Maatschappijleerdag Februari 2017 Amnesty Educatie

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Binnen / Buitenkring Maak een binnen- en buitenkring
Advertisements

Wisselen van rol – Wisselen van groep In elke groep is één leider en zijn er drie uitvoerenden. Degene die aan de beurt is om leider te zijn, schuift soms.
1 Spelen en leren: het begint al bij de voorschool. Aan het werk met jonge kinderen !
Pragmatische vaardigheden: debatteren met kinderen
Het Debat 1. Het Debat - spelregels Groep zit in kring (zonder tafels) Er volgt een eerste stelling Maak een keuze voor (GROEN) of tegen (ROOD) Ga met.
‘Lagerhuis’’ DEBAT Je bent ingedeeld in één kant, je moet dus de stelling verdedigen of juist niet, ook al vind je zelf wat anders. Gebruik zoveel mogelijk.
Jongeren & cultuur Cultuur als hefboom voor kwetsbare groepen: een geïntegreerde projectaanpak.
Workshop First Lego League
Effectief rekenonderwijs
Ken je kracht…Deel je kracht…
Mondeling Nederlands nieuw cursus 2
Communication Een good listening attitude. A good listener Luistert met zijn oren en met zijn hart. Listening is an attitude! Luisteren vereist de juiste.
Presentatie Bijeenkomst 3
project Doelstelling Bevorderen van communicatie tussen kinderen. Oefenen van schriftelijke taalvaardigheden. Leren schrijven van brief of verslag.
Welkom bij de dialoogbijeenkomst Het familieteam Gastvrij in de zorg.
Financieringsplan II Openingsbalans.
Logische niveaus Bateson en Dilts
Ouderbijeenkomst.
Ouderbijeenkomst. ZOMER © Rezulto Onderwijsadvies in opdracht van de PO-Raad.
Nathan de Wijze en de Drie Ringen Een parabel over interreligieuze dialoog.
Verdiepen Website Studiekeuze 123 Folder Oud-leerlingenmarkt Een absolute aanrader! 6 november op Lyceum Ypenburg Proefstuderen in december of maart.
Levensbeschouwelijk kringgesprek
Identiteit 2.0 Bron afbeelding:
Pedagogische theorieën
Happy new year Goede voornemens.... Waardenlijst Neem de waardenlijst door. Omcirkel de vijf voor jou belangrijkste waarden van de groep waarop je werkt.
Professionele nieuwsgierigheid Coaching en gesprekstechnieken Bijeenkomst 4 29 februari 2016.
Kadervormingstoelagen Alle vormingen ifv jeugdwerkinitiatief Worden voor de helft terugbetaald.
Masterclass W&T-Vaardigheden TRAINING 2: SOCRATISCHE DIALOOG.
LEZEN 3.4 FUNCTIES VAN TEKSTGEDEELTEN. KLAAR MET DE TOETS? Kijk de paragraaf lezen 3.4 na (zie antwoorden in je ) Meld jezelf aan op Google Classroom.
LEZEN 5.4 BESCHOUWING. DEZE LES LEER JE: Wat de tekstvorm ‘beschouwing’ is. Welke tekstdoel een beschouwing heeft. Hoe een beschouwing is opgebouwd. Wat.
Duurzaamheidsbeleid. Duurzaamheidsbeleid Het zijn Boxtelaren met een eigen visie die met opgestroopte mouwen, aanspreekbaar op hun verhaal, fragmenten.
Taal- en Interactievaardigheden in de Kinderopvang
Argumenteren en betogen II
GEDRAGSVERANDERING; EEN ONTMOETING TUSSEN AMBITIE EN PRAKTIJK
Bouwen Matteüs 7: Jezus zei: “Luister naar mijn woorden en doe wat ik vraag. Dan lijk je op een verstandige man, die zijn huis bouwt op stevige.
Natuurlijk leert de Koninklijke EHBO je helpen
Wat is internet? Vandaag gaan we ontdekken wat internet is? Hoe vaak zijn de leerlingen online? Welk apparaat gebruiken ze? Stel ze eens wat vragen en.
Educatieve info woensdag 8 februari.
Een reisverslag schrijven
Effect van vertelstandpunt, tijd
Wat is internet? Vandaag gaan we ontdekken wat internet is? Hoe vaak zijn de leerlingen online? Welk apparaat gebruiken ze? Stel ze eens wat vragen en.
Instructie geven en uitvoeren
Praten over SEKS? Dat spreekt vanzelf!
Interview voorbereiden
Lezen samenvatten.
Betrouwbaarheid van informatiebronnen
Groep 1-2 op basisschool 't heibosch
Didactische structuren
Didactiek Lesformulier.
Pré-NLT-module Leren met je hersenen
Ouderbijeenkomst.
Didactiek Lesformulier.
blok 2 les 2: taal thuis en op school
Cup Game.
Dialoog.
Introductie Seizoen Jeugd VC Velden
Social media voor statenleden/politici
Amnesty Schrijfmarathon
Zie je een ring of horloge?
Les 5: Verbale communicatie
LES: NIEUW DIEPZEEDIER
Presentatie VMBO 1&2.
Presentatie Groep 7 & 8.
LES: NIEUW DIEPZEEDIER
Kritiek geven en krijgen
Asset Based Community Development
Staymanconventie Hoofdstuk 14 Oefenspellen 11401D-11408D
Thema 4: gedrag 4.1 Geprikkeld
Reeks 14: ‘Ik ben toch niet gek?!’
Sterke openingen Hoofdstuk 17 (2SA) Oefenspellen 11701D D
Transcript van de presentatie:

Maatschappijleerdag Februari 2017 Amnesty Educatie Kinderen op de vlucht… Maatschappijleerdag Februari 2017 Amnesty Educatie

Sta op als je…..

Persoonlijke verhalen in de hoofdrol

Empathie vergroten door: a. Perspective taking (stel je voor dat…) b. Ontmoeting c. Eigen vooroordelen/overtuigingen onderzoeken

De structuur? Deel I: algemeen Startvragen Filmpje algemeen Info + opdrachten Filmpje Davron, Saïd, Aram of Mustafa Duur: circa 50 min Deel II: verdieping Onderzoek óf Dialoog óf Debat Duur: circa 50 min

a. Stel je voor dat… Aan de slag met de startopdracht, pag 4

Ken de feiten, opdr p9

b. Persoonlijke ontmoeting op www.amnestyopschool.nl

Ontmoet Mustafa…

c. Eigen overtuigingen onder de loep in de vissenkom (p24) https://www.youtube.com/watch?v=RwxnBv-dNBI

De spelregels 2 kringen: de fish en de bowl Gesloten versie: De binnenste kring praat een ronde Buitenste kring luistert Wissel na tijdje Nieuwe binnenste kring praat etc Open versie: Binnenste kring heeft 1 of 2 lege stoelen, Leden van de buitenste kring kunnen aanschuiven, Iemand uit de binnenste ring schuift dan op

Tot slot…nog vragen?