Terugdringen autoverkeer Driehuis en Santpoort-Noord 13 februari 2012, Tata Steel Stadion
Namens gemeente aanwezig Ronald Vennik (wethouder) Kommer Sneeuw (verkeerskundige) Len Munnik (verkeerskundige) Edwin van ‘t Hart (communicatieadviseur) Lotje Eikelboom (communicatieadviseur) Sipke Westveen (verslag) Sijke Verhagen (avondvoorzitter)
Programma uur Opening - wethouder Ronald Vennik uur Toelichting programma en proces - Sijke Verhagen uur Presentatie verkeersafwikkeling Velsen – Kommer Sneeuw uur Gelegenheid tot het stellen van vragen uur Pauze uur Inventariseren meningen, wensen en ideeën uur Einde bijeenkomst
Toelichting proces ‘Terugdringen autoverkeer door woonkernen’ februari – informatieve bijeenkomst, samenstellen klankbordgroepen (verslag) 2.Begin maart – workshops: uitwerking input 13/2 en aanvullingen 1 workshop per kruispunt Conclusie: welke maatregelen hebben grootste draagvlak? 3.Eventueel: toetsing verkeerskundigen Terugkoppeling aan alle betrokkenen 2013/ Voorbereiding ontwerp 2.Formele inspraakprocedure (vrijgave voor inspraak, inspraakperiode, besluit) 3.Uitvoering
Primaire en secundaire route Velsen primaire route secundaire route
Overzicht van cruciale kruispunten
Knelpunten op primaire en secundaire route
Tracé HOV Haarlem-IJmuiden
Amendement bij tracékeuze HOV Haarlem-IJmuiden Als randvoorwaarde geldt dat de Provincie, samen met de gemeente, de capaciteitsvergroting van de primaire route zal onderzoeken en uitwerken met als resultaat een beperking van de verkeersdruk in de kernen Santpoort en Driehuis, waardoor de leefbaarheid in deze woonkernen wordt verbeterd.
Ontwikkeling verkeersintensiteit
Verkeersmodel (RVMK) Eventueel beschrijvende tekst. Os et enda con reritas eosam nonserum iundi beria veremqui velici offici dolessu
Prognose verkeersintensiteit ??
Herkomst en bestemming aantal mvt per wegvak in 2-uurs spitsen
Conclusies onderzoek Zonder maatregelen in 2020 knelpunten op beide routes Door het treffen van maatregelen op beide routes is routekeuze te beïnvloeden: mvt/etm aandacht lucht en geluid primaire route
Legenda: : stuurpunten verkeer : clusters stuurpunten : ongewenste route : gewenste route : snelheidsverlaging 1 Verruimen capaciteit op de kruispunten Verbindingsboog A208 – A22/A9 Visie maatregelenpakket
Maatregelen korte termijn Primaire route aansluiting A22-Amsterdamseweg wegvak A208 richting Velsertunnel kruispunt Pontplein Secundaire route kruispunt Lange Nieuwstraat-Plein 1945-Zeeweg kruispunt Zeeweg-Waterloolaan-Min.van Houtenlaan rotonde Hagelingerweg-Santpoortse Dreef Hoofdstraat/Broekbergenlaan
Vragen?
Na de pauze Bedenken van maatregelen op kruispuntniveau a.Zeeweg – Waterloolaan – Min. Van Houtenlaan b.Hagelingerweg – Santpoortse Dreef c.Hoofdstraat – Broekbergenlaan (NB: kanttekening ivm overleg wegen bij weiland) Opgeven voor vervolgworkshop in maart (10 personen per workshop), 7 maart (a) en 14 maart (b) Overige opmerkingen op lijsten