Fox Irving. Online cultuur: Een introductie in het digitale landschap samengesteld door Ioana Stanescu.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Activatie Platformen LED Screens buiten het stadion
Advertisements

De conversation manager. Jef Claes. WOM • Massacommunicatie + WOM – Consument beïnvloed mekaars koopgedrag – 20 ste  21 ste eeuw • Internet (overtippingpoint.
Nieuwe media in focus Suzanne Rademaker Nieuwe Media in Focus
Effectieve Internet Marketing voor MKB- ondernemers
Kennismakingsvergadering Standbeelden.be vzw Statua.
Beeld  -> woord 4 lessen beam van waardenberg beeld  -> woord 4 lessen beam van waardenberg.
Welk effect heeft uw Website? Gerard Duursma Online Marketeer linkedin.com/in/bonopoly.
Wat is interactieve marketing?
INTERNET het communicatie-instrument voorbij Mobiele marketing.
De eerste mensen Paragraaf 1 Hoofdstuk 2.
 EMEG-lijst: Weet Ik Veel? Door Karlijn Dado. Breng de reclames rondom in kaart en kijk naar de koppeling daartussen. Welke conclusie kun je trekken?
JOSEPHINE WALL MUSIC – MUZIEK – MUSIK - MUSIQUE.
Deel 3 (individueel) visionboard 90 minuten Character in visionboard.
Mediatheek R5. Faciliteiten en dienstverlening (1/2): de collectie Fysieke collectie: boeken en naslagwerken / tijdschriften / AVM / scripties Digitale.
Michel Visser Founder EesySoft
Memoria et Multimedia De nagedachtenis tot leven gebracht Leen Breure
Zoeken naar literatuur Opstelling in de kast Catalogus Picarta Bibliografieën Elektronische tijdschriftbestanden Literatuurgids per vakgebied OZON-module.
Deel 3 – visionboard – uur Character in visionboard.
ICT voor de klas Hoofdstuk 1: ICT in de wereld om je heen.
Presentatietitel: aanpassen via Beeld, Koptekst en voettekst 1 Wat denken leerlingen nu ècht? Fokke Hoeksema, Petra Hendrikse en Nellie Verhoef.
HOM COM Ledenvergadering 27/05/2013. Economisch nieuws YAHOO betaalt 850 milj Euro voor TUMBLR Tumblr = een Blog Marissa Mayer (37) CEO van Yahoo Was.
Culturele receptie – wat, hoe, waarom?
Sessie: realiseren van doelwaarden 25 november 2013.
Social Media Revolutie. Welke logo’s ken je niet?
Het UNESCO Charter en de Guidelines for the Preservation of the Digital Heritage na 8 jaar 4 november 2011, Naar een toekomstvaste AV-collectie NL.
Hoe kunnen wij kunst benaderen in een ‘geglobaliseerde’ cultuureducatie? Lucy Cotter 2012.
VIDEO MARKETING Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit, sed diam nonummy nibh euismod tincidunt ut laoreet dolore magna aliquam erat.
Hoofdstuk 2 Strategy and Models for the Virtual World Jelmer Lavèn
13/02/2014 Onderzoek Happy Aging 1 : De context. Wie zijn die ouderen (verschillende profielen: leeftijd, opleiding, voormalig beroep, locatie, interessen,
Minor Digital Marketing Wat gaan we doen? Inleiding Tio Leren en ervaren hoe de online technologie bijdraagt aan een succesvolle bedrijfsvoering. Vorm:
Twitter: #webarchiveringNL WiFi: Beeld en Geluid.
Online ontwikkelingssamenwerking Utrecht, December 2008.
1 e-Books & i-Papers Rik Min researcher Centre for Telematics and Information Technology (CTIT) & Faculty of Educational Science and Technology (EDTE)
Mona Lisa Code klikken om verder te gaan.
Informatievaardigheden Bedrijfs- en Consumentenwetenschappen
“An amazing invention - but who would ever want to use one?” (Rutherford B. Hayes in 1877 over de telefoon)
Informatievaardigheden Introductie BPE-10806
Peer Assisted learning Studiedag PAL 9 mei 2008 Rob Vierendeels Tom Vermeiren Jeroen Van den Broek Bart Van Peer PALKHK-Team.
Sun Proprietary/Confidential: Internal Use Only Welkom bij de OSUM Community Michallis Pashidis Student Bachelor Informatica OU.
 Wat is het?  Mogelijkheden  In praktijk  Opgericht in februari 2005  Platform waar iedereen video’s kan uploaden  In 2006 overgenomen door Google.
MY WORLD Uitleg over mijn pagina. ‘MY WORLD’ HOE HET BEGON: Ik wou altijd al een blog, toen ik op een dag aan de pc begon te zoeken hoe je een blog kunt.
Primaire kleuren R 0 G 114 B 198 R 0 G 153 B 204 R 213 G 219 B 225 R 249 G 155 B 12 R 249 G 99 B 2 R 102 G 204 B 255 Welkom Slagkracht door online dienstverlening.
MEDIATHEORIE Karlijn Goossen, 2015.
Voorlopig plan trends Waar zijn we achter?  Resultaten desk  Mening van experts Wat hebben we bedacht?  Het idee Vragen?
Lizzy Komen & Kelly Mostert Nederlands Instituut voor Beeld en Geluid Erfgoed in Virtuele Werelden Cultuur in Beeld 14 december 2015.
Uitgeven anno 2015 Rudy Vanschoonbeek. wikipedia 1981 Germaanse Filologie & aggregaat UIA Docent OLVC & Normaalschool, Contact, Dedalus 1988 Uitgeverijen.
Het Digitaal Educatief Produkt Waar haal je dat vandaan?
Virtual attraction Gastvrij met beacons en narrowcasting.
Wat is erfgoed? Door mensen vervaardigd, aangelegd en bedacht Erfgoed omvat alles waar we waarde aan hechten Erfgoed vinden we de moeite waard om te bewaren.
Muzieklandschap Doel van deze module Een schets van het werkveld creëren aan de hand van relevante voorbeelden en veranderingen in de muziekindustrie.
UNESCO 2003 & 2005 Encounters in cultural (heritage) diversity and sustainable development – 25/1/2016 UNESCO en/in het digitale tijdperk.
DIY MET KUNSTENAARS MAAK EEN ZELFPORTRET MET ANOUK KRUITHOF.
Thomas van Rooijen. In hoeverre bepaalt het verhaal achter een brand de merkwaarde?
Jeroen Strijbosch Gebruikersdag
Inbound marketing en bloggen
Digitale tools: SlideShare
Met alleen Google komen we er niet
Idee en visie ontwikkelen 7 ECTS 7 x 28 = 196 uur
Social Media & Sport Deel I
De geschiedenis van ICT
Attenderingen instellen op zoekacties (search alert)
Buy Lexapro Online Safely
Attenderingen instellen op zoekacties (search alert)
Mona Lisa Code Klikken om verder te gaan.
HOE KRIJG IK DE PDF? ALLE MANIEREN OM DE FULL-TEKST TE VINDEN VAN WETENSCHAPPELIJKE ARTIKELEN (MET OF ZONDER HULP VAN DE BIBLIOTHEEK…) Het bespreken van.
ERFGOED.
Informatiebijeenkomst
Viral Marketing Groep A.
Media ICT en Design College – ROC Midden Nederland
Blended learning Het beste van 2 werelden?.
Transcript van de presentatie:

