Arne Barends Christian de Waard Saar Weber Hoe ziet een traject eruit - nazorg - Medewerker Monitor.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
De bevlogen leerkracht
Advertisements

De Sociale Barometer De compacte, snelle en doeltreffende personeelsenquête; echte verbeteringen, hogere waardering, groter draagvlak.
Van medewerkertevredenheid naar studentgerichtheid
HOGESCHOLEN IN DIALOOG Dag van de kennisuitwisseling 19 januari 2010
Netwerk voor Cultuur en Natuur Masterplan Plan van Aanpak Afdelingen en regio’s Zaterdag 4 mei 2013.
Kunt u mij de weg naar Hamelen vertellen, meneer
Flow als sturingsprincipe
Energie krijgen van je werk!. Wat is er gedaan? Uitvoeren Rie op locaties, zomer 2010 Opstellen plan van aanpak –Bu-niveau najaar 2010 –Locatiegericht,
Team-Psych Online steun bij uw werk. Visie Wij geven persoonlijk advies via de mail zodat de klant zelfstandig verder kan om een oplossing te vinden.
Motivatie van de professional Willy Limpens
Hogescholen in Dialoog
Facilitair management in de zorg en duurzaam Adriaan van Engelen, directeur Milieu Platform Zorgsector
Ment Gillissen. Ervaringen eerste ronde  Algemeen: oordeel Programmaraad kwaliteit valt tegen! Veel geld gaat naar:  Grote patiëntenorganisaties; 
Studenttevredenheid als kwaliteitsmaat?
GAAN Gewoon Anders Ambulantisering Nieuw
PersoneelsResultatenOnderzoek Een blik achteruit én vooruit.
Kennismaking: stel jezelf kort voor: naam, waar werk je
Afdeling Studietoelagen Kwaliteitsnetwerk 31 januari 2005.
VLECHTWERKEN IN PRAKTIJK LOOPBAANONTWIKKELING Bea Janssens
Het medewerkertevredenheidsonderzoek: een aanzet tot dialoog met medewerkers.
Intakegesprekken voor Groen Proeven: een goede start is halve werk Judith Gulikers, Educatie en competentiestudies, WUR & Corry.
Iedereen coach naar Jef Clement.
Leiderschap bij verandering of verandering in leiderschap
Leeftijd en Beleid De OR aan zet Platform voor medezeggenschap in bibliotheken 5 maart 2008 Silvia van den Heuvel.
Presentatie Kwaliteitscholen KWALITEITSCHOLEN is een compleet en integraal systeem voor:  strategievorming en kwaliteitscontrole  meten van tevredenheid.
Medewerkersonderzoek
Titel Van de Dia’s Hier kunt u uw bericht kwijt. Het lettertype is Calibri en de letter grootte is 28. Gebruik maximaal 8 regels per dia Gebruik niet meer.
Welkom bij de startbijeenkomst van het leertraject Gastvrij in de Zorg
CAF in het woonzorgcentrum De Groene Linde
Resultaten Oudertevredenheidspeiling BvPO Bureau voor praktijkgericht onderzoek, Groningen
Ambassadeurs 28 augustus 2014 Agenda Mededelingen De organische organisatie Wvttk /rondvraag.
De DIA – Dialoog In Actie van VIA ! Welkom bij deze workshop Marcel Daems ● advies ● training ● management Resultaat door verbinding.
Het coachende functioneringsgesprek
1BvPO Bureau voor praktijkgericht onderzoek, Groningen 1 Ouderpeiling (OTP) BS De Utskoat te Witmarsum Resultaten van de oudertevredenheidpeiling 2014/2015.
WANNEER DE AMBTENAAR MANTELZORGER WORDT Wanneer de ambtenaar mantelzorger wordt I&O Research Peter Kanne Congres Sociaal domein 2015 “De Uitdaging” 5 november.
Hostmanship Wat is het? Waar gaat het om?
Commitment of Hoe bevlogen medewerkers beter functioneren
WELKOM KLANTENDAG LEAN WERKEN! 15 maart 2012 Drs. Daniël Niezink Drs. Kees Ruizendaal Dr. Joost Vos.
Op naar een STER bestuur… Avond 1: De meerwaarde van een Bestuur. Avond 2: Hoe organiseren we een Scouting Vereniging. Avond 3: Vinden, Binden, Boeien.
De 25 beste ideeën voor een meer inspirerende planning en control Henk Doeleman Jean-Pierre Thomassen.
Onderzoeksteam Berber Laarman Manja Bomhoff Johan Legemaate Roland Friele Arno Akkermans Adviseurs Inge Mulders Katrijn Broekman.
Regie op locatie een middel op weg naar een Goed Leven voor cliënten, Mooi Werk voor medewerkers en een Financieel gezonde organisatie!
Tevredenheidsmeting OCMW Presentatie MC Bea 24/08/09.
Benchmark gehandicaptenzorg 2006 Financiële Bouwsteen, Gapanalyse en meer…. Marcel Dopper VGN.
Great Place To Work ® © Great Place To Work ® Institute Nederland, 2009 VGN voorlichtingsbijeenkomsten 11 november november november 2009.
Medewerkersraadpleging integraal onderdeel van benchmark Arnold Ziegelaar Research voor Beleid.
Presentatie verdiepende kwaliteitsinstrumenten LSR Bestuurdersbijeenkomsten Benchmark gehandicaptenzorg Op 30 mei, 5 en 7 juni.
I TRUST U, WERKEN VANUIT VERTROUWEN Lezing 19 april 2010 SMT, Tica Peeman.
Dr. Patrick Vermeulen GITPMoed & Vertrouwen Moed en Vertrouwen Workshop 1 Motivatie 1.
Cliëntervaringsonderzoek Epilepsiecentrum Kempenhaeghe Sector Zorg & Dienstverlening Kwaliteitsdag VGN Door Esther Landsheer, MSc. Orthopedagoog.
Rapport Participatie Individueel welzijn en buurtbeleving Ermelo.
VAN HRM NAAR PERSONEELSZORG 7 JUNI 2016SECTORDAG FNV OVERHEID.
Organisaties helpen beter te presteren door inzicht te geven in essentiële feedback van hun medewerkers, cliënten, hun ouders/ vertegenwoordigers en vrijwilligers.
Haal meer uit het medewerkers- onderzoek! Calle Boot (Waterschap Brabantse Delta) Edwin van Ravenstein (Waterschap Brabantse Delta) Thera van Heuveln (InternetSpiegel.
Kengetallen exporteren naar MMP
Tevredenheidsonderzoek 2017
ZESC – Situationeel leiderschap
Medewerkersonderzoek Workshops “aan de slag” 13 en 14 september 2017
Uitkomsten Beste Werkgevers
door de ogen van haar medewerkers
KVC en naam organisatie
Duurzame inzetbaarheid
Leidinggeven voor eerste verkoper
Leidinggeven voor eerste verkoper
In gesprek over werkdruk
Duurzame inzetbaarheid
Procesondersteuning binnen de sociale zekerheid
Boeien en binden van goede medewerkers
Veiligheidsprogramma’s toen…
Aan de slag met werkdruk: nieuwe plannen uit de sector
Transcript van de presentatie:

Arne Barends Christian de Waard Saar Weber Hoe ziet een traject eruit - nazorg - Medewerker Monitor

Het vervolg op Benchmark Gehandicaptenzorg 2006

Achtergrond Vergelijkbaar met vorige meting Korter Aantrekkelijker Op maat Uitgebreide benchmarks Dieper in de organisatie Aan de slag! Ook geschikt voor: HKZ RIE Overleg met zorgkantoren

Effectory

Nederland’s grootste bureau op het gebied van medewerkersonderzoek Sinds medewerkers Uitgebreide ervaring in de zorg Effectory

Branche onderzoeken Zorg  Ziekenhuizen  GGZ  RIBW’s  SW-bedrijven  Gehandicaptenzorg

E = K x A Hier plaatje invoegen dat iets zegt over de titel

Quickscan Maatwerk

Wat speelt waar in uw organisatie? Bij deze afdeling hebben de medewerkers geen idee wat ze precies moeten doen Bij deze afdeling kunnen de medewerkers niet lekker met elkaar door één deur, veel conflicten en ruzies Er heerst een algemene malaise bij deze afdeling. Geen energie en veel onvrede Er lijkt sprake van slecht leiderschap. Medewerkers voelen weinig steun/ waardering /aandacht van hun leidinggevende. Bij deze afdeling voorspellen we een hoog verloop. Alle tekenen zijn hiervoor aanwezig Medewerkers van deze afdeling voelen geen enkele betrokkenheid met de organisatie Veel positieve energie, goed leiderschap! Medewerkers zetten graag een stapje extra voor de organisatie. Er heerst een positieve werksfeer. Door deze afdeling wordt de samenwerking met andere afdelingen als belastend ervaren. Hier wordt een te lage werkdruk ervaren Gevoel van een goed geoliede machine

Thema’s Tevredenheid Betrokkenheid Motivatie Engagement Loyaliteit Effectiviteit Efficientie Klantgerichtheid Verzuimbestendigheid Verloopbestendigheid Prestatie Rolduidelijkheid Leiderschap Werksfeer

Aantrekkelijke, korte vragenlijsten

Uitvoering schriftelijk of digitaal

Hulpmiddelen voor communicatie

Strikte garanties voor anonimiteit

Hoge respons  Betrokkenheid van topmanagement en andere belanghebbenden  Actief communicatietraject  Volgen respons

Prikkelende rapportages

Aantrekkelijke rapportages Tot op afdelingsniveau! Bestuur staf HRfinance controlinkoop facilitair officeICTcatering Locaties Locatie 1 Team 1Team 2 Locatie 2Locatie 3 Team 1Team 2 management Organisatie en eigen team Organisatie en alle teams Eigen team Hoofdlijnen

VGN-benchmarks en meer…

En dan: aan de slag!

Zo dadelijk in de vervolgsessies Of Meer informatie?