6/3/2012 2 Waarom Facebook? Wie zit er op? Grootste sociale netwerk in België Bijna 4,5 miljoen accounts in België Sneeuwbaleffect Opleiding: Facebook.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Wij vertegenwoordigen SLIDEPLAYER.NL
Advertisements

sociale media: de nieuwe realiteit
Hoofdpagina uitnodigen leden mijn pagina video’s berichten Daarna klik je bij Vormgeving op appearance page op de volgende pagina kies je eerst een template.
Het Forum Hoe ga je te werk met het forum?
SMC078+ Facebook The Adult Version. Meer resultaat met Facebook Inspireren, motiveren, cases & praktische tips Met z’n allen!
2.0-tools summerschool. 2.0-tools summerschool.
Social Media met boswachters Het geheim achter het succes Jeffrey van Heck Adviseur Online Marketing & Social Media.
Sociale wijkmedia 19 en 28 maart 2013 wijkteams Nieuw Lokaal Akkoord Gilbert Sewnandan.
Social media gebruiken om een baan te vinden
Nieuws, activiteiten en meer. Wat is •Dorpsportaal •Informatie •Nieuws •Reportages •Aankondigingen •Dorpsagenda •Vermaak •Vereniging!
• De gemiddelde gebruiker heeft 130 vrienden • Vindt 60 pagina's, groepen of evenementen leuk • Elke dag maken mensen een Twitter account.
Het grootste wereldwijde sociale netwerk Marleen, Jens, Anouk, Steven Suzanne, Leo, Nathan.
IN DE KLAS Willemijn Gortworst
Social media voor (ouderen)organisaties Scholingsochtend SBOG ‘Kennismaken met social media’ Maandag 5 maart 2012.
Facebook Zie de kansen!.
HET CURRICULUM VITAE = VISTEKAARTJE NUMMER 2
S OCIALE M EDIA Joke Hoogendijk Maart SOCIALE MEDIA: WAT IS DAT? Social media is een verzamelnaam voor alle internettoepassingen waarmee het mogelijk.
-140 tekens berichten sturen -Je deelt deze berichten met je volgers -Deze berichten heten een ‘Tweet’ -Volgers zijn twitteraars die zich hebben aangemeld.
Social Media. Vormen:  Fotosites: Fickr, Picasa, PhotobucketFickrPicasaPhotobucket  Microblogs: TwitterTwitter  Social Bookmarking: deliciousdelicious.
Wouter Mennen & Paul van Ulft
Meer bekendheid via Linkedin Stella Maaswinkel Verseau trainingen.
Meer bekendheid via Facebook
I like UNICEF Eefje Arts. Cijfers Facebook Wereldwijd: 1,23 miljard maandelijks actief Nederland: 9 miljoen accounts UNICEF Nederland ruim fans.
Digitale samenwerking Hummelo (digitaal dorpsplein) Harold Pelgrom Jan Klein Kranenburg Hummelo, 3 juni 2013.
Social Media Fleur van Scharenburg 1. Opzet voor vanavond Snelcursus Social Media Social Media gebruiken 2.
Communicatie en Digitale media, Hogeschool Rotterdam.
KRACHT VAN AANBEVELING DOOR VRIENDEN 1. 2 het bereiken van héle specifieke doelgroepen anonieme organisatie toegankelijk en ‘menselijk’ maken verspreiden.
Het nieuwe solliciteren:
Een expeditie waarin Social Media worden ingezet om U beter te presenteren EN gevonden te worden.
Online filmpjes maken. (
Aan de slag met Facebook inclusief Privacy en beveiliging
#kennisdelen | #samenwerken | #durftevragen
Training voorbeeld voor
Iedereen gebruikt social media.
PROMO VIA SOCIAL MEDIA Versie SOCIALE MEDIA De grote spelers anno 2015 Facebook, Twitter, Youtube, Instagram, Whatsapp, Pinterest, …
