Han Mesters Sector banker zakelijke dienstverlening

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Ieder voor zich in de arbeidsmarkt, werkt dat nog wel?
Advertisements

Het reisburo van de toekomst? 10 SEPTEMBER 2013 Via Actuele signalen naar mogelijkheden voor retailing in de reiswereld….
Employer Branding Rabobank
De marketing-omgeving
Workshop Social Media Laat jij jouw bedrijf op z’n kop zetten door Social Media ?
© ReputatieKoning.nl. The Online Marketing Game Has Just Changed Your Company Name / Branding.
1 Rol private equity in de NL economie •Groei en innovatie •Werkgelegenheid •Herstructurering van bedrijven en sectoren.
Expertmeeting 3 Kansen en initiatieven tussen regionale en locale economie.
Gerjan, Marijke, Boris, Sam en Mathein
LEADERS ONLINE Presentatie VRC zomer 2013 War for talent Verandering arbeids- relaties Baby- boomer vertrekt Generatie Z komt eraan Arbeidsmarkt Andere.
waarom dit boek? Afsluiting 10 jaar Randstad Award Groeiend belang van employer branding Stand van zaken Tijd om thema te verdiepen De echte arbeidsmarkt.
Marktonderzoek in mobiel Internet Een onderzoek naar de belangrijke factoren van mobiele Internet diensten en de mogelijkheden voor marktonderzoek Colloquium.
Valorisatie Programma Rotterdam
R UIMTELIJK P LAN B UREAU NETHERLANDS INSTITUTE FOR SPATIAL RESEARCH Oost-Nederland in de kenniseconomie Anet Weterings, Frank van Oort, Otto Raspe
Nieuwe media: instrumenten in de kenniseconomie Van vinken naar vonken Hans Mestrum Trendwatcher
Netwerk en Innovatie ARK De Innovatie broedplaats.
Een marketing concept geboren uit reclame doeleinden
NETWERK: 2000 bedrijven met MVO-ambitie
Economie, Beleid en Duurzaamheid
OM DIT TE REALISEREN WIL DE CULTOORCOOP:
Modellen VWO 6.
de tijd van burgers en stoommachines
PRESENTATIE: IRIS KUSTER EN MARTE TRA DATUM: 22 OKTOBER 2009 Wat Zou Google Doen?
Arbeidsmarkt voor finance professionals: trends & ontwikkelingen Seminar: Best Employer to Work for In Finance 2011 Sector Advisory Han Mesters 19 april.
Wat is UNIZO?  UNIZO = Unie van Zelfstandige Ondernemers  Doelstelling: meer kansen voor ondernemers creëren, in het belang van de hele.
Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen
voor de innovatie van de innovatie
Duurzaam inkopen, intergriteit en ethiek
China. China in de wereld Waarom Chinees? Verwachting: China binnen 20 jaar de grootste economie ter wereld. Groei wetenschappelijke publicaties 243%
Doet HR ertoe en hoe HR ertoe doet ?. HR is hot de komende tijd …
Erbeterdezaak.nl Inleiding duurzaamheid Duurzaamheid = Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen = Sustainability © de vries business consultancy, 2008.
Yacht & P4C.
Vier Trends rond Regio Zwolle – en effecten op de maatschappelijke opgaven Hans Peter Benschop Trendbureau Overijssel Zwolle, 31 oktober 2014.
Business planning Impulsis 26 September 2014 André Vording Fair and Sustainable Advisory Services.
MVO- maatschappelijk verantwoord ondernemen
1. Agenda Waarom scenario’s? Stuwende krachten Vier scenario’s voor de wereld in 2030 Van scenario’s naar… Kennis & Economisch Onderzoek.
Steven van Belleghem. - Inspirator bij B-Conversational - Frequente spreker op congressen en binnen bedrijven. - Business coach en geeft advies omtrent.
Is duurzaam ondernemen ‘topsport’?
Wat willen werkgevers? Uitdagingen voor het onderwijs Rolf van der Velden Research Centre for Education and the Labour Market.
Welkom 2012: het jaar van de grote verwarring?. Doel: - Ambitieuze / resultaatgerichte ondernemers - Onderwerpen verschillende invalshoeken - Interactie.
PRESENTATIE Kickoff CMO/Venturaplus 17 september 2015.
IBN de basis voor groei Presentatie Commissie Inwonerszaken gemeente Boxmeer 29 augustus 2013 Ed de Leeuw - algemeen directeur IBN.
Innovatie komt uit mensen Michel De Bosschere President Nashuatec/NRG Benelux Vice-President Ricoh company NINTES-experience.
1 Cultuur Profielen & Programma’s GEDRAG Visie op leiderschap persoonlijke beleving business strategie transfer.
KENNISNETWERK HRM GROTE BEDRIJVEN. PROGRAMMA 13:30Opening 13:50HRM Future or past? 14:30Break 14:45Yuri van Geest 16:10Afsluiting.
Op weg naar een sterke, toekomstbestendige retail Toekomstscenario’s.
Robotisering: gevolgen voor de arbeidsmarkt
De winst zit in de opbrengst NINTES experience september MVO; op weg naar nieuwe opbrengsten? Henk Folkerts, Rijnconsult.
E MPLOYER BRANDING Katrien Put. O VERZICHT Wat is employer branding? Waarom employer branding invoeren? Hoe employer branding invoeren?
Roerige economische tijden.. Begrijpen we het nog wel? Eindelijk economische groei! Arnoud W. A. Boot Universiteit van Amsterdam Lelystad 27 september.
Symposium Groene Groei
HAN Centrum voor Valorisatie en Ondernemerschap
Trends en toekomst Vooruitblik Trends, drivers en thema’s
De marketing van kennis
Management & organisatie
NAAR EEN SOCIAAL EN ECOLOGISCH HOUDBARE ECONOMIE
Definitie Smart Industry
‘Boost je Business met LinkedIn’
Management & organisatie
Onderwerpen Beschikbaarheid van woningen Betaalbaarheid van woningen
CIO 3.0: een gemeentelijk perspectief op de digitale transformatie
Onderwerpen Beschikbaarheid van woningen Betaalbaarheid van woningen
Presentatie TRANSITIE Onze welvaart van morgen
HOE OPTIMALISEER JE DE (B2B) CUSTOMER JOURNEY?
Waarom HR en Marketing moeten blenden
Leden NOA Diana van Oudenaaren & Danny Jansen
Menno Jansen, programmamanager Zorginnovatie
Netwerkbijeenkomst Neerijnense Ondernemers 14 december 2017
We hebben minder managers nodig en meer leiders.
Doelen, verlangens, behoeftes en drijfveren
Transcript van de presentatie:

Han Mesters Sector banker zakelijke dienstverlening Sector Advisory & Sustainability Paleis Het Loo 21 september 2016 Het einde van de maakbare samenleving De Miljoenennota in het perspectief van de netwerk-economie

Agenda 1. Inferno 2. Purgatorio 3. Paradiso 4. Bevindingen

Inferno

Het einde van ‘rupsje nooitgenoeg’…..

Traditioneel macro economisch denken is.., so nineties Werkgerelateerde inkomsten nog steeds grootste bron van inkomsten voor de overheid

Wat is er aan de hand? 1. Verandering is exponentieel 2. Internet revolutie is nog maar net begonnen Kurzweil. Ondernemers onderschatten de snelheid van veranderingen die direct impact hebben op hun verdienmodel. Aanhoudende ‘Ryanisering’ van business modellen 3. Netwerkeconomie in opkomst, meer ‘Off the Grid’ Uber, Airbenb, etc. Source: ABN AMRO

We leven in de conceptual age…

Er zijn grote veranderingen op komst…

… bestaat uw baan nog over 20 jaar? 3 Factoren die de kans op automatisering verkleinen: Sociale Intelligentie Creativiteit Perceptie & Manipulatie

Netwerken Klein belang van werk Groot belang van werk Ondernemingen

Purgatorio

…. Profitability without growth (en uw klanten) Bron: https://pensionpartners.com/the-earnings-enigma/

De kern van het probleem

Innovatiekracht is cruciaal maar moet anders….

Paradiso: Naar ‘People, Planet, Passionate Purpose’

Uitdagingen voor bedrijven… en cultuur

Waartoe zijn wij op aarde? Employer brand > corporate brand!

Faites votre jeux…

Bevindingen

Winst is een afgeleide en employer branding > corporate branding De macro wereld is voor een groot deel de optelsom van bedrijven en consumenten, dus: Technologie is disruptief en zal druk uit blijven uitoefenen op alle business modellen Veel business modellen zijn ‘op’ Activa worden minder belangrijk voor bedrijven en disintermediatie (peer to peer) gaat door P2P valt buiten de traditionele macro-economische meting van groei ICT gedreven structurele veranderingen belangrijker dan conjunctuur Het groei paradigma staat ter discussie: 2017 --? : profitability without growth? Bestaande manier van het organiseren van arbeid d.m.v. hierarchie in instituten staat onder druk Andere vormen van werken sterk in opkomst (Agile, holacracy) Bedrijfscultuur wordt een belangrijk USP (voor vinden en behouden van talent)