DE NIEUWE N200 VERBINDT Bedrijvenvereniging Halfweg- Zwanenburg
Programma Inleiding project De Nieuwe N200 door Udo Greuter Bereikbaarheid tijdens uitvoering door Alexander de Baar Vragen Bedrijvenvereniging Halfweg- Zwanenburg
DE NIEUWE N200 VERBINDT Inleiding project Udo Greuter
Wat gaan we doen Verkeersveiligheid: Wegdek N200 is versleten en moet worden vernieuwd. Waterveiligheid: Dijk onder N200 is verzakt en moet worden opgehoogd. Drinkwater leveringsbetrouwbaarheid: Drinkwatertransportleidingen (1e uit 1853) moeten worden vervangen. Ecologie: Ecopassage onder N200 nabij Halfweg. Bedrijvenvereniging Halfweg- Zwanenburg
Wat gaan we doen (2) Constructieve veiligheid: Boezembruggen in Halfweg en duiker Polanenkade (april 2016 in scope). Herprofilering N200: I.v.m. ontwikkelingen rondom N200 en MIRT Sloterdijk, wordt de N200 tussen Seineweg en A10 heringericht (augustus 2016 in scope). Herinrichting openbare ruimte Halfweg: op verzoek en in samenwerking met Gemeente H&S (proces medio 2016-heden). Rioleringswerk Waternet: Vooral impact bij kruising Haarlemmerweg-Adm. Ruijterweg. Snelfietsroute Amsterdam -Haarlem.
Van west naar oost, Halfweg Bedrijvenvereniging Halfweg- Zwanenburg
Van west naar oost, Halfweg - Seineweg Bedrijvenvereniging Halfweg- Zwanenburg
Van west naar oost, Ecopassage Bedrijvenvereniging Halfweg- Zwanenburg
Huidige situatie ‘Seineweg – A10’ .. 70 km per uur. Flinke barrière in de stad. Rem op de ontwikkeling van Sloterdijk. Bedrijvenvereniging Halfweg- Zwanenburg
Nieuwe situatie ‘Stedelijke weg’ 50 km per uur. Betere en nieuwe verbindingen voor fietsers en voetgangers. Betere en nieuwe oversteeklocaties voor fietsers en voetgangers. Verbetering van de openbare ruimte langs de Haarlemmerweg. Groene middenberm met 300 nieuwe bomen. Aansluiting Tuinen van West wordt niet onmogelijk gemaakt. Bedrijvenvereniging Halfweg- Zwanenburg
Van west naar oost, drink- en afvalwater Bedrijvenvereniging Halfweg- Zwanenburg
Resultaat Dijk opgehoogd: droge voeten voor de inwoners van Stadsdeel Nieuw-West en verder. Vernieuwde weg: nieuw en stiller asfalt, in Halfweg een passende uitstraling bij het dorp en nieuwe Boezembruggen. Brede stedelijke weg: een groene entree voor Amsterdam met nieuw en stiller asfalt. Nieuwe oversteekplaatsen: Sloterdijk en Stadsdeel Nieuw West beter verbonden. Nieuwe drinkwatertransportleiding: Amsterdam West blijft verzekerd van drinkwater in de 21e eeuw. Fietspad zuidkant N200 wordt een snelfietsroute. Ecopassage: verbindt de natuurgebieden Spaarnwoude en Amstelland met elkaar. Bedrijvenvereniging Halfweg- Zwanenburg
Planning (huidige stand van zaken) Gunning aannemer januari 2018. Verwachting start uitvoering eind maart 2018. Einddatum project december 2019. Huidige verwachting einde verkeershinder op oost – west verbinding voor bouwvak 2019. Bedrijvenvereniging Halfweg- Zwanenburg
DE NIEUWE N200 VERBINDT Bereikbaarheid en Omgeving Alexander de Baar
