Lokale en nationale overheid

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
TYPE HIER DE SUBTITEL OVER 1 REGEL •Plaats voor de subtitel altijd een tab, om de regel op de juiste afstand te laten beginnen. •De eerste regel na de.
Advertisements

Deltion College Engels C1 Gesprekken voeren [Edu/002]/ subvaardigheid lezen thema: Order, order…. can-do : kan een bijeenkomst voorzitten © Anne Beeker.
REBELS: Race and Ethnicity Based Education; Local Solutions
User Centred Development
Deltion College Engels En Projectopdracht [Edu/001] thema: research without borders can-do/gesprekken voeren : 1. kan eenvoudige feitelijke informatie.
Deltion College Engels B2 Spreken/presentaties/subvaardigheid lezen [Edu/003] thema: Holland – coffee shops and euthanasia? can-do : kan een duidelijk.
Deltion College Engels B1 Gesprekken voeren [Edu/008] theme: ‘I have to arrest you, you’ve stolen my heart’ … can-do : kan een eenvoudig face-to-face gesprek.
EUROCITIES-NLAO is supported under the European Community Programme for Employment and Social Solidarity (PROGRESS ). The information contained.
Deltion College Engels B1 Gesprekken voeren [Edu/006] thema: Look, it says ‘No smoking’… can-do : kan minder routinematige zaken regelen © Anne Beeker.
Deltion College Engels B2 Schrijven [Edu/006] thema: Euromail can-do : kan in persoonlijke s nieuws en standpunten van een ander becommentariëren.
Deltion College Engels A2 Lezen [Edu/001] thema: What about smoking in this B&B? can-do : kan specifieke informatie vinden en begrijpen in eenvoudig, alledaags.
Deltion College Engels C1 Spreken [Edu/002] thema: A book that deserves to be read can-do : kan duidelijke, gedetailleerde samenvatting geven van een gelezen.
Deltion College Engels B1 En Spreken/Presentaties [Edu/006] Thema: “The radio station“ can-do : kan een publiek toespreken, kan verzonnen gebeurtenissen.
Deltion College Engels C1 Schrijven [Edu/007] thema: Mind twister or how to write an essay… can-do : kan heldere, goed gestructureerde uiteenzetting schrijven.
Nothing Is As It Seems Lesson 7 What’s the Story?.
Deltion College Engels B2 Lezen [Edu/003] thema: Topical News Lessons: The Onestop Magazine can-do: kan artikelen en rapporten begrijpen die gaan over.
Deltion College Engels B2 Spreken [Edu/001] thema: What’s in the news? can-do : kan verslag doen van een gebeurtenis en daarbij meningen met argumenten.
Social Work Community development Civil society & community organization Matching Volunteers Cross Cultural projects Empowerment Activities / participation.
Deltion College Engels B1 Spreken [Edu/001] thema: song texts can-do : kan een onderwerp dat mij interesseert op een redelijk vlotte manier beschrijven.
Deltion College Engels C1 Gesprekken voeren [Edu/001]/ subvaardigheid lezen thema: What a blooper…. can-do : kan taal flexibel en effectief gebruiken voor.
Deltion College Engels B2 Lezen[Edu/001] /subvaardigheid schrijven korte samenvattingen thema: Exotic news can-do : lezen om informatie op te doen - kan.
Deltion College Engels B2 Schrijven [Edu/005] thema: Writing a hand-out can-do: kan een begrijpelijke samenvatting schrijven © Anne Beeker Alle rechten.
Deltion College Engels B2 Schrijven [Edu/002] thema: how we celebrate birthdays can-do : kan een samenhangend verhaal schrijven.
Deltion College Engels B1 Lezen [Edu/002] thema: But I ‘ve read it in… can-do : kan hoofdthema en belangrijkste argumenten begrijpen van eenvoudige teksten.
