Maandag 7 november 2016
Leer- en leefgemeenschap Persoonlijke begeleiding van mentor-coach Nieuwe Thermen VMBO-t/Havo-advies Kleinschaligheid Leer- en leefgemeenschap Persoonlijke begeleiding van mentor-coach Werken/leren na school Ouderbetrokkenheid
Nieuwe Thermen Betekenisvol leren Vaardigheden Leren binnen én buiten de schoolmuren (Externe Leerlabs) Dagelijks lezen/rekenen Stimuleren van talentontwikkeling en creativiteit Diploma VMBO-t Onderbouw Havo (t/m leerjaar 3)
Vast rooster met keuzemogelijkheden en levels: Onderwijs Vast rooster met keuzemogelijkheden en levels:
Onderwijs 6 domeinen: Taal & Cultuur Wiskunde & Rekenen Mens & Maatschappij Natuur & Technologie Sport & Bewegen Kunst & Ontwerpen
Domeinplanners volgens ons motto: Onderwijs Domeinplanners volgens ons motto: DROOM DENK DURF DOE OPMERKINGEN Leerdoel: Je leert: Instructie: (per domein/vak) Keuzeopdrachten (A,B,C): A=Kleine, individuele opdrachten (middelgroot) B= opdrachten in tweetallen C= Grote groepsopdrachten Verwerkingsopdracht: (verplichte opdrachten om stof te verwerken) Week I (36) én II (37): positieve coördinaten aflezen in een assenstelsel. een assenstelsel met positieve getallen tekenen. positieve coördinaten (dec. getallen) te tekenen. de begrippen: assen, horizontaal, verticaal, x-coördinaat, y-coördinaat, oorsprong, roosterpunt. 1. introductie wiskunde 2. kaarten (D4…) coördinaten (+) voorbereiding voor M&M 3. assenstelsel tekenen coördinaten (dec. get) voorbereiding voor N&T Coördinaten: A. Maak Tweety (II.A1) A. Maak Tazmanian Devil (II.A2) Maak minimaal één van bovenstaande opdrachten. Plak de opdr. in je schrift. Boekje assenstelsel: lezen info blz. 116 t/m 118 maken 15 t/m 18, 22 lezen info blz. 120 maken 23, 25, 26 Filmpje coördinaten: https://m.youtube.com/watch?v=S5cUXgrOFIU Week III (38) coördinaten met negatieve getallen aflezen in een assenstelsel. een assenstelsel met positieve en negatieve getallen tekenen. coördinaten met negatieve getallen tekenen. ** coördinaten beredeneren zonder gebruik assenstelsel. Week III (38): 1. assenstelsel (-) 2. ** op de x/y-as 3. introductie grafieken voorbereiding voor N&T Coördinaten: A. schatkaart maken (III.A) B. zeeslagje (III.B) C. schoolpleinspel (III.C) Maak min. 1 van boven- staande opdrachten. Vergeet de opdracht niet in te leveren (zie instructies op het blad)! Boekje assenstelsel: lezen info blz. 122 m. 28, 29 óf 30, 32, m. 33, 34, 36, 37, 38 (**havo) lezen info blz. 126 m. 40, 41, 42
Hoe meten we leerlingen in hun ontwikkeling? Meten resultaten Hoe meten we leerlingen in hun ontwikkeling? Cognitief cijfers in levels Vaardigheden komen overal aan bod Hulpmiddel vaardigheden is het Vaardighedenspel
Thermenmeter
Nieuwe Thermen En hoe werkt dit nu écht? Voorbeeld vakoverstijgend werken: “Domein Wiskunde & Rekenen met het Domein Sport & Bewegen” Speeddate Praat met onze leerlingen en collega’s tijdens het Netwerkcafé of bezoek onze website (www.nieuwethermen.nl)