EEN BLENDED LEARNING MINOR INFORMATIEVAARDIGHEDEN

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Blended Learning Minor International Sustainable Development Cooperation Ontwikkelen, uitvoering en evaluatie: successen en leerpunten AnneMieke Zaat Madelon.
Advertisements

Linde Prins, Elise Eilander, Daniëlle vd Vegt, Laura Wicherink
OER 7 maart 2013 Jessica Wit Netwerkbijeenkomst HRO - Blended Learning.
Karen van Oyen Renate Klaassen Sofia Dopper
Werkvormen voorstellen theorie werkvormen cursus werkvormen
Mediatheek en IVG.
1 E-learning bij Electrabel Nederland, Vaktechnische opleidingen.
Media en creativiteit Het creatieve proces Jaar 2 medmec05 les 7.
Medmec04 week 5 Engagement. LesOnderwerpenHuiswerk voor komende week en les 1 o Inleiding module & werkwijze o Inleiding opdracht 1 en 2 o Bestuderen.
Workshop Rienk van Marle en Joris Verwijmeren Themadag Onderzoek 18 november 2010, Amsterdam Themadag Onderzoek 2010 Van Marle&Verwijmeren.
Ervaringen met een minor eBusiness in het HBO Henk Plessius Pascal Ravesteyn.
Wat is de meerwaarde van een elektronische leeromgeving?
Specifieke lerarenopleiding Staat digitaal in haar kinderschoenen.
Een project van de NSGK. Projectdoelen de positie van jongeren met een handicap in de samenleving verbeteren de beeldvorming met betrekking tot jonge.
Boom uitgevers Den Haag. Korte presentatie BJu en de digitale wereld Onze visie op digitaal in het Hoger Onderwijs? En-en: boek plus digitaal (inclusief.
moderniseren van het curriculum.
Minor Digital Marketing Wat gaan we doen? Inleiding Tio Leren en ervaren hoe de online technologie bijdraagt aan een succesvolle bedrijfsvoering. Vorm:
‘Van mini-PW naar PW en verder’
Hands On: leren binnen handbereik
Anita Lohman & Bert Bouwhuis
Differentiatie in het geschiedenisonderwijs
Informatievaardigheden Introductie Biologie YBI_10306
Ontwerp van constructivistische leeromgevingen met ICT
Informatievaardigheden Bedrijfs- en Consumentenwetenschappen
Programma Voorstellen: Noordhoff Uitgevers
Informatie Informatie-explosie –Elektronische bronnen –Internet, het web, www Wetenschappelijke informatie –Zoekmachines –Bibliografische databases.
Digitale Communicatie Christophe Van Humbeeck 27/11/2008 Visualization of agreement and discussion processes during computer-supported collaborative learning.
Tip 7: wissel je werkvormen af
Informatie Informatie-explosie –Elektronische bronnen –Internet, het web, www Wetenschappelijke informatie –Zoekmachines –Bibliografische databases.
Informatievaardigheden Introductie BPE-10806
Presentatie Fontys Pabo Limburg 30 november jaar 4C-ID model
X-stream les 4 WELKOM. Wat gaan we deze les doen?  Korte terugblik vorige les  Doelen van deze les  Digitale identiteit  Online samenwerken  Eindopdracht.
Hogeschool Rotterdam, Opleiding Vastgoed & Makelaardij drs. ing. M.M.A. Scheepers Collegejaar college.
Rotterdam, 00 januari 2007 Praktijk(gericht) onderzoek Bijeenkomst 3 (week 5) Hafida El-Gharbaoui
PROJECT: ORIËNTATIE OP HET BEROEP Naam: Martine Bink med.hro.nl/binmd Kamer: L
Ontwikkeling en uitvoer MOOC bij de Hanzehogeschool Groningen Workshop - Open en online onderwijs is meer dan MOOC's.
Project ELLES samen naar een Blended Learning Lab
Presentatie op De Haagse Onderwijsdag Project blended learning E-merge 7 november 2013 Masterclass Blended Learning in de praktijk.
Blended learning in een cursus NT2 voor laaggeletterden presentatie P7-A Onderwijsdag ROC West Brabant 29 maart 2016 Jonneke
ECENT conferentie, Utrecht 12 mei 2011 Hoe lio’s voor te bereiden op omgaan met excellente leerlingen? Ton van der Valk, curriculumcoördinator JCU.
Op weg naar een design for all? UNIVERSEEL ONTWERP IN DE KLAS 1.
Differentiëren & klassenmanagement
Pilot Cursus Vakverbreding Toetsing 2008 Les 1 A.Materialen: A.Materialen: Reader is te vinden op Reader is te vinden op
Mieke Sander Hilberink & Mieke Cardol Lectoraat Disability Studies; diversiteit in participatie Kenniscentrum Zorginnovatie | Hogeschool Rotterdam.
Informatica-Actief I&I-conferentie, november 2007.
WELKOM Renee Doesburg Docent Nederlands Leerjaar 1.
Elektronische Leer Omgeving “de rode draad in het onderwijs” bron: A. Van der Hoeff.
VAKDIDACTIEK PEDAGOGIEK Bijeenkomst 2.1 Kopopleiding – Vakdidactiek Docent: Sanne van Kessel.
23 november  Doelen  Ophalen voorkennis Samenwerkend Leren  Jouw lessen: Activerende Didactiek  Opdracht verwerken theorie  Afronding ◦ Huiswerk.
Welkom! Workshop AIT en samenwerking opleidingen voor toekomstige professionals Gontien Wetselaar Marjan Hoogland Margaret van Ruitenbeek.
Hoe zet je leerlingen aan het werk?
EVENTZ Nieuw profiel, nieuw voorbeeldlesmateriaal
Start Oriëntatie Stage/ Werkplekleren
Zodat talent en ontwikkelbehoeften elkaar ontmoeten 2 juni 2015
Bijeenkomst 1.2 Ellen van den Boomen
Beeldspraak: de vergelijking
Curriculumontwerp AVO
Center for e-Learning, RSM
Mieke Sander Hilberink & Mieke Cardol
De beoordeling van scripties en werkstukken
Kennisclip Web toepassingen
Jan Leen Projectmanager EVC Kerndocent MER deeltijd
Hoe laat ik leerlingen in de les leren?
Evalueren om te leren vs. evalueren van het leren
E health, Domotica en E-learning
waar / niet waar: VROEGER HAD JE OOK ZTRINGZ IN REGENBOOG-KLEUREN
Afscherming 1 hour Monday ochtend morning.
Hoe laat ik leerlingen in de les leren?