Deltion College Engels B2 Gesprekken voeren [Edu/007] thema: ‘With this mobile you can…’ can-do : kan op betrouwbare wijze gedetailleerde informatie doorgeven.
Nederlandse Organisatie voor Wetenschappelijk Onderzoek Semantic Web and Library Applications Workshop Presented by Luit Gazendam.
Deltion College Engels B2 (telefoon)gesprekken voeren[Edu/002] /subvaardigheid lezen/schrijven thema: I am so sorry for you… can-do : kan medeleven betuigen.
Kom, ga met ons mee Come, go with us. ‘Wij vertrekken nu naar het land dat de Heer ons beloofd heeft. Ga met ons mee! Je zult het goed hebben bij ons.
1 EUROCITIES-NLAO is supported under the European Community Programme for Employment and Social Solidarity (PROGRESS ). The information contained.
Creating local Europeana related networks Europeana taskforce Hans van der Linden 17/4/15.
Minor Project- en Programmamanagement
GegevensAnalyse Les 2: Bouwstenen en bouwen. CUSTOMER: The Entity Class and Two Entity Instances.
Mavo 4.  Goal(s)  Letter Puzzle  Write a letter  Check the letters  Do assignments 4A, 5A, 6A & 7 in Student Book page 50  Evaluation.
Regelgeving over continuïteit! NBA Standaard 570: over “Verantwoordelijkheden van de accountantStandaard Het is de verantwoordelijkheid van de accountant.
EPALE Vlaanderen INFOSESSIE Europese subsidieprogramma’s 14 januari 2016 Brugge Boeverbos With the support of the Erasmus+ Programme of the European Union.
EPALE Vlaanderen INFOSESSIE Europese subsidieprogramma’s 27 oktober 2015 Gent With the support of the Erasmus+ Programme of the European Union.
OpleidingsCentrum voor Bowlers Clinic Appingedam KISS.
1 functie Presentation TEEB-stad tool The value of green infrastructure in cities Lian Merkx Platform31.
Erasmus Universiteit Rotterdam Het bereik van de compliance functie Inleiding Kernvraag Relevantie Context/ ‘setting the scene’ Voorgestelde aanpak en.
The Research Process: the first steps to start your reseach project. Graduation Preparation
Politieagenten en gevangenis- en reclasseringsmedewerkers
Prof. dr. Fons Coomans UNESCO Chair ‘Human Rights and Peace’
Religieuze leiders.
Docenten en jeugdwerkers
TERRA TERrorisme en RAdicalisering
Key Process Indicator Sonja de Bruin
Standaarden en spelregels voor de Slimme Stad
Localizing the SDGs – Brussels, 16/5/2017
Radicalisering begrijpen
PILOT TOETSING PERIODE 2 LES 1: BEOORDELEN VAN GROEPSWERK
Innovatie met IBM Cloud Orchestrator.
Salt & Light Zout & Licht
Dictionary Skills!?.
Het ontwikkelen van een REDD+ nationale visie en strategie
E22 Eastern Entrance to Riga
Werkwijze Hoe zullen we als groep docenten te werk gaan?
De taaltaak
Today: Chapter 2 Discuss SO 2 What to study for your test?
Hulpwerkwoorden Hoofdwerkwoorden vs hulpwerkwoorden
12 maart. 12 maart Marginalised people in general do not have much power over destinies because they are often not represented in decision making or.
Utrecht Attractive and Accessible: Focus on the User
Dynamic Architecture What about you?
Assignment: calling for a meeting about internet use at work
BSc Honours Programme 30 credits extra-curricular, on top of your regular bachelor study programme Integrate your knowledge in a challenging multidisciplinary.
A realistic basic income policy needs two pillars
Living in the Promised Land Leven in het Beloofde Land
Meaning maning by public leaders in times of crisis
DE NAYER INSTITUUT Hogeschool voor Wetenschap & Kunst
Leerlingen zeiden: “Je MOET hem loslaten
Transcript van de presentatie:

