PRESENT.ME PRESENTATIE ALS VERVANGING VAN DE LEERKRACHT?
WAT IS PRESENT.ME? -Webinar -“Youtube meets Slideshare” -Gelanceerd mei “Upload – Record – Share” -Gratis & betalend account -“Business”, “Education” en “For You”-account -Gelijkaardig: Knovio, Looplogic en Brainshark
EDU Free (teacher) -Gratis -1 gebruiker -10 opnames/maand -Geen privacy -Desktop, Tablet & Gsm EDU Class (classroom) -$ 25/maand -50 gebruikers -20 opnames/gebruike r/maand -Beveiliging -Desktop, Tablet & Gsm -Privé Multi-User platform -Offline playback ACCOUNTS EDU 1 (small school) -$ 1150/jaar -250 gebruikers -20 opnames/gebruiker /maand -Beveiliging -Desktop, Tablet & Gsm -Privé Multi-User platform -Offline playback
HOE WERKT PRESENT.ME? -UPLOAD: -Slides (ppt, PDF, Google Docs) -Video (optioneel) -RECORD: video -Eenvoudig -Editable -Webcam -SHARE -Website - -Privé versus publiek
PRESENT.ME IN DE TOEKOMST -Geen focus op live-meeting markt -Nieuwe features -Meerdere gebruikers (volbracht) -Offline presentatie bekijken: downloadbaar -Google apps integratie -Samenwerking met LinkedIn en Slideshare
Voordelen -Gebruiksvriendelijk -Flexibel -Feedback gebruikers -Live chat -Tutorials & Tips -Sociale media Nadelen -Niet rechtstreeks slides maken -Slides niet aan te passen -Gedeeld scherm: slides kleiner -10 presentaties/maand gratis -Weinig informatie over het bedrijf PRESENT.ME ONDER DE LOEP
PRESENT.ME IN DE KLAS Onderzoek Navarro & Shoeman (2000) -Goede cyberlearning heeft: -Simulatie van het klasgevoel/sfeer -Een elektronisch bulletin board -Online discussies -Elektronische toetsing
PRESENT.ME IN DE KLAS Onderzoek Navarro & Shoeman (2000) -Goede cyberlearning heeft: -Simulatie van het klasgevoel/sfeer Groupware Leerlingen aanwezig in de klas -Een elektronisch bulletin board Website -Online discussies Meeting tools -Elektronische toetsing Blackboard/Smartschool
Voordelen -Aandacht trekken -Voorkeur studenten -Gestructureerde opbouw -Werklast verminderen -Visuele ondersteuning -Aanvulling chalk & talk -Grootschalige projecten Nadelen -Aandacht behouden -Geen feedback -Geen interactie -Werklast verhogen -Technische problemen -= chalk & talk -Foutieve informatiefiltering
CONCLUSIE -Geen wondermiddel -Geen effect langetermijngeheugen -Geen letterlijke vervanging van de leerkracht -Context: verschillende resultaten in onderzoek. -Startpunt -Praktische problemen oplossen -Ondersteuning -Optimaliseren: andere tools toevoegen