Voorlichting Top Talent: Excellentie traject Research on Innovating Organisations

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Hoe werkt UNICEF?.
Advertisements

Training, nieuwe energie en nieuwe leermogelijkheden R. Ruijgrok, faculteit Techniek B. Schroën, faculteit Bouw.
BattleBots The school battle.
Basiskwalificatie onderwijs in een internationale context Lezing 31 oktober 2006 Riekje de Jong.
ITCOLE: samenwerkend leren binnen een ELO Wilfred Rubens.
Ontwerpprojecten In de praktijk
Vrije Universiteit amsterdam Voorlichting minoren Business Analytics 8 mei 2012.
De Kennis Creatie Spiraal binnen Stoas Hogeschool
Wij werken met SIS Excellentieprogramma’s in SIS
| Ontwikkelingen aangaande het onderwijs binnen de RUG Rectorenseminar 2013 Elmer Sterken.
1 Cecile Crobach October MSc Thesis: Onderwijs en Onderzoek Combineren van onderzoek en praktijk Onderwijsdag TBM 2012.
Starten met de master Voorlichting, 21 maart 2012.
Maatwerk vanuit Management in Zorg en Dienstverlening HAN/MZD/2011.
De Fontys-minor Innovatief Beroepsonderwijs
AISHE Auditing Instrument for Sustainability in Higher Education.
Hoe word je de beste opleiding van Nederland?
Management development lectoren HRO
Hoofdlijn Communicatie
Studiecoach Bijeenkomst
Honours Programme Delft
Het bacheloreindproject (BEP) 1BT04 / 1GT04
Europese subsidiemogelijkheden Ellen Hanselman. Leven Lang Leren Programma Wat is het? Wat zijn de mogelijkheden? Waarom deelnemen? Hoe werkt het?
Honours Programme Delft Aandacht voor talent
Gert Brinkman Mark Tempelman November 2014
EUROCITIES-NLAO is supported under the European Community Programme for Employment and Social Solidarity (PROGRESS ). The information contained.
Opleiding Social Work MWD en SPH= SW Ria Jaspers
Major-project bachelor-curriculum b Wat ? b Waarom ? b Wanneer ? b Hoe ? b Uitvoering b Meer info.
Jne 9, Innovation in Healthcare Presentation of the Noord-Brabant innovation policy applied on Healtcare and Medical Care May 9, 2006 – Piteå Joep.
Honours Programme Delft
Studenten zetten talenten in voor de maatschappij
Faculteit Industrieel Ontwerpen, 27 november 2006 Bilateraal College van Bestuur Managementteam Industrieel Ontwerpen.
Studeren aan ons instituut Erik Barendsen lid onderwijsdirectie.
Kom verder. Saxion. Minor Internet Marketing SEA | Les 4. Social Media I.
Dr. Desirée Joosten-ten Brinke
Minor Project- en Programmamanagement
Social work Week 2.
Minor. MINOR Semester Minor van 24 EC Bachelorthesis van 6 EC Relatie minor met bachelorthesis.
Honoursprogramma BML Februari Een verzameling activiteiten om je verder te ontwikkelen bovenop je bachelor-opleiding. In ieder geval ontwikkeling.
Toekomstgericht onderwijs
Leren & Professionaliseren Innoveren CfD Miriam Goes Joost Ruland excellent opleidenvergroten van innovatiekracht.
ONDERZOEK NAAR PROFESSIONALISERING VAN EN DOOR LECTOREN 17 april 2014 Jaarcongres Vereniging Hogescholen, Den Bosch.
Jaarplan 2016 Hogeschool VHL Vastgesteld door het College van Bestuur van Hogeschool VHL op 2 juli 2015.
Introductie SW-Vircamp / VIRCLASS Remmelt Veenkamp, INH This presentation reflects the views only of the author, and the Commission cannot be held responsible.
Agricultural Education in the Netherlands Dutch Dairy Centre
Instructie studieplanning Bachelor 2/3 De invulling van jouw Bachelor programma.
Center of Entrepreneurship Value050 en Incubator Cube050 Welkom en introductie Cube050 Innovatiebrief Cube050 Ozo Media Water & Energy Solutions Honours.
Bedrijven en kennisinstellingen: doen waar je goed in bent! Louise van Weerden Lector “SMEs in International Business” Saxion Veenendaal, 28 januari seminar.
1 functie Presentation TEEB-stad tool The value of green infrastructure in cities Lian Merkx Platform31.
In the loop Game: introduction on Circular Economy
Het BSc Honours Programme
Het BSc Honours Programme
Gepersonaliseerd en persoonlijk leren Visie en praktijk bij HU
Instructie studieplanning Bachelor 2/3
Flitstraining RAPP-it: de snelle reflectie app
Computational Thinking Leren op je Eigen Niveau
De driehoeksverhouding
Professionele excellentie en Honours
Het BSc Honours Programme
EnTranCe: Centre of Expertise Energy “If we want things to stay as they are, things will have to change.” Dr. Ir. Jan-jaap Aue Hanze University of Applied.
Onderzoekend leren in de natuurwetenschappen
Het BSc Honours Programme
Internationale beurs voor excellente leerlingen
TU/e SkillsLab Introductie SkillsLab & competentieontwikkeling
Incubator Cube050 Ontwikkeling door Hanzehogeschool i.s.m. RUG als onderdeel van Consortium Valorisatie en Ondernemerschap i.s.m. ministerie van EL&I als.
Jannes Huisman Senior coach
BSc Honours Programme 30 credits extra-curricular, on top of your regular bachelor study programme Integrate your knowledge in a challenging multidisciplinary.
Doorstroomminor OS/HRS/MCD/EBO
Mixed-Signal Design Engineer
Transcript van de presentatie:

Top Talent Programma

Algemene film

Top Talent Programme Are your studies going entirely according to plan and do you expect to attain your propaedeuse within 1 year? Saxion encourages Top Talent students to push themselves further during their studies in order to maximise their potential. Saxion invests in you! Start of an adventure, impact for a lifetime! Upgrade your Bachelor: apply for an Honours Programme or an Excellence Track

Good to know Selection procedure Requirements to obtain certification – Duration of the bachelor study: nominal – Grade for bachelor graduation: minimal 7 Community Top Talent Student union: Salio

Honours Programmes (7) 1.Changing cities: People, Places and Choices! 2.Creativity in Finance & Management 3.Health Care & Social Work 4.Innovation and Business Creation 5.Liberal Arts & Sciences: Global Citizenship 6.Marketing & International Management: From Good to Great 7.Natural Leadership

Excellence Tracks (per academy) LED - Advanced Applied Technologies APO - Ethics of Education APO- ExperTeacher ACT - Creative Entrepreneurship - Creative Technology Research MIM - Export Expertise ABRR- Advanced Security Design BBT &- Research on Innovating Organisations SB&RM

Wat organiseert lectoraat? Lectoraat adopteert student als lid kenniskring: extra hersens, handen en ogen, maar student en zijn leerproces staat centraal Lectoraat stelt student in staat zich persoonlijk tot het hogere niveau te ontwikkelen door participatie in (onderzoeks)projecten Lectoraat biedt de leeromgeving en de track expert(s), incl. benodigd budget Track coach en track expert(s) beoordelen samen portfolio via assessment

Wat organiseert academie? Academie adopteert het excellentietraject binnen het raamwerk van de RP/SP Academie zorgt voor inrichten Bison, voor OTR- uitwerkingen (OTR = soort OER, Onderwijs- en Toetsregeling), voor Top Talent Commissie (= soort examencommissie) Academie zorgt voor track coach (incl. benodigd budget), die inhoudelijke begeleiding biedt i.s.m. track expert(s) en die student coacht Track coach en track expert(s) beoordelen samen portfolio via assessment

Matthijs Hammer Research on Innovating Organisations

Keuze voor onderwerp is gekoppeld aan ‘Research on Innovating Organisations’ De volgende eisen gelden voor de te maken keuzes: 1.Het onderwerp is een Innovatie onderwerp: Technological Innovation (TBK, BTB, SB&RM, BK, CT); Business Innovation (SB&RM, TBK, BTB); Process Innovation (LEAN, supply chain) (TBK, BTB, BK, CT); Environmental Innovation (Gebiedsvernieuwing) 2.Het onderwerp past bij de onderzoekslijnen van een van de aan de academie BBT / SB&RM verbonden lectoraten 3.Het onderwerp vraagt om een ‘cross-disciplinary approach’ 4.Het onderwerp kan een resultaat opleveren dat product- en/of projectoverstijgend is en bijdraagt aan innovatie op brancheniveau 12

Selectiecriteria Vaardigheden op propedeutisch niveau in probleemanalyse, communicatie (presenteren en rapporteren), en toepassing van professionele kennis en skills (blijkt uit studiepunten – 57 of meer - en/of behaalde cijfers – gem. 7 of meer en/of SLB-er); Motivatie gekoppeld aan: doorzettingsvermogen en planningsvaardigheden.

Portfolio (jaar 2 bachelor) 1.onderdeel A (0 EC): Keuze en definitie specialisatie 2.onderdeel B (10 EC): Bijdragen aan (onderzoeks)projecten (jaar 3 bachelor) 3.onderdeel C (10 EC): Schrijven en publiceren artikel I (jaar 4 bachelor) 4.onderdeel D (5 EC): Reflectie afstudeeropdracht (bachelor) vanuit verschillende perspectieven 5.onderdeel E (5 EC): Schrijven en publiceren artikel II 14

Win-Win 1.Samenhang met het reguliere onderwijs Koppeling portfolio aan projecten, de minor, stage en afstuderen Extra opdrachten, bijv.: het oppakken van de rol van projectleider van het LT projectteam, het uitvoeren van extra opdrachten tijdens stage of het beantwoorden van extra (onderzoeks)vragen in het kader van afstuderen 2.Wat we terug verwachten: Het geven van huiswerkhulp en/of de rol van vraagbaak Het verzorgen van (een onderdeel van) een lagere jaars college/(onderzoeks)praktica ? 15

Begeleiding 1.Track coach (actief betrokken bij met name de onderzoeksleerlijn van de betreffende bachelor) blijft verbonden aan de student gedurende het gehele programma begeleidt de student ten aanzien van de organisatie van het traject, de persoonlijke ontwikkeling van de student en op inhoudelijke aspecten 2.Track / Onderzoeksexpert(s) is een expert (van Saxion) die onderzoek doet op het terrein van het onderwerp waarin de student geïnteresseerd is is een docent of lector bezig met promotie of gepromoveerd 16