EEN BLENDED LEARNING MINOR INFORMATIEVAARDIGHEDEN Peter Becker Erwin Sengers Andries Hiskes
WAAROM MINOR INFORMATIEVAARDIGHEDEN? IDM vanuit traditie (bibliotheekopleiding) betrokken bij onderwerp Is onderdeel van IDM major-opleiding Onderzoek belangrijk voor alle opleidingen in HBO
EN DE BIBLIOTHEEK DAN? VOORAL INSTRUCTIE IN DATABANKEN ‘KNOPPENCURSUS’
INHOUD SCORINGSRUBRIEK INFORMATIEVAARDIGHEDEN Jos van Helvoort: Oriëntatie op onderwerp Literatuurverwijzingen Kwaliteit van bronnen Zoektermen Gebruik van secundaire bronnen Inhoudsanalyse Analyse en synthese van gevonden informatie
BLENDED LEARNING F2F online Vandeput 2010: online en face-to-face active learning individueell- en groepswerk interactie tussen studenten en docenten noodzakelijk active learning is het model dat we moeten nastreven
ONZE UITGANGSPUNTEN Combinatie van individueel en groepsleren Groepsopdrachten beschikbaar als individuele klaar zijn Grootste deel van lesmateriaal is opdrachten Geen gebruik van boeken Studenten leren zichzelf en eigen leerstijlen goed kennen
TUESDAY Individueel online les opdrachten Docent online WEDNESDAY Individueel online Afronden ind. opdr. Start groepsopdr. Docent online MONDAY F2F: Feedback Intro nieuwe week THURSDAY F2f begeleiding Groepsopdrachten FRIDAY Afronding groeps opdr. Upload uitwerki Docent online WEEKEND Docent beoordeelt groepsopdracht
groep individueel
les
Individuele opdrachten
docent Antwoord correct?
groepsopdracht: case-study
PILOT Voorjaar 4e periode 3 minor studenten
Studenten enthousiast Studenten zeer actief aan de slag ERVARINGEN Studenten enthousiast Studenten zeer actief aan de slag Scores op toets en producten hoog Students very positive Grades very good Students were activated Not common students?!
VERBETERPUNTEN Usability platform Extra taken Meer plaatjes/video Diagnostische test halverwege over de theorie
DISCUSSIEPUNTEN Geschikt voor alle studenten? Geschik voor alle onderwerpen/vakken? Rol van de docenten?
p.g.becker@hhs.nl