De stand van het archief

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Pilot Interbestuurlijk Toezicht
Advertisements

Kritische Prestatie Indicatoren (KPI’s) Archiefwet 1995
Zo doen we dat in Dordrecht: Bewoners aan Zet
12 maart 2008 Structuurplannen Opfrisser SOD Structuurplannen.
Informatiebeheer centraal Stadsarchief Jan Verhoeven.
Beleidsregel vervanging archiefbescheiden Provincie Zuid-Holland 2008
Wet RGT Op 1 oktober van kracht
De kunst van het vergunningenmanagement Dienst Stadsontwikkeling 23 januari 2006 Gemeente Utrecht Congres Publieke dienstverlening 25 januari 2006.
Mal Groepsrisico stand van zaken Terry de Zoete 1 december 2009.
Titel presentatie bkljdkljffkdjkfjd [subtitel, datum o.i.d] Subtitel, URL, datum, spreker, o.i.d. Van visie naar invoering Ale Berends Projectleider Wabo.
1 Klanttevredenheidsonderzoek Vergunningverlening Presentatie LOVH Sjoerd Zegers – 18 november 2010.
Implementatie Normblad 8002
1 1 ZO ZEIST Bouwen aan Brieven november Doelen Programma Dienstverlening aansluiten wensen en behoeften klant voldoen aan wettelijke eisen denken.
Toelichting Kritische Prestatie Indicatoren (KPI’s) Archiefwet 1995
Laura Schabbing & Lisette Vermeulen. Antwoord geven: Links = A Rechts = B Beide = C.
1 Conferentie Archieven In het kader van de ontmanteling Land en Eilandgebieden augustus 2007 Plaza Hotel Bonaire ARCHIVO, NOS MEMORIA Mw. M.L..
VISITATIERAPPORT WOONGOED ZEEUWS-VLAANDEREN. WAAROM VISITATIE? VISITATIE IS EEN VERANTWOORDINGSINSTRUMENT OVER DE PRESTATIES VAN WONINGCORPORATIES. EEN.
Acceptatiemanagement conform B-Accept Winand van Drenth
Van papier naar digitaal Casus Digital born materiaal
Duurzaamheid van projectresultaten Michiel van Geloven, januari 2008.
Henriëtte Sperling, 12 december 2014
Recordkeeping - in 7 stappen naar een digitaal archief
Nike Supply Chain Management
1 Jaarlijkse Algemene Ledenvergadering Vrijdag 3 oktober 2008 c.k.v. Avanti.
Recordkeeping - naar een digitaal archief
Rekenkamercommissie Leiden (RKC) Zicht op Leids Vastgoed.
Presentatie ledenbijeenkomst Viteria d.d dagen decentralisaties, Een zegen of een vloek? Tonny van Hensbergen, Federatie Opvang “Ieder mens.
Prototype kwartaalrapportage en dashboard
Presentatie online- ledenadministratie Oud Limburgse Schuttersfederatie.
Zorgen van morgen? Zorgen voor morgen!.
TRACK 8-1 Baseline informatiehuishouding Henk Duits
> dan heeft Plannex een integrale oplossing voor organisaties
P. van der Terp DienstverleningPlus. 2 Agenda Historisch perspectief Ingreep Overgangsjaar 2007 Historische kosten Vergelijking kosten Filenet.
Meerwaarde accountant voor de gemeenteraad bij het financieel toezicht “Het dichten van het gat”: meer benutten bestaande activiteiten en nieuwe activiteiten.
Door de bomen het bos weer zien Henk Post Bedrijfsanalist ISZF November 2005.
De WKR in de zorg: zorg voor belastingvoordeel Datum:6 juni 2014 Door:Martijn Thissen – Commercieel Manager.
Ontwikkeling Stationsgebied Haren 16 november 2009 Werksessie bewoners Ruimtelijke Kwaliteit.
Betrouwbare iOverheid en het belang van duurzame toegankelijkheid André Plat – Projectcoördinator duto-DO - Nationaal Archief Erik Saaman– Projectleider.
Voortgangsrapportage Vitaal Leudal September – Oktober 2014 Tbv commissie Bestuur en Middelen oktober 2014.
Vraaggerichte dienstverlening Nuth Wat hebben we gedaan: Ambtelijk op MT-niveau intentie uitgesproken: “we gaan voor de beschreven doelstellingen in de.
Workshop door Emmy van Brakel en Petra van der Horst d.d. 9 december 2010 Project de Kanteling CG-Raad, CSO en Programma VCP.
E-Depot Pilot e-Depot Pilot. 1.Gemeente Maastricht 2.NA 3.A C-content (MyLex) – Gershon Janssen (CMIS) 5.NCDD - NESTOR Partners.
Shared Services Network Twente Krachtenbundeling op het gebied van communicatie Regionaal Platform Communicatie Twente.
20 januari 2016 – Herman Bongenaar
Hergebruik|29 oktober 2015 Hergebruik Workshop. Hergebruik| 29 oktober Hergebruik Archiefwet 1995 Artikel 2b. Hergebruik 1. Onder gebruik in de.
Inkoop Jeugdhulp 2017 Contractering (regionale) jeugdzorg per 1 januari maart 2016.
E-Depot Pilot e-Depot Pilot. 1.Gemeente Maastricht 2.NA 3.A C-content (MyLex) – Gershon Janssen (CMIS) 5.NCDD 6.BMC businesscase Partners.
Project Onderzoek e-depot: een update Koplopersoverleg 29 juni 2016.
Landelijke raad 11 juni 2016 Toelichting op de belangrijkste onderwerpen van de agenda.
PoC Geodata en het eDepot. Wat gebeurt hier? Drie lokale overheden, één RHC en Geonovum slaan de handen ineen Veel energie rondom een vraag die de hele.
Implementatie interbestuurlijk toezicht De nieuwe rol van gemeente en Provincie 19 september 2013.
Archiefwet? Informatiewet!
Openbaar Lichaam Bonaire
Archiveren by design Leveranciersdag 30 juni André Plat
Korte agenda Presentatie gebiedsvisie Geffen – Oss
Verniewing / digitaal m.e.r.
Integraal Informatiebeheer maart 2005
IMPLEMENTAATIE KADER ZORGPLICHT KERINGEN
Module Archiefinnovatie no mei 2017
Het Nieuwe werken en informatiebeheer
Het E-depot van Rotterdam
De bedenkers.
Procesondersteuning binnen de sociale zekerheid
5minutes GoHerbalife Login op
| 2 januari 2019 | Risicoanalyses informatiebeheer bij de gemeente ‘s-Hertogenbosch – aanpak, resultaten, wensen Interne titel Marieke Klomp, adviseur.
Evaluatie [Projectnaam]
Van toezicht op scholen naar toezicht op besturing in het onderwijs
Presentatie Open Huis Gemeenteraad Bunnik
Bunnik & het RHC Zuidoost Utrecht
Transcript van de presentatie:

