Een kwestie van kiezen 1Zaakgericht Werken - een kwestie van kiezen.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Dienstverlening en ICT in (naam van uw gemeente) voor raadsleden
Advertisements

Kanaalsturing. Kanaalsturing Balie bezoek ombuigen naar selfservice • Hoe kan ik u helpen? • Ik wil een afspraak maken • Waarvoor wilt u deze afspraak?
Workshop 6: Multichanneling
Digitale dienstverlening
Zaakgericht Werken.
Presentatie commissie bestuur en werk van 22 mei Stand van zaken vormen klantcontactcentrum.
01/01/2008 Burgerwaarderings- onderzoek 2009 Gorcumse meetlat Raadsbijeenkomst 10 maart 2009.
P. 1Titel van de presentatie 18/07/02 Organisatiestructuur Fiscale Entiteiten Inning.
Toekomstige ontwikkelingen ten aanzien van de dienstverlening naar onze inwoners; Antwoord© en een klantcontactcentrum Jan Westen (afdelingsmanager) Annemarieke.
Zaakgericht werken in samenhang
VIAG themabijeenkomst 7 september 2012
Henk te Ronde ICT coördinator CSV. Inleiding  Onderwijs concept “Levensecht leren” Meer zelfwerkzaamheid minder doceren Samenwerken van leerlingen Combinatie.
Open Text - Unisys gebruikersdag 19 november 2007
Management Advies Specialisten in dienstverlening, bedrijfsvoering en informatiemanagement bij lokale overheden.
Realistische efficiëntiewinsten en integratie van gemeente en OCMW?
Kanalen in Balans: Keuze, Gebruik en Sturing van Kanalen door Burgers Prof. Dr. J.A.G.M. van Dijk Universiteit Twente.
P. 1Titel van de presentatie 18/07/02 Organisatiestructuur Fiscale Entiteiten Particulieren.
Governance van de informatievoorziening
Presentatie gemeente Veere Rob van der Zwaag
: taakgericht & responsive Rein Zijlstra Wethouder, o.a. dienstverlening en ICT.
Samen werken aan betere dienstverlening VERA gebruikersdag Leuven 14 september 2007.
P. 1Titel van de presentatie 18/07/02 Organisatiestructuur Fiscale Entiteiten Invordering.
© Kars cum suis bv Benchmarking publiekszaken Workshop Procesmanagement 7 februari 2007.
Slotsymposium Benchmarking Publiekszaken 20 november 2008
Benchmark september 2006 Michal Kleinhans Christel Koman
Benchmarking Publiekszaken
Het beïnvloeden van succes
E-Government Innovatie met ICT Antilianen Mark Voogd April 2006.
E-Team 2003 E-Government Dordrecht Mark Voogd, programma-manager e-government Corné Dekker, informatie-architect e-government Information Retrieval Day.
Het van innovatie Gemeente Dordrecht Henk Wesseling & Mark Voogd PMO Amsterdam 2003.
E-Team 2004 de midoffice binnen de e-goverment architectuur Corné Dekker, informatie-architect e-government Overheid & ICT, 29 april 2004.
Multichannel Management Visie Werkpleinen
Welkom.
1 Uitrol Werkplein Noordoost Flevoland juni 2009 Werkplein Noordoost Flevoland.
Vereniging van Nederlandse Gemeenten Ontwikkelingen afvalwaterketen De aanpak afvalwaterketen VNG en UvW.
Kiezen voor Certificering NMKG/ StimulansZ netwerkmiddag 12 oktober 2006 Gerrit Jan Schep.
UDEN geeft excellent Antwoord© met kanaalsturing door te Verbreden Professionaliseren Coördineren.
Totaalaanpak Novostar
Zaakgericht werken. Stelt de burger centraal Veel processen hebben betrekking op meer dan één afdeling en moeten organisatiebreed afgehandeld worden.
KCC4ALL.
BEL Combinatie.
Governance van de informatievoorziening
1 De businesscase: een belangrijke stap op weg naar een KlantContactCentrum Doret Boonstra Intern adviseur.
VDP Congres december 2014.
Uitdagingen voor regionale (samen)werking in Midden-West-Vlaanderen
One stop shop: KCC Almere
Zorgen van morgen? Zorgen voor morgen!.
Drs. S. van der Geest1 Bedrijfskunde 2 V+MBDK30R1 College 7.
Nederlandse Lokale Overheid. Overheid Centrale overheid (Den Haag) – Regering – Ministeries en departementen – Agentschappen – Zelfstandige bestuursorganen.
Bedrijfsplan 1.  Proces en invloed  De centrumgemeentevariant  Democratische legitimatie  Dichtbij burger (dienstverlening)  Efficiencywinst, financiële.
Dienstverlening 2010 – Agenda Ontwikkelingen en de opgaven voor (5 beloften aan de burger) De stand van zaken in Dordrecht.
‘Kanalen in Balans’ - multichannelmanagement bij overheidsorganisaties 
1 11 februari 2008 Informatiebijeenkomst jaarstukken 2007 Presentatie ICT Brede commissie 13 januari 2014.
ICT plan 4 september i-NUP I-NUP bouwt voort op het NUP, het Nationaal Uitvoeringsprogramma Dienstverlening en e-overheid. Aan dit programma lag.
1 Programma 8 burger en bestuur Interne- en externe dienstverlening Vormgeving en ondersteuning lokaal bestuur.
Stand van zaken organisatieontwikkeling Voorbereidende raadsvergadering 7 december 2011.
De ontwikkelopgave in Zoeterwoude Veranderen om in je kracht te blijven!
Dienstverleningsconcept Giessenlanden, Leerdam en Zederik.
Afspraakgericht werken Snel balie
Het KCC Regiebord Betere dienstverlening door digitalisering
Organogram gemeente Bunnik
Het is vandaag Girlsday!
Webcare en ZGW Dimpact 10 jaar! Frank Bruijninckx 17 november 2016.
Ondernemersdienstverlening
Organogram gemeente Bunnik
Informatieplan 2016 – hoofdlijnen -
Het is vandaag Girlsday!
Kadernota sociaal domein
NVVB Afdelingscongres Limburg/Noord-Brabant
Organogram gemeente Bunnik
Transcript van de presentatie:

