Correctiezolen en online onderwijs Door: Tim Wolters Peter-paul Niermeijer Joep Holtrop.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Digitale toetsen op afstand Bregatha de Gooijer
Advertisements

Voorbeelden van innoverende toekomstige techniek bij C-Leren?
Media en creativiteit Trend Research Medmec02-5 les 1.
Praktijkworkshop: Groen Proeven in de praktijk. Programma • Introductie • Waarom Groen Proeven? • Beleid mbt Groen Proeven • Waar staan we nu? • Ervaringen.
Vanaf oktober verkrijgbaar: Muiswerk Uitdrukkingen 1
Deadline week 8 •Alle producten moeten kant en klaar gepresenteerd worden •Tijdschriften in print en ingebonden •Films gemonteerd •Web applicaties online.
Een korte introductie…. Wanneer u zich op onze business to business website registreert, ontvangen we hiervan direct een melding.
Studieloopbaancoaching
Werken met Didiclass Een oefeninstrument voor opleiders en coaches.
Digitaal Portfolio in de Letterenfaculteit UU
Media en creativiteit Trend Research Medmec02-5 les 8.
Trends Research Medmec01-5 les 2 Thema: Rubriceren
MedMec Q3 Workshop co-creatie De student is in staat: Het begrip co-creatie en de voordelen van co-creatie te benoemen. De voorwaarden te benoemen om te.
TRAINING GEVEN ALGEMEEN Tafeltennistrainer 2
Lessons learned uit Bouwen aan Kennis Steven Nijhuis, projectleider HU Onderwijsdagen 2008.
Wat is een webkwestie?. Wat is een webkwestie?
Co-schap huisartsgeneeskunde Je naam datum
CEBAM VIRTUELE BIBLIOTHEEK GEZONDHEIDSZORG EEN INTRODUCTIE.
AVEBE Project Door: Tim Bas Tjibbe Pieter.
Branche in Zicht (BiZ) Kantoorpresentatie Maart
MVO - IT Planning. Bestaand Bol 2Bol 2 Leerjaar 1Leerjaar 2 Sem 1Sem 2Sem 3Sem 4 Pe rio 1 Pe rio 2 Pe rio 3 Pe rio 4 Pe rio 5 Pe rio 6 Pe rio 7 Pe rio.
Samenwerkend leren Opdracht: Experts.
Deze Workshop wordt verzorgd door het
Guy Janssens Een van de leukste cursussen die ik bij de Open Universiteit gevolgd heb! Guy Janssens
Naam workshopbegeleider
Help Selina’s eerste les
We hebben de tools en de kennis! En nu naar een hogere effectiviteit en didactisch verantwoorde inzet! AudioVisueel Centrum | ICT Services.
Presentaties van het werk tot nu toe Tijdschrift Film Online product.
Gecontroleerd afdraaien Dressing 2 Afstudeeropdracht EVC groep 4.
Instructie fysiotherapeuten J.J.G.T. van Summeren 1, L.E.A.M. Louer 1, J.H. Dekker 1, A. van Ulsen-Rust 2, M.Y. Berger 1, Y. Lisman-van Leeuwen 1 (1) Rijksuniversiteit.
Persoonscertificering. Waartoe? Nederland heeft Q nodig Wij zijn trots op ons werk en beroep Wij zijn vakgenoten die een hoogwaardig niveau nastreven.
ONTSLAGREGELEN.nu Gemakkelijk samen het ontslag regelen.
Leerstijlen KOLB SJM.