The Future Teacher 3.0.
Transcript van de presentatie:

EEN BLENDED LEARNING MINOR INFORMATIEVAARDIGHEDEN Peter Becker Erwin Sengers Andries Hiskes

WAAROM MINOR INFORMATIEVAARDIGHEDEN? IDM vanuit traditie (bibliotheekopleiding) betrokken bij onderwerp Is onderdeel van IDM major-opleiding Onderzoek belangrijk voor alle opleidingen in HBO

EN DE BIBLIOTHEEK DAN? VOORAL INSTRUCTIE IN DATABANKEN ‘KNOPPENCURSUS’

INHOUD SCORINGSRUBRIEK INFORMATIEVAARDIGHEDEN Jos van Helvoort: Oriëntatie op onderwerp Literatuurverwijzingen Kwaliteit van bronnen Zoektermen Gebruik van secundaire bronnen Inhoudsanalyse Analyse en synthese van gevonden informatie

BLENDED LEARNING F2F online Vandeput 2010: online en face-to-face active learning individueell- en groepswerk interactie tussen studenten en docenten noodzakelijk active learning is het model dat we moeten nastreven

ONZE UITGANGSPUNTEN Combinatie van individueel en groepsleren Groepsopdrachten beschikbaar als individuele klaar zijn Grootste deel van lesmateriaal is opdrachten Geen gebruik van boeken Studenten leren zichzelf en eigen leerstijlen goed kennen

TUESDAY Individueel online les opdrachten Docent online WEDNESDAY Individueel online Afronden ind. opdr. Start groepsopdr. Docent online MONDAY F2F: Feedback Intro nieuwe week THURSDAY F2f begeleiding Groepsopdrachten FRIDAY Afronding groeps opdr. Upload uitwerki Docent online WEEKEND Docent beoordeelt groepsopdracht

groep individueel

les

Individuele opdrachten

docent Antwoord correct?

groepsopdracht: case-study

PILOT Voorjaar 4e periode 3 minor studenten

Studenten enthousiast Studenten zeer actief aan de slag ERVARINGEN Studenten enthousiast Studenten zeer actief aan de slag Scores op toets en producten hoog Students very positive Grades very good Students were activated Not common students?!

VERBETERPUNTEN Usability platform Extra taken Meer plaatjes/video Diagnostische test halverwege over de theorie

DISCUSSIEPUNTEN Geschikt voor alle studenten? Geschik voor alle onderwerpen/vakken? Rol van de docenten?

p.g.becker@hhs.nl