een kwestie van kiezen 1Zaakgericht Werken - een kwestie van kiezen

bestuurlijke keuzen Gemeente als primair overheidsloket voor burger en bedrijf gecommitteerd aan bestuursakkoord NUP ? Nationaal UitvoeringsProgramma e-overheid Gemeente als primair overheidsloket voor burger en bedrijf gecommitteerd aan bestuursakkoord NUP ? Nationaal UitvoeringsProgramma e-overheid Klant Contact Centrum (KCC) dienstverlening betreffende alle gemeentelijk taken? Ook de taken die zijn ondergebracht bij een intergemeentelijk samenwerkingsverband (SSC)? Klant Contact Centrum (KCC) dienstverlening betreffende alle gemeentelijk taken? Ook de taken die zijn ondergebracht bij een intergemeentelijk samenwerkingsverband (SSC)? financieel kader investeringsbudget, terugverdientijd, effect op formatieplaatsen, effect op meerjarenraming financieel kader investeringsbudget, terugverdientijd, effect op formatieplaatsen, effect op meerjarenraming 2Zaakgericht Werken - een kwestie van kiezen

management keuzen één publieksbalie voor alle vakafdelingen? organisatie KCC alle kanalen via één KCC? één publieksbalie voor alle vakafdelingen? organisatie KCC alle kanalen via één KCC? programma management gemeentebreed zaakgericht werken? organisatie case management intergemeentelijke samenwerkingsverbanden? programma management gemeentebreed zaakgericht werken? organisatie case management intergemeentelijke samenwerkingsverbanden? HR kader effect op formatieplaatsen per afdeling, cultuuraspecten, Het Nieuwe Werken, opleidingsplanning HR kader effect op formatieplaatsen per afdeling, cultuuraspecten, Het Nieuwe Werken, opleidingsplanning 3Zaakgericht Werken - een kwestie van kiezen

ICT keuzen gevolgen voor organisatorisch KCC één of meerdere zaaksystemen? gevolgen voor backoffice vakafdelingen gevolgen voor organisatorisch KCC één of meerdere zaaksystemen? gevolgen voor backoffice vakafdelingen integratie met frontoffice (balie, telefoon, internet) eisenpakket integratievoorzieningen integratie met backoffice vakafdelingen integratie met intergemeentelijke samenwerkingsverbanden integratie met frontoffice (balie, telefoon, internet) eisenpakket integratievoorzieningen integratie met backoffice vakafdelingen integratie met intergemeentelijke samenwerkingsverbanden financieel kader besparing op te vervangen software, investerings- en kostenplanning, terugverdienplanning financieel kader besparing op te vervangen software, investerings- en kostenplanning, terugverdienplanning 4Zaakgericht Werken - een kwestie van kiezen