Fox Irving

Online cultuur: Een introductie in het digitale landschap samengesteld door Ioana Stanescu

Wat verstaan we onder online cultuur en hoe kunnen we het digitale landschap waarin we ons dagelijks begeven, begrijpen?

Een Mona Lisa Google search levert een aantal versies van Mona Lisa op. 1. Internet’s culturele impact

emojis in de fysieke wereld: ‘life imitating art’

Plot: ’After being the subject of an embarrassing viral video, a self-involved 20-something enlists the help of a marketing expert to revamp her image in the real world’. tv serie - selfie integreert kenmerken van online cultuur in zijn plot

2. noties over online volkscultuur Beeld uit het boek Digital Folklore waarin de ontwikkeling van de eerste digitale culturele artefacten wordt beschreven.

3. Culturele uitingen in het digitale landschap meme’s / selfies ‘The story of meme’s is crucial to the understanding of digital culture.’ Linda K. Borszei

#SELFIE als (oud)cultureel fenomeen (ook) buiten het digitale landschap #artselfie #oscarselfie #retroselfie #populismselfie

Een onderzoek geleid door Lev Manovich

4. Kritische reflecties in het digitale landschap kunstenaars & critici

5. Online cultuur als digitaal erfgoed Hoe kunnen we digitaal erfgoed bewaren? Twee voorbeelden:

de cursus online cultuur wordt ondersteund door mijn onderzoek blog digitalfoklore.tumblr.com en cursushandleiding