Presentatie voor de Soester Zakenkring - Organisatie & Innovatie - Waarde Winst Inspiratie.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Voorstelling van de afstudeerrichting Marketing Management.
Advertisements

Hoe positioneer ik mijn uitgeverij
7 veranderingslessen Verandering creëert ongemak
Op zoek naar een ondernemingsmodel dat werkt
Business mapping Business model canvas.
9 BOUW STENEN Alex Osterwalder heeft negen bouwstenen ontwikkeld waar dit proces mee is te beschrijven. Deze bouwstenen worden samen het ‘Business model.
10 tips voor een gouden start Groeitips
Ontwikkelmij ontwikkelt zijn klant
Workshop Social Media Laat jij jouw bedrijf op z’n kop zetten door Social Media ?
Welkom. Verwachtingen Hoe groeien WELKOM ! VANDAAG >De beste distributeurs uit 50 landen zijn samen om een nieuw hoofdstuk in de Welding Industrial Distribution.
WE GAAN VOOR GOUD! Voor ondernemers die durven dromen! Peter Blokland.
Stelling De wereld verandert, het gedrag van mensen verandert en dus moeten HRM mee-veranderen.
Blue Turtle Business Partners Samen bouwen aan een sterkere en betere onderneming.
Een startersgids voor innovatie
[ Business Model Generation. ]
Oplossingsgericht coachen
CREATIVE MARKETING WC 4, jaar 2, Herfst 2008
Ondernemen na je studie!
strategie als een proces
Peter Schwartz The art of the long view stappenplan
Business Marketing Management© 2008 Noordhoff Uitgevers bvBusiness Marketing Management© 2008 Noordhoff Uitgevers bv.
02/ / 18 Kwaliteitsmanagementprincipes -Algemeen- Om een organisatie met succes te kunnen leiden en te laten functioneren is het nodig deze.
Hoofdstuk 12 Productontwikkeling en levenscyclusstrategieën
SOCIALE INNOVATIE EN DIVERSITEIT
Voor ondernemers die durven dromen! Peter Blokland
Business Model Generation Avans 30 januari 2012.
WORKSHOP MARKETING VOOR STARTERS. Agenda: 1………………………………………. 2………………………………………. 3………………………………………. 4………………………………………. 1. WIE IS FREEK? 2. DE BASIS VAN JE.
Het nut van Business Planning
Social media presentatie
Hoofdstuk 1 Lisa & Janne.  Draait om klanten  Opbouwen van klantenrelaties op basis van klantwaarde en klanttevredenheid.  Klanten behoeften bevredigen.
© Copyright 2015 Nicodem & Company – Flexibiliteit van organisaties blijft achter op de markt- en technologische ontwikkelingen / sheet 1 Flexibiliteit.
Business Model You Wie jou helpt (Key partners) Wat je doet
Strategische Businesspartner
Plan voor uitvoering. Gebruik je boek Begin bij 8.4 de innovatiecyclus Stap 1 is eigenlijk het onderzoek wat je al gedaan hebt Je begint je ontwerp met.
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 BIMBDK01 Bedrijfskundige thema’s Week 7 Thema 12 – Omgevingsinvloeden Business IT & Management
Marketing voor Starters HOOGEVEEN, 2 DECEMBER 2010 Welkom! 1.
Wijs met media: Deze workshop geeft ouders de gelegenheid ideeën en ervaringen uit te wisselen over het onderwerp “Wijs met media”. De drie kernthema’s.
De Future Proof Corporatie Hoe worden corporaties toekomstbestendig?
JUNIOR COMPANY TRAINING LEERLINGEN. MISSIE Jongeren inspireren en uitdagen te bouwen aan een ondernemende toekomst.
Bedrijfsstijlen in de Multifunctionele Landbouw. Multifunctionele landbouw Afbouwstrategie? Toekomst van de Nederlandse landbouw? Leuk voor erbij? Uitlaatklep.
Agenda, Regels, Rollen. 2016? Hoe? Het Business Model Canvas!! 1.
P1 VisitBrabant.nl. Ruimte en vastgoed Natuur en stad Opleidingen en arbeidsmarkt Gastvrijheid Events en iconen Innovatie Brabant heeft volop potentie.
Talent in Ontwikkeling
Netwerkmarketing Hoe vindt je nieuwe klanten? In deze training 1.Je 100+ lijst 2.Je dagelijkse bezigheden 3.Verandering van denken.
Samenwerking De voordelen van geïntegreerd werken.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 7 Vandaag begint de toekomst.
Groeien!groeien! Quintin Schevernels. De groei van de ondernemer en de groei van de onderneming hangen zeer nauw samen!
Inspiratie Symposium 2016 Jaarbeurs Utrecht – zaal Progress.
LL. HvHK_Kuurne Organisatieontwikkeling >> Strategische planning.
Hoe maak je een presentatie die mensen kan overtuigen van jouw idee.
LET’s get Social.
Landelijke Raad van Advies INCMD d.d. 21 april 2017 De CMD’er
MO302B Noud, Ralf, Sanne en Lotte
Talent in Ontwikkeling
Een product of dienst verkopen
Ketenmanager & Innovatiemakelaar
Marketingstrategie J. Kamphuis AOC –Oost 2017
xxxxxxxxxxxxxxx Reindert Westrik Tjitske Cazemier
Bussines Model Innovator
Test Jezelf.
Partner in innovatie met de vernieuwingskracht van Generatie Y.
Vakman ondernemer Business model Canvas
Design Thinking Immo Dijkma
6 kansen voor de komende 6 jaar
Ga je mee met de versnellingsvertrager?
Ali g
Design Thinking Immo Dijkma
Ontwerp een buitenles Les 1 Les 4.
<Geef de titel van het probleem op>
Presentatie van: Logo van je bedrijf.
Transcript van de presentatie:

