EENS VERSLAAFD, ALTIJD VERSLAAFD ???? !!!! EENS VERSLAAFD, ALTIJD VERSLAAFD ???? !!!!

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Over: ‘Wapen jezelf met woorden’
Advertisements

Presentatie over Cyberpesten
Over: ‘Wapen jezelf met woorden’
De rol van ouders in de ontwikkeling van alcoholgebruik onder adolescenten Door Elisa De Jonghe Engels, R. & van der Vorst, H. (2008). De rol van de ouders.
Dr. Albertus Risaeusschool
SWV VO Midden-Brabant Wat beweegt de jeugd? 8 maart 2007.
Weerbaarheid De Ark, Schipluiden Ouderavond 8 november 2012
7/15/2014 Zorg voor elkaar en de rol van de overheid vanuit het perspectief van kwetsbare mensen.
St. Martinusschool Hoe loopt de ontwikkelmotor? 1.ik voel me groot 2.ik kan het… zelf! 3.ik ben in verbinding betrokkenheid en welbevinden zelfstandig.
JONGEREN en DRUGS van kennismaking tot verslaving
Onderwijspsychologie
ADHD bij kinderen.
Angst en angststoornissen
Depressie bij kinderen en adolescenten.
RSV op school Jan Van Parijs.
“TEAMLEREN” workshop 31 maart “Doorbraak in Professionalisering”
Maatschappelijke Ontwikkeling Gezinnen met een nierziek kind 12 oktober 2006 Door: Harry Weezeman Nierpatiënten Vereniging Nederland.
Overgewicht in deelgemeente Feijenoord Gea Schouten Afdeling Monitoring en onderzoek 8 februari 2011.
Werelden overbruggen. Kinderen en scheiding.
Training Risicovol middelengebruik signaleren bij jongeren
Autisme en werken werkt Workshop autisme Hanneke Braber Janine van Loenen IJsseloevers & Veluwe.
Dit is de spreekbeurt van Esmée!
Kinderteam Oosteinde Ina Alberts Willemien Fokke Jannie Oppedijk
Het schrijven van een verhaal
Kwetsbare groepen jeugdigen en (problematisch) middelengebruik: visie en interventiematrix Dike van de Mheen, Anke Snoek, Elske Wits, Jaap van der Stel.
Weerbaarheid en zelfredzaamheid vergroten
Week 2 jongeren,peergroup en als het even anders gaat
Jeugdcultuur week 6 Specifieke groepen het experimenteer gedrag voorbij.
OPVOEDRELATIES ONDER SPANNING B Week 3. PROGRAMMA Artikel ‘Kwetsbare kinderen’ Gastcollege
Ontwikkeling van het jonge kind
ONTWIKKELING VAN HET JONGE KIND College 1 Inleiding module.
Jeugdcultuur Week 2 jongeren,peergroup en als het even anders gaat.
Week 3 Casus oefenen Docent: Madeleine Meurs Opvoedrelaties onder spanning B.
Levenslooppsychologie Hoorcollege 8
OPVOEDRELATIES ONDER SPANNING B Week 3. PROGRAMMA Artikel ‘Ondersteuning van ouders met een verstandelijke beperking Artikel ‘Kwetsbare kinderen’ Gastcollege.
Sowebatraining bovenbouw. Doel van de Sowebalessen! Het aanleren van sociaal competent gedrag en de daarbij behorende vaardigheden Het aanleren van sociale.
PESTEN Ga naar afbeelding 1.. Over de slachtoffers van pesten Oorzaken pesten -Uiterlijk * Kleding *bril *haarkleur -Specifieke persoonlijkheids kenmerken.
Een duurzame en langzame verandering VP15 Begeleidingskunde Carin Hogenbirk September 2015.
Kies voor respect | Presentatie Eerbied voor God, respect voor elkaar.
, Sociale veiligheid is cruciaal voor kinderen om te kunnen leren Evt. logo van de school.
Ontwikkelingspsychologie Ontwikkelingspsychologie = de psychologie van de ontwikkeling van de persoonlijkheid.
Creatief schrijven. Programma -Klassengesprekje: schrijf je weleens? -Inkomopdracht: een gebeurtenis -Creatief verhaal schrijven: tijdcapsule Wat gaan.
Samenvatting tekst Homoseksualiteit bij jongeren.
Genotmiddelen Visser ‘t Hooft Lyceum Rijnsburg
Preventie en aanpak van middelengebruik met SWPBS; een nieuwe weg?
Werken met verslavingsproblematiek. Les 4
Het schrijven van een verhaal
Help, mijn kind gaat naar de brugklas
Werken met verslavingsproblematiek. Les 1
Zelfvertrouwen en eigen verantwoordelijkheid?
H2 Een leven lang leren.
Zelfvertrouwen en eigen verantwoordelijkheid?
Profielkeuze; voorlichting en begeleiding Gymnasium onderbouw
Waarom gedraag ik mij zoals ik doe??
Sociale media Gemaakt door: latoya van hoogenhuizen Docent:E.louisse
Het 24 spel.
Sociale Media.
Social media Door: Eloise Post Docent: E. Louisse
Sociale Media Naam: Sara Camara School: Grotius College Klas: J1A
Sociale media Door liam van den ende.
Vragenlijst ontwikkelt door TNO voor de groepen 7 en 8 in het PO
Positieve groepsvorming
Een gezond mens wil alles, een zieke wil maar één ding.
Vermaatschappelijking van zorg
Hoofdstuk 3 & 4 Thema Jongeren.
Aantekening van: Zorgen voor jezelf Zorgen voor elkaar
Waarom gedraag ik mij zoals ik doe??
Filosofie voorspellen.
Waarom gedraag ik mij zoals ik doe??
Transcript van de presentatie:

EENS VERSLAAFD, ALTIJD VERSLAAFD ???? !!!! EENS VERSLAAFD, ALTIJD VERSLAAFD ???? !!!!

FASEN VAN MIDDELENGEBRUIK

FASE 1 EXPERIMENTEREN FASE 2 SOCIAAL GEBRUIK FASE 3 OVERMATIG GEBRUIK FASE 4 DE VERSLAVINGSFASE

VERSLAVINGSGEVOELIG? Wie verslaafd wordt en wie niet is helaas niet van te voren te voorspellen, maar er zijn 3 factoren die een grote rol spelen:

GENETISCHE AANLEG  - Rebels karakter  - Verslaafde ouders  - ADHD/ADD

OMGEVING  - School  - Pesten  - Sociale acceptatie  - Scheiding  - Mishandeling/misbruik

PSYCHE  - Pijn  - Onzeker  - Hoe ga je om met dingen binnen jezelf