‘Digiborden zijn de duurste beamers die binnen Fontys gebruikt worden.’ (Pedro, gastdocent) AV-Roadmap Eerst het doel, dan de tool!

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Voorbeelden van innoverende toekomstige techniek bij C-Leren?
Advertisements

Netwerkbijeenkomst ICT en onderwijs Digitale leslokaal van de toekomst : een goed idee? Rotterdam, 8 maart 2013 Caspar Ewals en Marie-José Lampe.
De innovatie-matrix De veranderende rol van docenten
 Afstuderen Zo zou ik willen dat mijn afstudeerjaar eruit ziet.
Brainport 2020 Gamaakt door: Quincy wezenberg Danique sabel Joris koolen.
Jongeren communicatie Jet Centeno – Human Capital Water programma.
St. Trudoschool Vindplaats techniek.
Lesgeven en begeleiden
11 Mediavoorzieningen Fontys Hoe verder na 23 dingen?
Mediacentrum Windesheim na 23 dingen. Hoe nu verder?
Pia Terstroet (Terpm) les 1 Mail: Wiki: Media en creativiteit MEDMC101D Creative.
Brainstorm sociale media in het onderwijs
Videodossier ICLON,I.Steen. Opbouw -Introductie -Vraaggesprek -Resultaat.
Onderwijsvraagstuk Kennisnet
Didactiek en een iPad Carla Upperman Docente Biologie
Ondernemendheid in onderwijs, iedere dag waardevolle kansen
ICT in het Onderwijs bij TBM
Natuurkunde Proeven doen 2.1 en 2.2
Doe mee: DIGI-ZORG wil met het cruiseschip naar open zee! Workshop DIGI-ZORG Innovatium 27 maart 2007 Peter Kroon Wil de Groot-Bolluijt.
Workshop “Begrijpend kijken”
Verrijkte Content Helicon Studiedag 2013, Velp John Hanswijk.
Stercollecties van VO-content. Vooraf Wie gebruikt er al digitaal leermateriaal in zijn lessen? Verwachten jullie dat het gebruik van digitaal leermateriaal.
Deel anders, mijn organisatie
DIGITALE COLLAGE ESTHER
Communiceren met Marloes
Laat deze trainingsdag niet op zichzelf staan, maar werk daarna verder aan het ontwikkelen van je interactievaardigheden. De Kinderopvang Academie doet.
DigibordColleges Het maken van weblectures via het digibord.
E FFICIËNTIE MASTER D OCENT HGZO Onderwijs Innovatie Project: Wytze van der Zee, Stijn Mentzel, Leah Schoffelmeer, Marloes Ter Stege, Tamara Lust, Froukje.
Kennismanagement & Sociale media
Gemaakt door Patrick Snijders en Joris van Beek
LA3 IMPLEMENTEREN VAN INNOVATIES VERNIEUWEN IN ONDERWIJS.
We hebben de tools en de kennis! En nu naar een hogere effectiviteit en didactisch verantwoorde inzet! AudioVisueel Centrum | ICT Services.
Coach’s Eye: sometimes all it takes is looking at a specific moment to improve your performance.
Basisscho ol Op De Horst Ervaringsgerich t Onderwijs Afstemming.
GSTPGO1 Onderzoek in Onderwijs
Inspiratie Blended Learning 24 juni Interactief? Teach what you preach…
Customize!.
Implementatie Office 365, “Kwestie” van loslaten Pieter Vorstenbosch Senior adviseur Onderwijs&ICT 9 december 2015.
Mark Manders. Bezoek Oosterlicht 17 november Rondleiding (ouders en ll) Voordragen verhaal Maken kostuums afvalmaterialen Modeshow in de kantine voor.
Psychologieles 10 lesweek 10
Waarnemen en Regeling  Expert groepen opdracht..
CONCEPT CHECKS & FAST FEEDBACK
Verbindend communiceren met ouders
09/11/2009 Interactie met studenten Workshop opleiding Psychologie 9 november 2009.
Algodoo als katalysator voor ontdekkend en ontwerpend leren Fontys Lerarenopleiding Sittard, Jos Smits, vakgroep natuurkunde.
Welkom. Waarom ben je naar de Meervouddag gekomen? 1.Lijkt me een interessant programma 2.Het is toch verplicht? 3.Gezellig met mijn collega’s een dagje.
1. 2 “Ik sprak laatst met een voorzitter van een hockeyclub bij ons in de regio, die een prachtig plan had ontwikkeld voor het werven van vrijwilligers.
Doorstroom mbo-hbo Dr. José Mulder. NRO-onderzoek om te kijken hoe overgang mbo-hbo verbeterd kan worden Fase 1: wat is er reeds bekend? Fase 2: monitoren.
JCI VLAANDEREN #EXCHANGE. INLEIDING JCI bestaat enkel en alleen door de toewijding, de ideeën, de passie en de inzet van de individuele leden.
Voor de leerkracht INLEIDING
deze workshop maakt gebruik van audio-instructies
Taalontwikkelend lesgeven: een didactische methode voor álle docenten!
Docentvaardigheden ICT
Sociale media omdat wij met dit project bezig zijn moeten we hier eerst een werkstuk over maken en daarna een PowerPoint over maken aan de hand van dit.
Onderzoekend leren Hoe zien opdrachten voor onderzoekend leren bij wiskunde er uit? Tool IE-2: Het vergelijken van gestructureerde en ongestructureerde.
Digi(bord)boek project <titel project>
Thema Zintuigen.
Kennisclip Web toepassingen
Taalontwikkelend lesgeven: een didactische methode voor álle docenten!
Onderzoekend leren in de natuurwetenschappen
Opnemen colleges als dienst bij de Hanze
ONDERWIJS EN ARBEIDSMARKT
Dierproeven. Leg dat maar eens uit!
Toolkit professionaliseren vanuit de formatieve toetscyclus
Onderzoek water!! WaterLab www. onderzoekwater.nl Kijkje terug
Een lerende en adaptieve organisatie
Studeren met een functiebeperking (SMF) succesvol van V(S)O naar HBO Netwerkdag verbinding V(S)O – HBO 19 juni 2018 Hogeschool Windesheim.
The Future Teacher 3.0.
Ik wil jongeren in mijn bedrijf
Transcript van de presentatie:

‘Digiborden zijn de duurste beamers die binnen Fontys gebruikt worden.’ (Pedro, gastdocent) AV-Roadmap Eerst het doel, dan de tool!

AV-Roadmap: eerst het doel, dan de tool! Audio visuele-middelen in zetten waarvoor ze bedoeld zijn: ondersteunen van docent en student voor dynamisch en interactief onderwijs. studeerbaarheid vergroten, ‘any time any place’ leren, interactie in de les, het virtueel volgen van (gast)lessen in andere landen en hergebruik van onderwijs-producties

Stellingen

Peter, docent, 46 jaar: ‘De overgang naar Open en Online Onderwijs zal zo’n vaart nog niet lopen.’

Stijn, student, 26 jaar: ‘Waarom zou je nog naar een saai hoorcollege gaan als je online les kunt krijgen van de beste professoren van de wereld?’

Jeroen, student, 19 jaar: ‘Een docent die niet meegaat in de digitalisering van het onderwijs zou niet meer in het HBO les mogen geven’

Irene, docent, 38 jaar: ‘De inzet van multimedia maken mijn lessen interessanter’

Karel, docent, 54 jaar: ‘Ik zie niet in waarom ik nieuwe technieken moet toepassen in mijn lessen. Ik doe het al jaren zo en dat gaat prima!’

Stella, student, 20 jaar: ‘Het is een goed idee om hoorcolleges helemaal te vervangen door video-colleges’

Abel, student/lid MR, 23 jaar: ‘Het CvB moet een digitaal rijbewijs verplicht stellen voor alle docenten!’

Jesse, student, 21 jaar : ‘Je kan niet meer aankomen met alleen een PowerPointje en YouTube video’s!’

Eric, docent, 31 jaar: ‘Onze (deeltijd)studenten staan in de startblokken om te beginnen met Open en Online Onderwijs!’

Karel, docent, 54 jaar: ‘Ik zie niet in waarom ik nieuwe technieken moet toepassen in mijn lessen. Ik doe het al jaren zo en dat gaat prima!’

Stella, student, 20 jaar: ‘Het is een goed idee om hoorcolleges helemaal te vervangen door video-colleges’

AV Roadmap zien, horen, proeven en voelen en ruiken Projectleider Inge Geurts

Doel: Een roadmap maken voor AV optimalisering door: Te luisteren naar de problemen Te proeven wat er leeft Te kijken naar oplossingen Te ruiken waar onze kansen liggen Te voelen hoe we de docent in zijn kracht kunnen zetten Er goed en duidelijk over te communiceren De basis op orde te brengen en daarna te verdiepen

Doelen Optimaliseren inzet van AV middelen Altijd aanwezig en beschikbaar Inspirerend, interactief onderwijs wordt nog meer ondersteund De docent wordt nog meer in zijn kracht gezet Innovaties worden opgespoord, verzameld en geborgd

Projecten (Basis) Av techniek op orde (Basis) Av benutting op orde Benutting maatwerk beleid Ontwikkelen van AV innovatie platform AV in beeld, waar en wanneer beschikbaar Opnemen van lessen faciliteren Dynamische onderwijs middelen faciliteren

Foto’s: Martin Barraud (Fontys Beeldbank)