De stand van het archief Korte presentatie voor cie B&M d.d. 20 september 2016

De archiefinspectie Het toezicht op de zorg en het beheer van de nog niet overgebrachte archiefbescheiden berust conform de Archiefwet bij de gemeentearchivaris Het daadwerkelijke toezicht wordt uitgeoefend door de archiefinspecteurs. Zij geven tevens adviezen op het gebied van archief- en informatiebeheer Het toezicht krijgt gestalte door het houden van integrale en deelinspecties, zoals naar de archiefruimten Jaarlijks wordt er een jaarverslag uitgebracht over de stand van zaken van het informatiebeheer dat aan het College van B&W en de Raad wordt toegestuurd

Aanbevelingen inspectierapport 2015 Gebruik bij de invoering van het nieuwe Klant-, Zaak- en Archiefsysteem de archiefrichtlijnen als kader. Het opruimen van de archiefachterstanden dient snel afgerond te worden. Zorg dat archiefbescheiden die voor permanente bewaring in aanmerking komen in een goedgekeurde archiefruimte staan. Zet de doorontwikkeling van de afdeling DIV bij het SCD voort. Voer een kwaliteitssysteem in. In het afgelopen jaar zijn er belangrijke stappen gezet richting digitaal werken en een verbetering in de kwaliteit van het archief. En is de afdeling DIV gereorganiseerd.

Stand van zaken nu KZA is ingericht conform archiefkaders, nu worden pilots benut om inrichting te toetsen. Archiefachterstanden zijn rond de zomer volledig weggewerkt. (650m) Bouwvergunningen dit jaar overgebracht. Alle archiefbescheiden die voor permanente bewaring in aanmerking komen staan eind van dit jaar in een goedgekeurde archiefruimte. De doorontwikkeling van de afdeling DIV bij het SCD is in volle gang, wel langdurig proces (omslag van papier naar digitaal werken kost veel tijd). Een kwaliteitssysteem wordt in Q4 2016 ingevoerd.

Aandachtspunten Invoering KZA is groot en complex project. Naast de invoering van het systeem KZA ook aandacht voor cultuuromslag (archief op orde houden is deels mensenwerk). Wat doen we met oude papieren archief en de werkarchieven die op diverse plekken aanwezig zijn? Wat doen we met sociale media berichten? Wat doen we met het permanent te bewaren archief?