Presentatie voor de Soester Zakenkring - Organisatie & Innovatie - Waarde Winst Inspiratie

… verandert sneller dan ooit! De Wereld…

1.Weten waar je staat 2.Anders kijken 3.De juiste weg 4.Klantwaarde en empathie 5.Benutten creativiteit 6.Leuk, en nu? Agenda

Van Business Plan … 1. Weten waar je staat … naar Business Model:

Het Business Model Canvas: 9 bouwstenen Klantsegment Waardepro- positie Kanalen Klantrelaties Inkomenstromen Kernactiviteiten Strategische partners Kostenstructuur Kernmiddelen

1. Weten waar je staat Het Business Model Canvas van Nespresso Machines Cupjes Winnen Binden Particuliere markt Retailers Via mail & call center Nespresso.com Nespresso winkels 1x verkoop machines Herhaalverkoop cupjes Productie Marketing & branding B2C distributie Productie Marketing & branding B2C distributie Distr. kanalen Patenten Koffie Productie Marketing & branding Machine fabrikant Koffietelers

2. Anders kijken

1.Teken je beste business model 2.Welke gokken neem je? 3.Test elke gok afzonderlijk 4.Pas aan tot het klopt

3. De juiste weg Idee Bouw Test Leer Wel of niet aanpassen strategie “Organisaties die ‘lean’ werken zijn sterk concurrerend, omdat ze snel op de markt kunnen reageren op een zeer gestructureerde manier, in plaats dat ze proberen de toekomst te voorspellen.” – Richard Branson

3. De juiste weg Leer Wel of niet aanpassen strategie Idee

3. De juiste weg

1.Weten waar je staat 2.Anders kijken 3.De juiste weg 4.Klantwaarde en empathie 5.Benutten creativiteit 6.Leuk, en nu? Agenda

4. Klantwaarde en empathie

ErvaarObserveerVraag Probeer te ervaren wat je klant ervaart. Verplaats je in zijn beleving. Observeer van een afstand. Kijk of je eventuele problemen kan ontdekken. Interview je klant in een voor hem fijne omgeving. Luister goed en vraag door.

4. Klantwaarde en empathie Get out there!! Prototype Bouw Test Leef je in Begin met de mens, observeer gedrag Ontwerp Bedenk feitelijke oplos- singen (brainstorm, etc) Beschrijf Beschrijf het op te lossen probleem

5. Benut creativiteit Creativiteit is het proces van het hebben van originele ideeën, die waarde creëren. Innovatie is het proces van het toepassen van originele ideeën. Sir Ken Robinson

5. Benut je creativiteit

1.Weten waar je staat 2.Anders kijken 3.De juiste weg 4.Klantwaarde en empathie 5.Benutten creativiteit 6.Leuk, en nu? Agenda

6. Leuk, en nu? Wat je morgen kan doen: Moderne tools werken, ook in de handen van een ervaren ondernemer Teken je Business Model Canvas en stel je voor dat… Maak gebruik van de bouw-test-leer-methodiek Leef je in in je klant, wees empathisch, observeer, luister, dagelijks! Put uit de rijke bron van je creativiteit en die van de mensen om je heen

Interessante literatuur De balans tussen analyse en intuïtie Slagen door gevalideerd leren Waar sta ik en waar kan ik heen? Focus op klantwaarde door empathie Van probleem tot oplossing in 5 dagen Creativiteit, de sleutel tot succes!

Jan Daniël Toussaint Raven