Social media. Agenda Facebook pagina – Likes – Check-ins – Resultaten – Tips Linkedin pagina – Volgers – Tips.
Presentatie LISATeam & App v.1 clublogo. 1.Dashboard ๏ clubnieuws ๏ teamnieuws ๏ hockey.nlhockey.nl ๏ persoonlijke agenda ๏ aanmaken teamevent ๏ handige.
Sociale media als communicatiemiddel Door Jasper Van Biesen.
1BaSWb-Eline Beernaert.  “Sociale media is een verzamelnaam voor online platforms waar door interactie en dialoog tussen gebruikers de inhoud wordt vormgegeven.”
Praktische handleiding voor De digitale community op Part-up.
Sociale Media Doelen van Sociale Media voor kennisoverdracht:  Betrokkenheid  Vindbaarheid  Bereikbaarheid  Community bouwen Zichtbaarheid  Mensen.
Sessie 3: Je bent wat je publiceert 1. Programma De kracht van weblogs Praktijkoefening: Zelf een weblog maken met Blogger Wat kan ik ermee? 2.
Sessie 4: Opdrachten krijgen met 1. Wat gaan we doen? #lift Aan de slag met Twitter Oefening Geavanceeerd gebruik Twitter succesvol toepassen Toelichting.
Wat is Digitale marktplaats voor hulp, klusjes en zorg Laagdrempelig, veilig en eenvoudig hulpmiddel om elkaar te vinden. Via een organisatie of rechtstreeks.
Gastvrije Social Media Communiceren met uw omgeving. twitter.com/nbovtweets facebook.com/nbovbakkerij youtube.com/nbovbakkerij.
De bibliotheek van de toekomst met Social CRM. In deze presentatie Wat betekent de maatschappelijke bibliotheek voor de communicatie? Welke communicatie.
Andere communicatievormen Facebook  Sociale netwerksite  Delen van informatie met vrienden  Delen van foto’s  Chatten.
Social media. Agenda Over ons Facebook Twitter Linkedin Instagram.
Profileren via sociale media Anita Boerema. Sociale media is een verzamelbegrip voor online platformen waar de gebruikers, zonder of met minimale tussenkomst.
1.Account aanmaken 2.Eerste stappen van je profiel 3.Profielgegevens beheren 4.Vrienden zoeken en toevoegen 5.Pagina's en groepen toevoegen 6.Je startpagina.
Training voor beginners. Agenda Waarvoor LinkedIn gebruiken? Hoe maak je een aansprekend profiel? Digitaal netwerken: hoe doe je dat? De interactie aangaan.
Facebook. Agenda Cijfers Facebook Facebook pagina – Likes & checkins – Resultaten – Tips Facebook berichten – Afbeeldingen / video’s – Evenementen / aanbiedingen.
Hernieuwde kennismaking in vogelvlucht. Registratie.
Operationeel plan DIMAGINI
voor ZijActief-afdelingen
Campagne-middelen Hoe in te zetten? Yvonne Polman Relatiemanager.
Introductie social media
‘Boost je Business met LinkedIn’
Training facebook voor gevorderden
Les Pointeurs en facebook
Sociaal media DESIGN BY TALHA.
Social media Door: Eloise Post Docent: E. Louisse
Binnenkort start hier het webinar Facebook Marketing voor je groep - Deel II: ‘Je Scoutinggroep op Facebook’
Social Media Online Continuïteit 18/09/2018
DESIGN BY TALHA Klas j1a Docent P. Broekhuizen
ClupApp van HTV Berg & Dal
LinkedIn Wat moet ik ermee?.
Sociale Media Doelen van Sociale Media voor kennisoverdracht:
Sneak Preview voor CV&V Yvonne de Boer
Transcript van de presentatie:

6/3/ Waarom Facebook? Wie zit er op? Grootste sociale netwerk in België Bijna 4,5 miljoen accounts in België Sneeuwbaleffect Opleiding: Facebook voor UNIZO-bestuurders

6/3/ Waarom Facebook? Leden informeren Evenementen aankondigen Bekendheid vergroten Bewustzijn creëren, mensen mobiliseren Netwerken … Opleiding: Facebook voor UNIZO-bestuurders

6/3/ Profiel, pagina, groep: 3 accounttypes Profiel Persoonlijk, voor mensen Linken met vrienden, kennissen, collega’s Tip: maak URL aan via Voorbeeld: Opleiding: Facebook voor UNIZO-bestuurders

6/3/ Profiel, pagina, groep: 3 accounttypes Pagina ( Officieel / niet-officieel / … Voor bedrijven / organisaties / acties / … Voorbeelden: Berichten die jij post in principe bij alle fans in tijdslijn Tip: maak URL aan via Opleiding: Facebook voor UNIZO-bestuurders

6/3/ Profiel, pagina, groep: 3 accounttypes Groep ( Community Open / Besloten / Geheim Geen eenvoudige URL Berichten van iedereen komen bij alle anderen in tijdslijn Voorbeeld: Opleiding: Facebook voor UNIZO-bestuurders

6/3/ Profiel, pagina, groep: 3 accounttypes Waarom eerder een pagina dan een persoonlijk profiel? je kunt reageren als pagina en persoonlijk geeft je de gelegenheid zakelijk en prive te scheiden zonder telkens opnieuw in te loggen met andere profielen onbegrensd aantal fans informatie tab toepassingen pagina is voor iedereen toegankelijk ook als ze nog geen fan zijn grotere wervende kracht Profiel omzetten naar pagina? Opleiding: Facebook voor UNIZO-bestuurders

6/3/ Verschillen tussen pagina en groep Opleiding: Facebook voor UNIZO-bestuurders FunctieFanpaginaGroep Berichten sturen naar ledenneeja Google indexjanee Nieuwsoverzicht in mailboxjanee Gerichte updates sturenjanee Leden weigerenneeja Ondersteuning applicatiesjanee Uitnodigen op basis van neeja Vanity urlsjanee Statistiekenjanee Events in inboxneeja Zichtbaar voor niet-ingelogde leden? janee Anoniem als beheerderjanee

6/3/ Mogelijkheden voor uw lokale UNIZO-werking Evenementen Mensen hebben weinig tijd en vergeten snel. Voordelen Facebook: gratis digitale uitnodiging je ziet wie er nog komt viraal effect heel eenvoudig updates, aanpassingen, reminders, … zonder over te komen als spam. Opleiding: Facebook voor UNIZO-bestuurders

6/3/ Mogelijkheden voor uw lokale UNIZO-werking Evenementen: hoe? Vanuit pagina of groep! (linkerkolom/rechtsboven/via ‘pagina bewerken’/…) Eigen vrienden uitnodigen of via adres of ‘delen’ op prikbord Af en toe nieuws op prikbord van het evenement als reminder Zie Stappenplan. Opleiding: Facebook voor UNIZO-bestuurders

6/3/ Voorbeelden Puurs (pagina): Willebroek (profiel): Willebroek/ ?sk=wall Willebroek/ ?sk=wall Antwerpen-Stad (open groep): Nijlen (besloten groep): Willebroek/ ?sk=wall Willebroek/ ?sk=wall Opleiding: Facebook voor UNIZO-bestuurders

6/3/ Wat posten? Mix van praktische info en interessant nieuws Alles kan nieuws zijn: Activiteiten Persberichten / standpunten UNIZO-site Nieuwsartikels Video’s Foto’s … Opleiding: Facebook voor UNIZO-bestuurders

6/3/ Hoe meer volgers krijgen? Goede posts (sneeuwbaleffect) Vragen om te reageren/liken/delen URL verspreiden ‘Vrienden’ uitnodigen Anderen uitnodigen via mailadres Reclame? Acties? … Opleiding: Facebook voor UNIZO-bestuurders

14 6/3/2012 Opleiding: Facebook voor UNIZO-bestuurders

6/3/ Nog vragen? Simon Gryspeert - Communicatiedienst Opleiding: Facebook voor UNIZO-bestuurders