BEGINNER EV3 PROGRAMMeer Les

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Pagina-instelling.
Advertisements

Beginnen met PowerPoint Ga nu naar dia 2.
MAAK FOTO MAAK FOTO Volg onderstaande instructies: 1. ga recht voor het beeldscherm zitten, 2. kijk recht in de lens, 3. druk met je muis op “MAAK FOTO”
VBS De Bron Meester Ronny Marc Horst
Het oog wil oog wat. Kijk ook op
Illusies Door Maarten De meest opzichtige illusies samengebracht in een flitsende PowerPoint.
Als u Power Point opent, krijgt u twee of drie dialoogvensters te zien
De effectieve waarde en topwaarde
Methodisch werken Kun jij het werken en evalueren zo neer leggen dat er een rij van afwisselend werken en evalueren ontstaat? Spelregels zijn: Maximaal.
Tutorial: met kleuren werken
BEGINNERs EV3 PROGRAMMeer Les 3
Programmeer les voor gevorderden
Tel de zwarte stippen. Tel de zwarte stippen Lopen de horizontale lijnen evenwijdig of niet?
Kleurensensor kalibreren
BEGINNERS EV3 PROGRAMMEER Les1
Instructie weblog. Start van je eigen weblog 1) Ga naar weblog.aocfriesland.nl 2) Je krijgt het volgende scherm te zien. 3) Ga naar inloggen, zowel links.
Snelle naslag voor © 2012 Microsoft Corporation. Alle rechten voorbehouden. Lync Web App Deelnemen aan een Lync-vergadering met computeraudio Als u niet.
BEGINNERS EV3 PROGRAMMEER Les2
BEGINNERS EV3 PROGRAMMEER LEssen
Gevorderde programmeer les: Betrouwbaarheid robot verbeteren
BEGINNER EV3 Programmeer Les
BEGINNERS EV3 PROGRAMMEER Les3
BEGINNERS EV3 PROGRAMMEER Les4
BEGINNERS EV3 PROGRAMMEER Les2
BEGINNERS EV3 PROGRAMMEER Les3
BEGINNERS EV3 PROGRAMMEER Les4
Gevorderde programmeer les
Gevorderde PROGRAMMeer Les
Programmeren Spreekbeurt Joris.
Hoe maak ik een PowerPoint presentatie?
Een enquête maken met Google Docs Je gaat leren hoe je een enquête kunt maken in Google Docs met een Formulier. De link kun je vespreiden zodat de vragenlijst.
Trimester 2. Hfdst 1: e-Presentatie, master! e-Presentatie Met de hulp van Powerpoint gaan we leren hoe we een elektronische presentatie kan maken.
Office 2010 Word 2010 Algemeen. Het lint: tabbladen, groepen en opdrachten 1. Tabbladen. Langs de bovenkant bevinden zich acht basistabbladen. Elk tabblad.
RoboCup Junior Bouwen van een robot Voor de NXT Versie
PDA-route door De Vooroever. Het PDA-toestel (1)
1.Account aanmaken 2.Eerste stappen van je profiel 3.Profielgegevens beheren 4.Vrienden zoeken en toevoegen 5.Pagina's en groepen toevoegen 6.Je startpagina.
Proportionele Besturing
How to use a Imac.
BEGINNER EV3 PROGRAMMEER Les
BEGINNERS EV3 PROGRAMMEERLES
BEGINNER EV3 PROGRAMMeer Les
Gevorderde EV3 Programmeer lessen Infrarood Sensor
BEGINNER EV3 PROGRAMMEER Les
Gevorderde programmeer les: Betrouwbaarheid robot verbeteren
BEGINNER EV3 PROGRAMMEER Les
BEGINNER EV3 PROGRAMMeer Les
Objecten oppakken en verplaatsen
Kennismaking met programmeren
Programmeren met Reeksen
Gevorderde EV3 PROGRAMMEER LES
Gevorderde programmeer Les
Gevorderde programmeer les
Kennismaking met programmeren
BEGINNERs EV3 PROGRAMMeer Les
Parallelle Balken Synchronisatie
Kleurensensor kalibreren
BEGINNER EV3 PROGRAMMEER Les
Parallelle balken GEVORDERDE EV3 PROGRAMMEERLES door Droids Robotics
BEGINNER EV3 PROGRAMMeer Les
Kennismaking met programmeren
BEGINNER EV3 PROGRAMMeer Les
Gevorderde PROGRAMmeer Les
Kennismaking met programmeren
Door Droids Robotics en de Hoosier Girlz
De gyroscoop en omgaan met overgevoeligheid
KLIK VOOR ELK VOLGEND SCHERM !!!!!!!!!
startkaart wat? waarom? hoe? tips!
Het aanpassen van Microsoft SharePoint Onlinewebsite
Papier programmeren Bron: code.org (
Chromecast Door Google.
Transcript van de presentatie:

BEGINNER EV3 PROGRAMMeer Les Onderwerp: Beeldscherm (weergeven) blok Door: Droids Robotics

Doelstellingen Leren om tekst en afbeeldingen op het EV3 scherm weer te geven. Begrijpen waarom het beeldscherm blok handig kan zijn om in je programma te gebruiken. Copyright © EV3Lessons.com 2015 (Last edit: 2/26/2015)

Beeldscherm (weergeven) blok Het beeldscherm (weergeven) blok laat informatie en afbeeldingen op het scherm zien. Je kunt de grote en de plek van de tekst zelf instellen. Je kunt ditzelfde blok gebruiken om sensor waardes en instructies te laten zien. Het beeldscherm (weergeven) blok vind je in het groene tabblad Copyright © EV3Lessons.com 2015 (Last edit: 2/26/2015)

Meer over het Beeldscherm blok Twee manieren om weer te geven Pixel modus (Te gebruiken om afbeeldingen of tekst te laten zien) 178 pixels links en rechts 128 pixels boven en onder Raster modus (Makkelijker te gebruiken, werkt alleen in tekstmodus 22 kolommen van 8 pixels 12 rijen van 10 pixels Kleine tekens zijn 1 rij en 1 kolom Grote tekens zijn 2 rijen en 2 kolommen Copyright © EV3Lessons.com 2015 (Last edit: 2/26/2015)

Tekst weergeven in raster Modus Weer te geven tekst Tekst grootte 0 – klein 1 – klein, vet 2 – groot Voorbeeld weergave Scherm wissen startkolom van weergave Startrij van weergave Zwart/wit weergave Stap 1: Pak Beeldscherm blok Stap 2: Klik op het “Verander modus” icoontje en kies “Tekst”. Klik dan op “raster”. Het icoontje verandert in een vierkant met stippen. Stap 3: Geef rechts bovenin het beeldscherm blok de tekst in die weergegeven moet worden Verander Modus Copyright © EV3Lessons.com 2015 (Last edit: 2/26/2015)

Beeldscherm blok opdracht 1 Kun je een programma schrijven dat in het midden van het scherm tekst laat zien? Geef weer: “Hello World” Maak een beeldscherm blok en laat dit 3 seconden zien. Kun je ook bewegen terwijl je dit doet? Copyright © EV3Lessons.com 2015 (Last edit: 2/26/2015)

Oplossing opdracht 1 Copyright © EV3Lessons.com 2015 (Last edit: 2/26/2015)

Een afbeelding laten zien in PIXEL Modus Stap 1: Pak beeldscherm blok Stap 2: Klik op het “Verander modus” icoontje en kies “Afbeelding” Het icoontje in een map Stap 3: Kies rechts bovenin het beeldscherm blok de afbeelding die weergegeven moet worden Copyright © EV3Lessons.com 2015 (Last edit: 2/26/2015)

Beelscherm blok opdracht 2 Kun je ogen op het scherm laten zien terwijl je beweegt Oogbollen die wisselend naar rechts en links kijken. Gebruik het Beeldscherm blok, motor aan en wacht blok Veel plezier met deze les en maak er zelf iets leuks van! Copyright © EV3Lessons.com 2015 (Last edit: 2/26/2015)

Oplossing opdracht 2 Beeld-scherm blok Wacht blok Motor uit Motor aan Copyright © EV3Lessons.com 2015 (Last edit: 2/26/2015)

Discussie handleiding Waarom zou je willen weten hoe je het beeldscherm blok moet gebruiken? Je zou misschien willen weten welke waarde de sensor van je robot ziet Je zou misschien een robot moeten programmeren die stopt wanneer de robot een rode lijn bereikt, maar de robot stopt ervoor Ziet de robot hetzelfde wat jij ziet? Je kunt de waarde op het scherm laten zien en het zo controleren. Het is een goed debug middel. Je kunt meer over het debuggen van code leren in de gevorderde lessen. Copyright © EV3Lessons.com 2015 (Last edit: 2/26/2015)

CREDITS Deze les is gemaakt door Sanjay Seshan and Arvind Seshan van Droids Robotics. Meer lessen zijn beschikbaar op www.ev3lessons.com Auteurs email: team@droidsrobotics.org                           This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License. Copyright © EV3Lessons.com 2015 (Last edit: 2/26/2015)