Bereikbaarheid tijdens uitvoering Uitgangspunt is ‘kort en hevig’ werken. Wensen en eisen bereikbaarheid opgehaald bij verschillende partijen (bv. nood-en hulpdiensten, GVB, Connexion, Fietsersbond, bedrijfsleven). Uitgangspunt werkzaamheden: 2-0 fasering. Kruisingen N200 met lokale wegen zijn de kranen voor goede doorstroming. Enkele (deel)afsluitingen Haarlemmerweg en zijwegen noodzakelijk voor uitvoering (oa. Burgemeester de Vlugtlaan en toe- en afritten A10). Bedrijvenvereniging Halfweg- Zwanenburg
Basisfasering 2 – 0 systeem Wijze van uitvoeren bepaalt hinder. Uitgangspositie reductie capaciteit tot zgn. 2-0 fasering. Contractvorm ‘Design & Construct’: RWS en Waternet geven de randvoorwaarden. Aannemer maakt ontwerp en bepaalt uitvoeringswijze. Bedrijvenvereniging Halfweg- Zwanenburg
Bereikbaarheid tijdens uitvoering Altijd minimaal één rijstrook beschikbaar voor verkeer richting Amsterdam en Halfweg Hinderverwachting 10 tot 15 minuten in de spits Afhankelijk van herkomst en bestemming Rekening houden met hinderpieken Verwachte hinderpieken Werkzaamheden aan kruising Admiraal de Ruyterweg Afsluitingen zijwegen (Burgemeester de Vlugtlaan, Seine-, Radar- en Kimpoweg) Bedrijvenvereniging Halfweg- Zwanenburg
Uitdagingen voor de opdrachtnemer De opdrachtnemer wordt uitgedaagd om beter te presteren; Beschikbaarheid van 3e rijstrook Eerder beschikbaar zijn van de verbinding Amsterdam richting Halfweg Aandacht voor en oplossingen tegen sluipverkeer met name in Halfweg / Zwanenburg en Amsterdam Nieuw West Bedrijvenvereniging Halfweg- Zwanenburg
Halfweg blijft bereikbaar! Iedereen zal het merken, maar we zorgen er samen voor dat Halfweg bereikbaar blijft! Met verkeerscommissie en ondernemers bepalen welke wegen risico vol zijn voor slechtere doorstroming. Verkeersmonitoring: 0-meting als referentie, tijdens uitvoering monitoren (reistijden en intensiteiten). 0-meting samen met ondernemers bespreken om gezamenlijk beeld bereikbaarheid te schetsen. Bedrijvenvereniging Halfweg- Zwanenburg
Halfweg blijft bereikbaar! (2) N200 is niet het enige project, samen met alle projecten zorgen voor goede bereikbaarheid. Vanaf start uitvoering, samen met aannemer scherp zijn op bereikbaarheid. Bij ontoelaatbare negatieve effecten kunnen we maatregelen inzetten. Bijvoorbeeld: Tijdelijk inzet verkeersregelaars Andere instelling verkeersregelinstallaties (stoplichten) Aanpassen bebording Bedrijvenvereniging Halfweg- Zwanenburg
Mobiliteitsmanagement samenwerking met Breikers Het BREIKERS Mobiliteitsfonds is in de regio Amsterdam succesvol bij het te ontwikkelen en realiseren van vertragingsvrij reizen voor werknemers. Afspraken gemaakt over bedrijfsbenadering (Westpoort / Sloterdijk) Aanvullend onderzoek naar behoefte reisinformatie en gedragsmaatregelen Bedrijvenvereniging Halfweg- Zwanenburg
Vragen? Bedrijvenvereniging Halfweg- Zwanenburg
Contact Alexander de Baar Udo Greuter alexander.de.baar@rws.nl Udo.greuter@waternet.nl 06 – 4612 3030 06 – 4606 5823 Projectbureau ‘De Nieuwe N200’ Projectsecretariaat telefoonnummer: 06 207 023 17 e-mail: N200@waternet.nl Bedrijvenvereniging Halfweg- Zwanenburg
Bedrijvenvereniging Halfweg- Zwanenburg