IK ALS..cliënt..mantelzorger..medewerker EIGEN KRACHT..weet wat ik kan en niet kan en welke ondersteuning ik nodig heb CONTACTEN..bepaal welke contacten.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
“In balans” met sociale netwerken
Advertisements

Hoofdstuk 5 Sociale verbanden.
Zorg Beter mét Vrijwilligers
Agrarisch natuur- en landschapsbeheer. Firma Kager.
6 september 2012 Vakgemeenschap Sociale Stijging Thema Wonen
Inhoud van deze synthese :
Eerste resultaten onderzoek “Ouderen in Oostelijk Gelderland”
Ring Apeldoorn - Kick Off vergadering
Van grote, kleine en miniverhalen
Zes uitgangspunten voor een goed pedagogisch klimaat
Alle vrouwen welkom in onze vrouwenstudio Zonneplein 33 Bergen op Zoom.
Werken aan samen samenspel hulpverleners en naasten
loopbaanplanning / stuurmanskunst
Ervaring opdoen met versterken van informele netwerken bij opgroeien en opvoeden. Pink Hilverdink, Nederlands Jeugdinstituut Regiobijeenkomst professionele.
De rol van het Centrum voor Jeugd en Gezin Praktijkervaringen met versterken van informele netwerken bij opvoeden. Pink Hilverdink, Nederlands Jeugdinstituut.
Vrij! In Jezus’ naam. Christus kwijtraken Vrij! In Jezus’ naam. Christus kwijtraken welk gewicht geef ik dingen in mij leven?
Let op de vraag én het aanbod in kerkrelaties God geeft kerken aan elkaar in wederkerige relaties van hulp, steun en gebed.
De man die Jezus wilde zien Over Zacheüs geen twijfel mogelijk: FOUT! Rijke hoofdtollenaar – de oppergraaier dus… Toch een leegte, een gemis,
Greep op de groep Goed teamleiderschap Je groep of team sturen in de gewenste richting Congres Groepen Ede 8 april 2011 Willem de Haas © Willem de Haas.
SRH als herstelgerichte vorm van ondersteuning
BEDENKINGEN BIJ DE VISIE VAN OUSMANE SY ROND DECENTRALISATIE Jean Bossuyt.
Gods stem verstaan 1. Geloof je in de bijbel? 2. Heb je de bijbel nodig? 3. Hoe moet je de bijbel lezen? Gods stem verstaan (leerdienst 1/3)
 De ander is ideaal. Hij/zij is (moet zijn) zoals ik wil.
Thema 2 Bijeenkomst oktober 2015.
SKILLS KWARTAAL 4 Kwartaal 4 les 1. Indeling kwartaal 4 WeekInhoud les Week 1Canvas business model en oefenen Week 2Theorie over schrijven technisch paper.
Maureen Naarden -Karsters 24/11/2015.   1. Inleiding  2.Veel voorkomende vragen  3.Omstandigheden van de patiënten  4. Behoeften van de patiënt in.
Basiskennis LOB.
Relatie en donatie Een onderzoek naar de behoeften van echtparen bij een relatiedonatie Ans Berkhout Presentatie werkstuk Opleiding Kempler Instituut,
Opleidingssessie 4 Growing Together De relatie tussen mentor en mentee.
Over de organisatie: Afdelingen: AWBZ. Verpleging & Verzorging.Gespecialiseerde Ambulante Begeleiding WMO: Hulp bij het Huishouden Particulier en PGB.
De Deltamethode.
Evaluatie Cursus.
Communicatie bij kanker. Waarom dit boek? hulp nodig bij communiceren boeken ervaringsdeskundigen boeken deskundigen praktisch, toegankelijk juist over.
Quality of CareResearch Programme > Prof. Guy Widdershoven Meer veerkracht, minder zorg? Department of Medical Humanities.
Bed Bad brood Laagdrempelige opvang van thuislozen Jasmine Marechal-1Basw AO.
Visie van Eigen Kracht Eigen Kracht Centrale. Werkt aan een samenleving waarin participatie en samenredzaamheid van burgers centraal staan Waarin burgers.
Voor welke uitdagingen staan uw gemeenten volgens de informatie op Aisia Okma ( VNG/KING) Wat is.
6 maart 2016 – Stephan Troost ‘t Veerlicht.  Marcus 2: Jezus neemt ze mee bij het eten met “zondaars en tollenaars”  Johannes 13: Jezus.
1 Zie de mantelzorger Op weg naar zin in mantelzorg Tim van Iersel Geestelijk verzorger | ethicus.
1 Onze cliënten aan het woord – onderzoek naar cliëntervaringen Leekerweide en Ipso Facto Ipso Facto beleidsonderzoek Postbus AG Gouda T:
Zelfhulpgroepen voor allochtonen werkt! Zelfhulpgroepen voor allochtonen werkt!
Cliëntenparticipatie: u krijgt er een partner bij! Regio Twente, 10 april
Kies een partner in de Heer - 1 Kor.7:39b. Een partner krijg je, een partner kies je (O.T.) Wat de HEER toen zei, heeft betekenis voor nu (1 Kor.6) Houd.
‘Dit vind ik ervan!’ 2.0 Cliënten vertellen wat zij belangrijk vinden
Mantelzorgers en zorgprofessionals: partners in de zorg
Opnieuw licht op de zaak CVA Nazorgdagen. Waarom? Opnieuw licht op de zaak! Informatie is weggezakt Nieuwe vragen zijn ontstaan Lotgenotencontact (ook.
 Discussie: vraaggericht werken?  Cliënt en hulpvraag centraal  Empowerment.
Wmo 2015 en Mantelzorg. Hoe ver staat het? Rijk schiet niet op Juli e kamer? Gegevens cliënten pas in augustus naar gemeente Kadernota mei 2014:
Communiceren met mantelzorgers Informeren en afstemmen.
Wat heb jij mantelzorgers te bieden?. Leerdoelen Je onderzoekt en benoemt welke ondersteuningsbehoefte de mantelzorger heeft. Je bespreekt met de mantelzorger.
Vragen & discussie Aan de keukentafel, De rol van de ouderenadviseur bij het aanmelden en/of aanvragen van hulp.
BB - Theorie Donderdag 22 september. Vandaa g Aanwezigheid Terugblik vorige week Theorie les Begeleidingsmethoden in de gehandicaptenzorg Afsluiting.
Evaluatie FAB-trainingen Mondriaan Parnassia GGz Centraal Een beknopt overzicht van uitkomsten 7 maart 2017.
Nederlanders en de decentralisaties in het sociale domein
Begeleiden van een zorgvrager
Rol van de coach Voedingspatroon
Dialoogsessie vraagstukken cliëntportaal
Studiedag 24 oktober 2017.
bijeenkomst methoden en instrumenten
Brede Haven TL ‘s-Hertogenbosch /
Communiceren met mantelzorgers Informeren en afstemmen
Gemeentelijke inkoop decentralisaties
Zorg verlenen aan anderen
ACT, functie en RFT Niet schrikken!.
Niet alleen de patiënt centraal
Thema 11 Structuur en inactiviteit begeleiden
Doelen Aan het einde van de les weten jullie:
Leren en Participeren in de Community
NAAMSWIJZIGING VFAS.
Agenda adviestafel 11 juni 2018
Transcript van de presentatie:

IK ALS..cliënt..mantelzorger..medewerker EIGEN KRACHT..weet wat ik kan en niet kan en welke ondersteuning ik nodig heb CONTACTEN..bepaal welke contacten belang- rijk zijn en mij kunnen ondersteunen EIGENAARSCHAP..bepaal wat er gebeurt en hoe taakverdeling eruit moet zien MOTIVATIE..bepaal wat belang- rijk is voor mij EIGEN KRACHT..weet wat ik kan en niet kan en welke hulp en onder- steuning ik nodig heb EIGENAARSCHAP..bepaal en werk samen als partner in de zorg MOTIVATIE..ben expert t.a.v. gewoontes en voorkeuren van de cliënt CONTACTEN..heb een persoon- lijke relatie en heb betekenis voor de cliënt WERK SAMEN Waardeer rollen FACILITEER Behoud relaties ONDER- STEUN Bij maken keuze STEM AF Behoeften en belang beiden

IK ALS..cliënt..mantelzorger..medewerker CONTACTEN..bepaal welke contacten belang- rijk zijn en mij kunnen ondersteunen CONTACTEN..heb een persoon- lijke relatie en heb betekenis voor de cliënt FACILITEER Behoud relaties

IK ALS..cliënt..mantelzorger..medewerker EIGENAARSCHAP..bepaal wat er gebeurt en hoe taakverdeling eruit moet zien EIGENAARSCHAP..bepaal en werk samen als partner in de zorg WERK SAMEN Waardeer rollen

IK ALS..cliënt..mantelzorger..medewerker EIGEN KRACHT..weet wat ik kan en niet kan en welke ondersteuning ik nodig heb EIGEN KRACHT..weet wat ik kan en niet kan en welke hulp en onder- steuning ik nodig heb ONDER- STEUN Bij maken keuze

IK ALS..cliënt..mantelzorger..medewerker MOTIVATIE..bepaal wat belang- rijk is voor mij MOTIVATIE..ben expert t.a.v. gewoontes en voorkeuren van de cliënt STEM AF Behoeften en belang beiden