Wie vindt er beter wat ze zoekt?
Volwassenen (bij genoeg knoppenkennis) Vinden beter wat ze zoeken. Letten beter op betrouwbaarheid van wat ze vinden. Kunnen betrouwbaarheid beter beoordelen.
Moeite met kiezen van de juiste zoekwoorden. Kunnen informatie niet op waarde schatten. Gaan altijd uit van de eerste zoekresultaten. Klikken op filmpjes die niet relevant zijn. Bron: Universiteit Twente Kinderen
Conclusie? Studievaardigheden zijn vaardigheden -> vaardigheden moet je (aan)leren! Voor de kinderen van deze tijd steeds belangrijker!
Antwoord:
Wat behandelt de methode Blits?
Wat is Blits? Complete methode voor het vak Studievaardigheden. Een aanvulling op de methode (+ kerndoelen) voor begrijpend lezen. Doorlopende leerlijn van groep 5 t/m 8.
Wat biedt Blits nog meer? Aansluiting op de toetsen van Cito. Doeltreffende opdrachten mét oefentoetsen. Klassikaal of zelfstandig werken.
Opbouw van een jaar 4 themablokken van 8 lessen Toets aan het einde van ieder blok Thema 1Thema 2Thema 3Thema 4
Opbouw van een blok les 1 & 2 > les 3 & 4 > les 5 & 6 > les 7 & 8 > Toets
Voorbeeldpagina’s: Les 1 - instructie
Voorbeeldpagina’s: Les 1 - bronnen en opgaven
Voorbeeldpagina’s: Les 2 - herhaling
Voorbeeldpagina’s: Toets - bronnen
Voorbeeldpagina’s: Toets - opgaven
Software: leerkrachtassistent digibord
Software: digitaal toetsen
Materiaaloverzicht Groep 5 t/m 8 Handleiding € 90,- Bronnenboek € 23,- Werkboek (5 ex.) € 19,- Antwoordenboek € 9,- Jaarlicentie Digibordsoftware € 95,- Jaarlicentie Digitale toetsomgeving € 1,-/ l.l.
Resultaten Binnen half jaar van slechtste naar beste Cito-onderdeel. Kinderen werken zelfstandig in tweetallen (ook waar dat eerder niet lukte). Betere prestaties bij álle vakken (referentie website SLO).
Daarom dus Blits! Sluit aan bij de toetsen van Cito. Doorlopende leerlijn van groep 5 t/m 8. Doeltreffende opdrachten mét oefentoetsen. Zowel gezamenlijk als zelfstandig te gebruiken.
Vragen? (0416)