Congres Podiumkunsten – 30 mei 2017

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Tips en praktijk opstellen businesscase
Advertisements

Mogelijk Door Leden Ieder Lid één Lid. Inhoud:  Wat voor leden werven  Waarvoor de leden werven  Waarmee de leden werven  Inhoud powerpoint presentatie.
Het Ondernemersfonds ? Voorwaarts, een glanzende toekomst tegemoet Ton Roozen voorzitter Stichting Ondernemersfonds Binnenstad Haarlem 1.
Ontdek uw klanten en hun verlangens KlachtenPunt.be.
XELION HOSTED PHONE SYSTEM
CLUB 32 De business club van Schaerweijde heet. 2 Club 32 = Liefde voor de club en lol voor de leden.
Perspectief op Rijpelberg
Dé complete online werkplek met de kracht van Office 365
CROWDFUNDINGSACTIE CD productie Willow Mae Stichting SETH music & theatre entertainment.
Investeringsanalyse Sabine Berendse. Gegevens bij vraag 1: Een bedrijf overweegt een deel van de administratie te automatiseren. De directie heeft de.
LIEN VANDERVELDE CRM VS. SCRM. INHOUDSTABEL 1.Marketing 2.Feedback 3.Sales 4.Service & support.
Wie geef jij een glimlach?
CRM Laura Nunes Carvalho, Jonathan Mathyssen, Jens Van den Driessche en Ruben Junius.
1.potentiële erflaters: wie, waarom en waar? 2.uw database is goud waard 3.koffietafels /informatie-namiddagen 4.face2face / huisbezoeken.
Concerti Fetti Bezoek een live-optreden van een voor jou niet voor de hand liggende artiest.
Inspirationpoint Valkenswaard.
Positionering Transformationele positionering
Het 20 ste Jeugdkamp van VV RHOON Datum: 9 t/m 12 mei 2013 Voor wie: alle E t/m C elftallen.
Welkom bij deze mini-beurstraining.
Evenementencommissie RCU Zwolle
Uw voorzitter heeft een aanzienlijk belasting voordeel gehad en heeft het genoegen ca 20 leden – die zich als eersten melden- een droom vakantie aan te.
Concept presentatie A3. 1. Narrowcasting in past, present, future; 2. Het concept; 3. Checklist; 4. Opstarten van het concept & Casus; 5. Vragen van publiek.
Van eenmalige bezoeker naar structurele donateur Hans Broodman en Balt Leenman Congres Podiumkunsten, Dordrecht dinsdag 19 mei 2015.
Bewonersbijeenkomst Zonnepanelen op Museon 18 april 2015 Museon.
Aansluiting LSP Voorlichtingsbijeenkomst 2 en 9 september 2015.
Het opladen van gegevens naar Peridos Mieke van der Est-Kraan, kwaliteitsadviseur Nicolette Ursem, wetenschappelijk adviseur.
Permanence Uitwerkingen
Mensen die een hoge leeftijd bereiken, zitten veelal thuis. Veel ouderen verliezen zo gaandeweg het contact met anderen, met de maatschappij, met het leven.
Premium Cloud Backup Makkelijk.Veilig.Betrouwbaar.
Een gezegende sabbat!. Wat kunt u de komende periode verwachten?
BUSINESS IT & MANAGEMENT Instituut voor Bedrijfskunde.
OV Cafe Pedro Peters CEO RET. De OV-chipkaart is ingeburgerd.
Begroting 2015 Cie. EFTR Bijdrage E. Ruijgers.
Doel 1: Actieplan Leerbanen ‘top of mind houden’ loopvermogen zonder uitbreiding versterken Contacten warm houden Contactmomenten uitbreiden Van 100 naar.
Welkom Emmaüsparochie Algemene Informatie Avond 14 maart 2016.
Het Europees Sociaal Fonds investeert in jouw toekomst.
Samenwerking leerling, school, ouders. Programma uurWelkom; terugkoppeling opbrengsten vorige ouderavond; presentatie over het cultuurprofiel.
Podiumkunst.info Congres Podiumkunsten 23 mei 2016 Gebruikers aan het woord.
IntoSaxion: voor en door studenten Jeffrey van Rossum Dienst Interne en Externe Betrekkingen, Saxion.
In deze dienst zal Ds. Storm voorgaan. Voor de dienst zingen we Gz. 19 Na de zegen Ps. 8 : 6 Schriftlezing: 1 Korintiërs 15 : 35 – 58 Tekst: Zondag 17.
Congres Podiumkunsten 2016 “Het aangaan en versterken van relaties met grote gevers” Hans Broodman en Niels Kattenberg 23 mei 2016.
Gewenste organisatie. Bestuur Voorzitter Vacature Penningmeester Bestuurslid Clubhuis Vacature Bestuurslid tennis-technische zaken Vacature Algemeen bestuurslid.
(s)teun fondswerving Samen zullen wij dat varkentje wel even wassen!
Zonnepanelen Kosten & Baten
DEMENTIE: over ziekte, zorg en samenleving
Producttraining voor het vastelijnabonnement van ACN
Reken je (niet) rijk.
Crowdfunding.
De Pit en Overloon duurzaam
Recreatiepark Surae Het gaat niet goed met het recreatiepark, er zijn te weinig bezoekers!
Burgerhout Bruist Editie 2017.
verwarring begrippen omzet of winst
Modest MEELBERGHS – januari 2016
Instructie: Als kinderen voor zichzelf willen bijhouden hoe snel, of hoeveel rondjes ze iedere dag rennen, kan dit met dit sjabloon. Een leerkracht kan.
Recreatiepark Surae Het gaat niet goed met het recreatiepark, er zijn te weinig bezoekers!
Twee jaar kleinezaalkaart
Informatieavond.
District Midden Brabant
Zonnepanelen Kosten & Baten.
BoekStart voor baby’s > Leesbevorderingsprogramma voor jonge kinderen (0-2) > Doel: ouders van baby’s met boeken en lezen in contact brengen door ze te.
Ouders en school samen Maart 2016
Hervorming medefinanciering
Voormalig wilde dieren trainer geeft lezingen op scholen wereldwijd
Samen zullen wij dat varkentje
Anna Wie heeft er wel eens pijn in zijn mond gehad? …
De bedenkers.
Huurders betrekken bij het beleid van Vecht en Omstreken
-Uitnodiging- In Between Café De Bilt
Steun aanvragen bij Stichting DierenLot
Voorbeeld presentatie
Transcript van de presentatie:

Congres Podiumkunsten – 30 mei 2017 Werving die werkt! Congres Podiumkunsten – 30 mei 2017 Janneke Barten: Fondsenwerving & Relatiebeheer Monique van Son: CRM coördinator

Wervingsdiner – J.C. Krol Soiree 2016 Werving die werkt! Wervingsdiner – J.C. Krol Soiree 2016 Succesfactoren: Zeer betrokken J.C. Krol comité Herkenbaarheid: 2-jaarlijks diner Thema: droom van de programmeur. Passie voor theater centraal. Werving grote gevers i.p.v. eenmalige giften Investering & opbrengst: Kosten: € 15.000 40 nieuwe Founders / TWG-leden - € 100.000 over 5 jaar Tweejaarlijks wervingsdiner met deze keer 300 gasten. Geen kosten, we vragen wel om introducees. Aan het eind van de avond antwoordkaart: boter bij de vis! Betrokken Founders als ambassadeurs, enorm belangrijk!

Werving die werkt! Founderschap cadeau Succesfactoren: Bestaand bestand van betrokken gevers Leuke uitnodigingen, persoonlijk contact, toegankelijk bedrag Investering & opbrengst: Kosten: weinig Opbrengst: 44 aspirant-Founders, waarvan min. 22 nieuwe Founders - € 55.000 over 5 jaar Wat is het? Cadeaubon voor alle bestaande Founders, om iemand een jaar lang te laten profiteren van het Founderschap. Daarna worden ze benaderd of ze Founder willen worden.

Geautomatiseerde wervingscampagne Werving die werkt! Geautomatiseerde wervingscampagne Servicemail achteraf: als de klant GEEN VS in de toekomst heeft => 3 passantentips als de klant WEL een VS in de toekomst heeft: geen napretmail gehad (eens per 3 maanden) genre = dans, klassiek, toneel, jeugd/jongeren, cabaret in het werkgebied woont geen Founder/Cultuurdrager is eens in de 6 maanden 3 dagen na de VS om 15.00 uur => wervingsmail Cultuurdrager

Geautomatiseerde wervingscampagne - resultaat Werving die werkt! Geautomatiseerde wervingscampagne - resultaat Aantal verstuurd: 2.675 (tot nu toe) Opens: 1.495 (56%) Clicks: 95 (6% van opens) Aantal nieuwe Cultuurdragers: 61 stuks ad € 5.080 (tot nu toe) Resultaat: 2,3%

Werving die werkt! Overwegingen: Telemarketingactie Weerstand? Ervaring andere theaters? Uitbesteden of zelf? Risico? Geschikte propositie? Doel: meer cultuurdragers!

Telemarketingactie – klantselectie Werving die werkt! Telemarketingactie – klantselectie Op basis van RFM-waarde: Recentheid: dec 2016: bezoekers na 1 sep 2015 Frequentie: 3 of meer keer geweest in S1516 en S1617 Monetair: € 100 of meer uitgegeven (€ 15 /ticket) Klanten binnen ons kerngebied en werkgebied Met een telefoonnummer

Telemarketingactie - resultaat Werving die werkt! Telemarketingactie - resultaat Aantal gebeld: ± 1.200 klanten Aantal nieuwe Cultuurdragers: 215 klanten ad € 10.432 (in 2017) Resultaat: 16,6% Jaarlijks: 110 ad € 4.105 per jaar Maandelijks: 105 ad € 7.758 per jaar Aantal nieuwe Founders: 8 klanten ad € 4.000 (in 2017) Kosten  terugverdientijd: 8 maanden Gulle gever Ook vertellen: mecenas binnengehaald. Kosten opnemen of in ieder geval terugverdientijd van 8 maanden. Nauwelijks klachten.

Werving die werkt! Vragen? Einde presentatie Wervingsdiner JC Kroll Soiree Founderschap cadeau Geautomatiseerde wervingscampagne Telemarketingactie