Lokale en nationale overheid

Omgaan met radicalisering: Doelen Deze aanbevelingen zijn bedoeld voor ambtenaren bij de lokale overheid en beleidsmakers op nationaal niveau. Doel van deze cursus is dat u: Zich bewust bent van radicalisering, van de achtergronden ervan en van de impact die het heeft op lokaal niveau; Zich bewust bent dat een preventieve aanpak van radicalisering de veiligheid in uw gemeente kan vergroten en een steun kan zijn voor burgers; Kennis krijgt over de gemeenschapsaanpak om radicalisering het hoofd te bieden, weet welke professionals onderdeel kunnen uitmaken van uw netwerk en hoe u zo'n aanpak kunt faciliteren; Leert hoe nationaal beleid dit kan ondersteunen.

Lokale overheid Waarom u? TERRA staat een gemeenschapsaanpak voor waarin professionals uit verschillende disciplines regelmatig samenkomen om radicalisering in hun gebied te bespreken. Uw ondersteuning is van cruciaal belang om de contacten tussen deze groepen professionals tot stand te brengen en in stand te houden.

Uw mogelijke rol Het opzetten van een netwerk waarin zorgen om kwetsbare of radicaliserende personen kunnen worden gedeeld draagt bij aan de aanpak van radicalisering in uw gemeente. We adviseren lokale overheden om de volgende stappen te nemen: Onderzoek of er in uw gebied al een dergelijk netwerk bestaat. Als dit het geval is, zorg er dan voor dat de aanbevolen professionals (zie hieronder) eraan deelnemen. Als dit niet het geval is, zet dan een netwerk op. Stel vast of er 'hotspots' voor radicalisering bestaan in uw gemeente. Wijs sleutelfiguren aan die goed in staat zijn om vast te stellen wie kwetsbare personen zijn. Speel een faciliterende rol: Breng de belangrijkste personen of professionals met elkaar in contact en zorg ervoor dat de groep informatie blijft uitwisselen en regelmatig bij elkaar komt. Professionals die deel uit zouden kunnen maken van uw netwerk zijn: Politieagenten, gevangenismedewerkers, reclasseringsmedewerkers, docenten, jeugdwerkers, maatschappelijk werkers of religieuze leiders.   .We advise that local governments take the following steps:   Inventorise whether a network – either formal or informal – already exists within your area. If it does, check that the profiles suggested below are represented within it. In many cities, networks are already in place to deal with youth criminality, troubled neighbourhoods, or comparable problems. These networks could be vital in supporting an initiative to recognise and address radicalisation. If no such network exists as yet, act as the initiator. Identify whether, within the area under your jurisdiction, there are “hot spots” for radicalisation. This may be a school, place of worship, or residential area in which a racial, ethnic, religious or political divide is acutely felt. If such a “hot spot” does fall under your jurisdiction, ensure that it is well represented from all of the professional groups within your network meetings. Identify key figures who are well placed to identify vulnerable individuals. Try to embrace as many disciplines which may be connected to this process as possible, and include projects which may be specific to your area. Example of the profiles of professionals you may want to include is given below. Be prepared to act in a facilitating role. Initiate contact between these key figures, and invite them to an opening meeting. TERRA’s video materials and presentation might provide you with some assistance in presenting the aim of the initiative. Request that participants in the group respect the confidential nature of the information exchanged there. Ensure that this group continues to meet on a regular (monthly?) basis. Where possible, facilitate this as much as possible with practical support, such as providing a location for meetings to take place. Function as a facilitator at these meetings. Ensure than any reports of concern about an individual or group are clearly communicated to all of the professionals involved in the initiative, so that efforts to support that individual in an effort to formulate a positive identity through attention, communication and help can be coordinated.

Onderwerpen die tijdens besprekingen aan de orde kunnen komen: Alle meldingen van discriminatie, racisme of obstakels voor integratie.   Het is nuttig dat ontwikkelingen op het gebied van radicalisering in uw gemeente worden besproken door deze professionals. Individuele gevallen en casussen kunnen worden gedeeld en er kan een plan van aanpak worden afgesproken. Er kan worden besproken in hoeverre er steun is voor familieleden in gevallen waarin reden is tot zorg.

Nationale overheid Waarom u? Om zowel de sociale cohesie als de basisveiligheid te vergroten, is het van belang dat overheden zich bewust zijn van oorzaken en processen van radicalisering en dat zij hiervoor een verreikende en integrale aanpak adopteren.

Uw mogelijke rol Steun op nationaal niveau voor de gemeenschapsaanpak is cruciaal. Het opzetten van netwerken op nationaal niveau kan leiden tot een significante verbetering van nationale veiligheid. Algemene steun van nationale overheden en de erkenning van de rol die lokale overheden hebben is van wezenlijk belang voor het welslagen van een aanpak op basis van een netwerk in de gemeenschap. De nationale overheid dient de-radicaliseringsbeleid tussen verschillende departementen te coördineren om de effectiviteit van dergelijk beleid te vergroten. While the main responsibility of organising this community based approach will lie at local government level, support at national level is crucial. While one such network in one city council area may make a difference to the residents of that area, implementation of these networks at national level could result in a significant improvement to national security. The use of existing networks to implement this approach cut the costs of it to a minimum, but general support from national government, and recognition at that level of the vital role that local governments are playing, is fundamental to the success of such an approach.

