => 3 passantentips als de klant WEL een VS in de toekomst heeft: geen napretmail gehad (eens per 3 maanden) genre = dans, klassiek, toneel, jeugd/jongeren, cabaret in het werkgebied woont geen Founder/Cultuurdrager is eens in de 6 maanden 3 dagen na de VS om 15.00 uur => wervingsmail Cultuurdrager
Geautomatiseerde wervingscampagne - resultaat Werving die werkt! Geautomatiseerde wervingscampagne - resultaat Aantal verstuurd: 2.675 (tot nu toe) Opens: 1.495 (56%) Clicks: 95 (6% van opens) Aantal nieuwe Cultuurdragers: 61 stuks ad € 5.080 (tot nu toe) Resultaat: 2,3%
Werving die werkt! Overwegingen: Telemarketingactie Weerstand? Ervaring andere theaters? Uitbesteden of zelf? Risico? Geschikte propositie? Doel: meer cultuurdragers!
Telemarketingactie – klantselectie Werving die werkt! Telemarketingactie – klantselectie Op basis van RFM-waarde: Recentheid: dec 2016: bezoekers na 1 sep 2015 Frequentie: 3 of meer keer geweest in S1516 en S1617 Monetair: € 100 of meer uitgegeven (€ 15 /ticket) Klanten binnen ons kerngebied en werkgebied Met een telefoonnummer
Telemarketingactie - resultaat Werving die werkt! Telemarketingactie - resultaat Aantal gebeld: ± 1.200 klanten Aantal nieuwe Cultuurdragers: 215 klanten ad € 10.432 (in 2017) Resultaat: 16,6% Jaarlijks: 110 ad € 4.105 per jaar Maandelijks: 105 ad € 7.758 per jaar Aantal nieuwe Founders: 8 klanten ad € 4.000 (in 2017) Kosten terugverdientijd: 8 maanden Gulle gever Ook vertellen: mecenas binnengehaald. Kosten opnemen of in ieder geval terugverdientijd van 8 maanden. Nauwelijks klachten.
Werving die werkt! Vragen? Einde presentatie Wervingsdiner JC Kroll Soiree Founderschap cadeau Geautomatiseerde wervingscampagne Telemarketingactie