Leergangen opleiderscurriculum Tinbergen 2 Leergang 2.1 fase A Docenten Marloes Jacobs en Gerrit-Jan Vrielink Blok 5 17 februari 2015.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Feedback – Hoe kan het beter?
Advertisements

StartDOCUMENT Petje op petje af Muziek van holland spot of fimpje.
Klik op de app om de e-learningapplicatie te starten.
Vaardigheden van de coach Bijeenkomst 2
Reflectievaardigheden en instrumenten
APC curriculum 2012 Integratie van medische inhoud en
Volgende dia is: Terugkoppeling bijeenkomst 1
Grote visite Optimale patiëntenzorg en/of Optimaal middel bij invulling van het individueel opleidingsplan.
Leswijzer Nieuwsbegrip
Effectieve instructie
Silverman “Vaardig communiceren in de gezondheidszorg, een evidence based benadering”, 2006 “Skills for communicating with patients” 2005 Silverman, Kurtz.
Arts-patiënt communicatie in de palliatieve fase
Reflectie.
Opzet Pop toetst flexibel en competent  Onderwijsconcept Academie voor Popcultuur  Flexibel onderwijsprogramma  Competentiegericht beoordelen Hanzehogeschool.
Klinisch verloskundigen Opleiden op de werkvloer Erik van Bruggen GZ psycholoog.
Introductiebijeenkomst AOS leergang
APC curriculum 2014 Integratie van medische inhoud en
Peerassessment HAO’s Ervaringen Twente 2013.
Training digitale didactiek Effectieve inzet laptop.
Feedback Wat Soorten Door wie
Volksuniversiteit Zwolle
STagebegeleiding Bijeenkomst 8 Blok 2.
APC curriculum 2014 Integratie van medische inhoud en Arts-patiëntcommunicatie Onderwijs in contextspecifieke doelgerichte arts-patiëntcommunicatie Implicaties.
Info shop Docent-coach Competenties in beeld 3 juni 2010.
Leerproces SDV leerlijnen ontwikkellijnen Doel: POP van de leerling
Rabobank Zoetermeer Sponsor v/h SeniorWeb Welkom les 3 Overzicht vorige les  Terugblik op wat we geleerd hebben  Uitwisselen van ervaringen  Behandelen.
Project 3 Pedagogisch werken in de wijk Bijeenkomst 1 Kwartaal 1, schooljaar 2015/2016 Klas: VQR2A Docent: Petra van der Zee.
COMMUNICATIE Week 1 Docent:.
Bijeenkomst September 2015
Thema 2, week 1.4 Leerdoelen en instructiemodellen 22 september 2014
STUDIELOOPBAAN COACHING KWARTAAL 4 WEEK 5 Marie-Joze van Raak.
Communicatie 2 – kw 2 Les 1.
Docent: Jennifer de Vries-Aydogdu
Startbijeenkomst BPV 1 september Wat moet vandaag in orde zijn 1.POK moet ingeleverd zijn. 2.Deskundigheidsverklaring moet ingeleverd zijn. 3.Indien.
Motiverende gespreksvoering Irina Nojoredjo. Wat gaan we doen?  Video’s bekijken van elkaar en feedback geven  Eigen voortgang  Regisseurs  Focus.
Ontwikkeling en uitvoer MOOC bij de Hanzehogeschool Groningen Workshop - Open en online onderwijs is meer dan MOOC's.
Bijeenkomst September 2015
Ontwerpen van E-modules. Inleiding Video en audio Deze e-module maakt gebruik van audio en video. Test hier je geluid en stel het juiste volume in. Als.
Het nieuwe curriculum Arts-Patient- Communicatie Op basis van het Landelijk APC-curriculum 2012.
Leergangen opleiderscurriculum Tinbergen 2 Leergang 2.1 fase A Docenten Marloes Jacobs en Gerrit-Jan Vrielink Workshop 3.
Matchcare REGIE OP JE EIGEN LOOPBAAN: WORKSHOPS TER INSPIRATIE.
Green Banana Ondernemers traject Bijeenkomst 11. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst gedaan?  Wat vonden jullie ervan?
VAKDIDACTIEK PEDAGOGIEK Bijeenkomst 2.4 Kopopleiding – Vakdidactiek Docent: Sanne van Kessel Thema: Begeleiden van activerende didactiek en.
Leergangen opleiderscurriculum Tinbergen 2 Leergang 2.1 fase A Docenten Marloes Jacobs en Gerrit-Jan Vrielink.
Arts-patiënt communicatie Huisartsopleiding 1e jaar.
Het nieuwe consultvoeringsonderwijs Op basis van het Landelijk APC-curriculum 2012.
Partnerbijeenkomst EIZT Methodieken van CliëntenParticipatie (MCP)
Curriculum Tinbergen Start September Leergang 2.1: Beginnend opleider Tinbergen OktoberBlok 1: Observatie SU, consulteren, Leergesprek, klinisch.
Leergangen opleiderscurriculum Tinbergen 2 Leergang 2.1 fase A Docenten Marloes Jacobs en Gerrit-Jan Vrielink.
GGD & GHOR: ‘ Hoe vinden wij elkaar?’ 13 maart 2012.
Hoe zet je leerlingen aan het werk?
Bijeenkomst 4: Van lesdoelen naar leeractiviteiten
Optimale Zorg Dappere Dokters Het toppunt van patiëntgerichte communicatie Gedeelde besluit- vorming.
Begeleiding beginnende leraren: groep B doorlopende leerlijn initieel→ post- initieel Uitgangspunten bij begeleiding startende leraren Doorlopende leerlijn:
Training 3 Kennis van programma van de student en kunnen werken met de instrumenten (bv. werken met leerwerkplan, rubric, evaluatieformulier), Binnen verschillende.
CONFLICT HANTERING MET STIJL
Coachen Bewust worden van wie je bent, op weg naar wie je wilt zijn
Hannah Wielenga januari 2017
Basistraining Ontwikkelingsgericht coachen voor werkplekbegeleiders
PE Adviesvaardigheden Vereniging voor Gereformeerd Schoolonderwijs
Gejanna de Haan Petra Buist Geesje Fokkens
Drama Reflectie Jennie van Baalen
Het verschil tussen werkomschrijving en bestek?
Gesprekstechnieken Les 3.
Coachtraining DOEN?! Dag 3
Vergelijkingen oplossen
accom- moderende divergerende stijl stijl convergerende assimilerende
Gesprekstechnieken Les 6.
De brug tussen de MAAS-Globaal & het APC-onderwijs
Informatie-overdracht (frisbee-techniek)
Transcript van de presentatie:

Leergangen opleiderscurriculum Tinbergen 2 Leergang 2.1 fase A Docenten Marloes Jacobs en Gerrit-Jan Vrielink Blok 5 17 februari 2015

Blok 5: programma  Terugblik leergesprekken10’  Leerdoel vandaag5’  MAAS-globaal theorie15’  MAAS-globaal oefenen met eigen videos80’  Afronding, THM10’

Terugblik  Vorige keer: leergesprekken  Focus: concrete leervraag exploreren.  Soorten leergesprekken (taakgericht, persoonsgericht, procesgericht)  Welke ontwikkeling in bekwaamheid heb je hierin doorgemaakt?  Geef een voorbeeld van een leergesprek waarover je tevreden bent en waarom.  Waar worstel je nog mee?

Leerdoel vandaag  Coach kunnen zijn voor je aios bij diens ontwikkeling in de consultvoering  Valkuilen  Betreft competentie Arts-Patiënt Communicatie (zie ComBeL):  Effectieve behandelrelaties kunnen opbouwen  Communicatietechnieken en –middelen doelgericht toepassen  Patiënt actief betrekken bij besluitvorming

Competentie APC: MAAS-globaal theorie  Wie kent/gebruikt/waardeert MAAS-globaal?  MAAS-globaal = instrument in leerproces  Diverse vaardigheden/gedragsindicatoren  3 secties  ‘Mengpaneel’  Consultvoeringstoets in juni =‘rijexamen’: ‘alles laten zien’  Gaat vooral om hulpvraagverheldering, empathie, diagnose & beleid

MAAS-globaal oefenen  Video van consult: wat en waarom scoor je zo?  Feedback geven