Het ontwikkelen van 'counter-narratives' Recente literatuur suggereert dat radicalisering ook kan plaatsvinden op het niveau van de staat: Het omzeilen van wetten kan het vuurtje van oplaaiend terrorisme aanwakkeren. Bijvoorbeeld als wordt overgegaan tot marteling in de strijd tegen terrorisme: toename van marteling door regimes kan samengaan met toename van terroristische aanvallen in de regio (Bellamy 2013). Strategieën tegen terrorisme die zich richten op specifieke etnische groepen zorgen ervoor dat die groep zich gediscrimineerd voelt en criminaliseert die groep in de ogen van anderen. Radicale groepen maken gebruik van 'narratieven' (verhalen) om nieuwe leden te werven; door in de strijd tegen terrorisme over te gaan tot dubieuze praktijken, dragen overheden bij aan extreme verhalen en ondermijnen ze de geloofwaardigheid van hun eigen verhaal (de Graaf NCTB 2010). Dergelijke verhalen kunnen worden ontkracht door martelpraktijken of 'rendition' (het overbrengen van gevangenen naar landen waar wordt gemarteld) te verwerpen en door geen maatregelen tegen terrorisme te implementeren die leden van uw eigen gemeenschappen discrimineren. Dealt with radicalisation on individual and group level, showing how the people surrounding the radicalising individual can be supported. A recent trend in the scientific literature suggests that radicalisation can take place on state actor levels as well (Schmid 2013, Bellamy 2013). Specifically, this theory suggests that state actors can also radicalise, authorising renditions, for example, or colluding in the use of torture as part of counter terrorism in short, acting outside the law and breaking the moral code can fan the flames which set terrorism alight an increase in the use of torture by a regime can often be seen to be concurrent with the an increase in terrorist attacks in the region, and the number of fatalities they cause (Bellamy 2013). Into the same category, we may place the use of counter terrorism strategies which explicitly single out specific ethnic groups (Bux 2007). Not only recent literature, but also recent news reports illustrate that these are not only ineffective, they also work against community cohesion, and can serve to make one ethnic group feel discriminated against, and to criminalise the image of that ethnic group in the minds of their white counterparts. The fact that radical groups use narratives to recruit new members is well documented and well known (for example Bailey and Grimalia 2006, De Koster and Houtman 2008, Schmid NCTB 2010 Nawaz 2012). It is crucial for extremist groups to be able to back up their messages with (carefully selected) facts. In supporting morally dubious counterterrorism practises, Western governments not only contribute to extreme narratives, they undermine the credibility of their own (de Graaf NCTB 2010). Do not support the use of torture or rendition, and be public in your rejection of these practices. Do not implement counterterrorism measures which inhibit or discriminate against elements of your own communities.

De-radicalisering en cohesie binnen de gemeenschap Uit literatuur blijkt dat er vele factoren zijn die invloed kunnen hebben op iemands besluit afstand te nemen van een extremistische groepering. De meest voorkomende hiervan liggen buiten de invloedssfeer van beleidsmakers:een verandering in persoonlijke omstandigheden of teleurstelling in de leiding van een radicale groepering (Alonso 2011, Nawaz 2012). Maar persoonlijke steun is van cruciaal belang bij een succesvolle re-integratie, waarbij ervoor wordt gezorgd dat iedereen de mogelijkheid heeft om een nieuw leven te beginnen, vrij van geweld. Deze mogelijkheid kan onder meer bestaan uit: re-integratie-activiteiten, een nieuwe identiteit, een programma voor getuigenbescherming (als iemand wil getuigen tegen voormalige 'collega's') of persoonlijke voordelen zoals strafvermindering (zeer effectief gebleken).   Literature shows that many factors can form the turning point in an individual’s decision to take a distance from the extreme group which they used to belong to. Of these reasons, the most commonly occurring are beyond the control of policy makers: A change in personal circumstances, or disillusionment with the leadership of the radical group (Alonso 2011, Nawaz 2012, Reinares). However, the same literature shows that one particular approach can be of crucial importance for successful reintegration. Using former ETA terrorists as an example, Alsonso (2011) shows that while making any political concessions to the terrorist group is inadvisable, personal support is crucial to ensuring that each individual has the opportunity to enable them to begin a new life, free from violence. These can include reintegration activities, change in identity, and witness protection schemes, if they choose to inform on their previous colleagues. Personal gains such as reduced jail sentences, and support in building up a new life, were found to have been very effective.