1 Een ZORGELOOS sociaal beheer Brigitte Thys
2 Elektronische mededeling Hoe ? Via de portaalsite van de RSZ – U moet toegang hebben tot de beveiligde online diensten van de RSZ –Indien u reeds over dergelijke toegang beschikt kan u zich aanmelden met –Uw elektronische identiteitskaart –Uw login en paswoord » Werkgevers>aanmelden
3 Elektronische mededeling –Indien u nog niet over dergelijke toegang beschikt, moet u een elektronische toegangsaanvraag indienen : – > rubriek Werkgevers > Registreren. Opgelet: de duurtijd tussen de aanvraag en het bekomen van de nodige login-gegevens bedraagt 5 werkdagen! –Problemen ? –U kan in geval van problemen contact opnemen met het contactcenter eranova op het nummer of via naar
4 Hoe registreren ?
5
6
7
8
9 Wat hebt u nodig ? Om een Verantwoordelijke Toegangen Entiteit aan te stellen, hebt u de volgende gegevens nodig: Uw ondernemingsnummer, of het stamnummer van uw onderneming Gegevens van uw Verantwoordelijke Toegangen Entiteit: naam, voornaam, rijksregisternummer en telefoonnummer Gegevens van de verantwoordelijke binnen uw onderneming: naam, voornaam, rijksregisternummer en telefoonnummer In geval van elektronische handtekening, de elektronische identiteitskaart van de verantwoordelijke
10 Hoe registreren ?
11 Hoe mededeling doen ?
12 Hoe mededeling doen ?
13 Hoe mededeling doen ?
14 Hoe mededeling doen ?
15 Hoe mededeling doen ?
16 Hoe mededeling doen ?
17 Hoe mededeling doen ? Deze gegevens dienen eenmalig ingevuld te worden en dan versturen. Bij de volgende meldingen moet men onmiddellijk op versturen klikken.
18 Hoe mededeling doen ?
19 Hoe mededeling doen ?
20 Hoe mededeling doen ? Als de werknemers geselecteerd zijn en alle rubrieken ingevuld zijn dan klikt u op volgende en dan op versturen. De bevestiging dient afgedrukt te worden. Om uit te loggen kiest u bovenaan exit Nota : bij aanvraag tijdelijke werkloosheid slecht weer moet het volgende gedefinieerd worden : aard van de werken aard van het slecht weer