X-stream les 4 WELKOM. Wat gaan we deze les doen?  Korte terugblik vorige les  Doelen van deze les  Digitale identiteit  Online samenwerken  Eindopdracht.
Casus 2 Door Sanne Bakker.
HOE WORD JE EEN WINNING TEAM?
Inspiratie Blended Learning 24 juni Interactief? Teach what you preach…
Thema 2, week 1.5 Instructiestrategie samenwerkend leren en basisomgangsvormen 29 september 2014 Periode 1 KOP
Tutoring Ba1-Ba3 Samenvattingen leren schrijven. In het begin was er… Een probleem… … en een wild idee!
Social work Week 2.
De rode draad in opleiden binnen AAOS
Loopbaan oriëntatie en begeleiding. Les 5: Zelfstandig & samen werken Doelen: Rond vandaag jullie onderdeel van ‘Project Ouderavond’ helemaal af. Zorg.
Wetenschappelijk literatuur Selina Vlieger Mini-les.
SOCIAL WORK naam: Martine Bink med: med.hro.nl/binmd kamer: L
PROJECT: ORIËNTATIE OP HET BEROEP Naam: Martine Bink med.hro.nl/binmd Kamer: L
Flexible Learning in European Retail Presentatie 5 de Meeting in Ceske Budejovice.
MIJN WEBSHOP YANAH PRUYM, MEB D. HOME PAGINA
De nieuwe studente krijgen in hun opleiding te maken met keuzedelen. Hoe ziet het keuzeproces van de student eruit? Wat zijn belangrijke momenten in het.
DAPPR Samenspel 1. DAPPR Samenspel: doelen & resultaten > Doelen  Vergroten inzicht in eigen rol  Vergroten inzicht in elkaars rol en handelingsmogelijkheden.
VAD bijeenkomst 1.5. Inhoud VAD bijeenkomst Welkom, mededelingen, terugblik vorige week didactische ervaringen uit de praktijk 2. Opdracht Stille.
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
Mieke Sander Hilberink & Mieke Cardol Lectoraat Disability Studies; diversiteit in participatie Kenniscentrum Zorginnovatie | Hogeschool Rotterdam.
INTRODUCTIE Over Energieplein20 Welkom op Energieplein20 Het adres voor iedereen die sneller energiebesparing in de bestaande bouw wil realiseren. Ben.
Werkgroep EBP STZ Netwerkgroep Medisch Informatiespecialisten Marijke Mol, medisch informatiespecialist.
Meervoudige Intelligentie theorie (Gardner)
Welkom X-STREAM. Terugblik vorige les  Wat vonden jullie ervan?
Zodat talent en ontwikkelbehoeften elkaar ontmoeten 2 juni 2015
Film 1. Gebruiken 2. Vinden 3. Downloaden 4. Maken 5. Bewerken
Anders kijken, anders doen
Kennisontwikkeling van studenten in het beroepsonderwijs op het grensvlak van school en de beroepspraktijk Presentatie Zorgpact- Leren in de praktijk-
What is the meaning of? Student centered learning
NHG-PreventieConsult module COPD: van ontwikkeling naar implementatie
VO – HBO aansluiting reflecteren 15 maart 2018
Conversatietool leerlingenvervoer
Informatieve teksten, interviewverslag
1.
B04 – Communicatie (cohort 2018)
1.
Spellenboek buitenschoolse opvang
Les 4: iedereen is anders
Transcript van de presentatie:

Correctiezolen en online onderwijs Door: Tim Wolters Peter-paul Niermeijer Joep Holtrop

Inhoud van de presentatie Korte introductie van de beroepsopdracht Australische correctiezolen o Wat zijn Australische correctiezolen? o Waar worden ze voor gebruikt? o Waarin onderscheiden ze zich van de conventionele zolen? o Korte uitleg over het aanmeten van de Australische correctiezolen E-learning o Wat is E-learning o Wat zijn de mogelijkheden van E-learning o Is er vraag naar E-learning Ons product Afsluiting presentatie

De opdracht Ontwikkelen van een E-learning cursus voor theorie en praktijk voor het aanleren van het aanmeten van correctiezolen voor het bedrijf

Australische correctiezolen Wat zijn Australische correctiezolen? Wat zijn Australische correctiezolen? Zool van kunststof Verschillende modellen Verschillende zolen voor specifieke doelen Opzetstukken voor het nauwkeurig aanpassen van zolen aan het individu  Er is een zool voor iedere situatie

Australische correctiezolen Wat zijn Australische correctiezolen?

Australische correctiezolen Waar worden ze voor gebruikt? Corrigeren van standsafwijkingen Vijf aandoeningen waarvan aangetoond is dat Australische correctiezolen kunnen helpen zijn:  Ziekte van Sever  Shin splints  Lage rugpijn  Hallux valgus  Metatarsalgie The orthotic revolution, A.R. Najjarine, 2008

Australische correctiezolen Waarin onderscheiden ze zich van de standaard zolen? Snel te maken Makkelijk aan te passen Even comfortabel als conventionele zolen Even goede resultaten als conventionele zolen A clinical longitudinal evaluation of pre-fabricated, semi-rigid foot orthoses prescribed to improve foot function, K.P. Springett et. Al.

Australische correctiezolen Korte uitleg over het aanmeten van de Australische correctiezolen Hoe worden Australische correctiezolen aangemeten? ◦ Opmeten stand voet ◦ Het vormen van de correctiezool

Australische correctiezolen Korte uitleg over het aanmeten van de Australische correctiezolen Neutrale stand opmeten stap 1 Palpeer subtalair gewricht Pro- en supineer Teken twee punten

Australische correctiezolen Korte uitleg over het aanmeten van de Australische correctiezolen Neutrale stand opnemen stap 2 Één punt tussen de twee bestaande punten

Australische correctiezolen Korte uitleg over het aanmeten van de Australische correctiezolen Neutrale stand opmeten stap 3 Punt op caput metatarsi II

Australische correctiezolen Korte uitleg over het aanmeten van de Australische correctiezolen Neutrale stand opmeten stap 4 Stippellijn naar de tibia

Australische correctiezolen Korte uitleg over het aanmeten van de Australische correctiezolen Neutrale stand opmeten stap 5 Stippellijn moet recht komen te staan Extra controle door stippellijn aan achterzijde van het been

Australische correctiezolen Korte uitleg over het aanmeten van de Australische correctiezolen Zool met föhn warm maken Zool in de schoen Voet in de schoen Voet in neutrale stand plaatsen Vraag de patiënt om te gaan staan De zool is nu klaar voor gebruik Foutieve aanmeting?

E-learning Wat is E-learning? InteractiefMakkelijk aan te passenZowel individueel als klassikaalBreed inzetbaar

E-learning Wat zijn de mogelijkheden van E-learning? Online cursus Cursus op een cd-rom/dvd Toetsing Virtuele werkruimte Database Communicatie Reflectie

E-learning Is er vraag naar E-learning? Enquête gehouden onder studenten van de HvA ◦ In totaal 155 reacties ◦ 74 studenten Fysiotherapie ◦ 81 studenten van andere opleidingen

E-learning Is er vraag naar E-learning? De enquête bestond uit de volgende vragen: 1) Welke studie volg je? 2) Ben je al eerder in aanraking gekomen met E-learning? 3) Ben je van mening dat E-learning een grote rol kan gaan spelen in het onderwijs? 4) Ben je van mening dat E-learning een grote rol kan gaan spelen binnen de fysiotherapie? 5) Als de HvA cursussen beschikbaar stelt, zou je hier dan gebruik van maken?

E-learning Is er vraag naar E-learning? Vraag 2: Ben je al eens eerder in aanraking gekomen met E-learning? Totaal van 74 studenten fysiotherapie aan de HvA

E-learning Is er vraag naar E-learning? Vraag 3: Ben je van mening dat E-learning een grote rol kan gaan spelen in het onderwijs? Totaal van 74 studenten fysiotherapie aan de HvA

E-learning Is er vraag naar E-learning? Vraag 4: Ben je van mening dat E-learning een grote rol kan gaan spelen binnen de fysiotherapie? Totaal van 74 studenten fysiotherapie aan de HvA

E-learning Is er vraag naar E-learning? Vraag 5: Als de HvA cursussen beschikbaar stelt, zou je hier dan gebruik van maken? Totaal van 74 studenten fysiotherapie aan de HvA

Ons product Hoe ziet ons product eruit? HHet bestaat uit informatie over: HHet diagnostisch proces HHet aanmeten van het product HHet product zelf DDe aandoeningen ((Verwijzingen naar) evidence based bronnen Hierin is al verwerkt: BBenodigd beeldmateriaal HHyperlinks

Terugblik Problemen gehad?

Questions

Met dank aan: Martin Schneider Opdrachtgever Joost ZalmCoach Frontoffice Enquête 155 studenten aan de HvA Invullen enquête Alle aanwezigen !!