Disruption in Retailing Customer will buy differently Prof Dr Cor Molenaar RSM/ErasmusUniversity eXQuo consultancy.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
De toekomst van de betaalinstrumenten
Advertisements

REBELS: Race and Ethnicity Based Education; Local Solutions
Marcel Warmerdam The METISfiles
Nieuwe media: instrumenten in de kenniseconomie Van vinken naar vonken Hans Mestrum Trendwatcher
Van JBF via Degelijkheid naar Pro-actief Beheer
Stefan Kolgen – C.H.I.P.S. vzw 1. “ Web 2.0 is the business revolution in the computer industry caused by the move to the internet as platform, and an.
Innovatie-gunstig Johnson & Johnson
Shopping 2020.
Hoofdstuk 2 Strategy and Models for the Virtual World Jelmer Lavèn
Reflections on life Sound on Reflecties op het leven. Geluid aan.
Ber Damen Symposium HR in Control Vianen 11 juni 2013.
Grafimedia, een Smart Industry? Albert Noppen en Roelof Janssen.
Mobile Marketing. Wat is Mobile Marketing? Welke vormen zijn er? De toekomst... De doelgroep en het effect Wat zijn de wettelijke regels? De voor en nadelen...
Deltion College Engels B1 Lezen [no. 001] can-do : 2 products compared.
Activatie in een recessie 20 januari 2009
STRATEGY AND THE NEW ECONOMICS OF INFORMATION
DICK RIJKEN 30/03/01 DE WAAG AMSTERDAM. OMROEPEN? WAT? WAAROM?
Monday, 30 March 2015 maandag 30 maart 2015 Leonard Cohen is still on stage This must be a miracle at his age I’m sure that you like this song Enjoy.
Deltion College Engels C1 Spreken/Presentaties [Edu/004] thema ‘Today I will talk to you about… ‘ can-do : kan duidelijke, gedetailleerde beschrijving.
©2010 Hewlett-Packard Development Company, L.P. The information contained herein is subject to change without notice 1 Dick van Gaalen Program Manager.
HET LEVEN VAN JESUS (+ 2 gedichtjes) THE LIFE OF JESUS
Experimenteren op Afstand SURF/DU dag – 7 oktober 2004 Gaming, Simulaties, Cases: Authentic Learning Leendert van Gastel Universiteit van Amsterdam.
London Online Information 4 december Webanalytics Communities Collaboration Web 2.0 Social Web Multichannel Traffic Conversie Accountability.
Deltion College Engels B2 Lezen [Edu/003] thema: Topical News Lessons: The Onestop Magazine can-do: kan artikelen en rapporten begrijpen die gaan over.
Deltion College Engels B2 Spreken [Edu/001] thema: What’s in the news? can-do : kan verslag doen van een gebeurtenis en daarbij meningen met argumenten.
Deltion College Engels B1 Spreken [Edu/001] thema: song texts can-do : kan een onderwerp dat mij interesseert op een redelijk vlotte manier beschrijven.
Deltion College Engels C1 Gesprekken voeren [Edu/001]/ subvaardigheid lezen thema: What a blooper…. can-do : kan taal flexibel en effectief gebruiken voor.
Deltion College Engels B2 Gesprekken voeren [Edu/009] thema: ‘We’d better go to…’ can-do : kan in vertrouwde situaties actief meedoen aan discussies over.
Deltion College Engels B2 Schrijven [Edu/005] thema: Writing a hand-out can-do: kan een begrijpelijke samenvatting schrijven © Anne Beeker Alle rechten.
APP Platform Rivium, 5 maart 2013 Rik Vietsch.
Deltion College Engels B1 Lezen [Edu/002] thema: But I ‘ve read it in… can-do : kan hoofdthema en belangrijkste argumenten begrijpen van eenvoudige teksten.
Nederlandse Organisatie voor Wetenschappelijk Onderzoek i-science IsFast Prof. dr. Henk Sips Program committee chairman.
ARJAN EN ERIK Online advertising. Inleidend Wat is Online Advertising? Soorten advertising Bedrijven.
Deltion College Engels B2 (telefoon)gesprekken voeren[Edu/002] /subvaardigheid lezen/schrijven thema: I am so sorry for you… can-do : kan medeleven betuigen.
HET EINDE VAN WINKELS PHUONG DAO & STEPHANIE VAN DER VLOED.
Deltion College Engels C1 Lezen [Edu/002]/ subvaardigheid schrijven thema: Hwaet! (Old) English literature can-do: kan snel belangrijke detailinformatie.
DMK – week 4. Onderwerpen week 5 deel 1 Tio Onderwerpen DMK: Digitale marketingtoepassingen vervolg Webcare: wat is webcare en waar doe ik daar mee? Mobile.
Kom, ga met ons mee Come, go with us. ‘Wij vertrekken nu naar het land dat de Heer ons beloofd heeft. Ga met ons mee! Je zult het goed hebben bij ons.
Van Big Data naar Smart Data Het combineren van sociale media met survey inzichten GfK Belgium Tim Meeusen 22/09/2015.
Cloud computing – Gebruiker: ‘ Computer Basics: What is the Cloud?’ ‘De cloud staat voor een netwerk.
Future Tenses by Nathalie French ©. Just like in Dutch, we can talk about things that take place in the present, the past or the future
NorthgateArinso Nederland. Kernwaarden NGA "Onze opdrachtgevers worden ondersteund door mensen die niet alleen weten wat het is om in een bepaalde regio.
The Future Hoe spreek je over toekomstige activiteiten in het Engels?
Roelof Janssen, Where are we going ? WebToPrint.
Minor Project- en Programmamanagement
Mavo 4.  Goal(s)  Letter Puzzle  Write a letter  Check the letters  Do assignments 4A, 5A, 6A & 7 in Student Book page 50  Evaluation.
De Future Proof Corporatie Hoe worden corporaties toekomstbestendig?
Indeling van hoofdstuk 2 Ontwikkelen van een marketingstrategie § 2.1Wat houdt marketingplanning in? § 2.2Analyse van de marketingomgeving § 2.3Formuleren.
New Commerce Innovatie thema februari 2008 N°2 1. Korte omschrijving van het thema. · Wat is de gedachte achter dit thema? Wat willen we onder.
Gewoon (digitaal) ondernemen met de klant (aan tafel) Uden - 2 juni 2016 Ralph van Dam - Digital Marketing Strategist.
Jeroen Strijbosch Gebruikersdag
Grammar – period 2.
Justian Knobbout Promovendus bij het lectoraat Digital Smart Services
De Betekeniseconomie.
Key Process Indicator Sonja de Bruin
Standaarden en spelregels voor de Slimme Stad
Welkom in de Top-2000 kerkdienst
Presteren onder druk.
Giving hands and feet to the digital substation
LIGHT & CHILDREN LICHT & KINDEREN
De taaltaak
#5. MULTI-ACTOR SAMENWERKING | CITY-OF-THINGS
Innovate-IT Enkele toepassingen
Crohn’s Disease and medicinal cannabis oil A WORKING PROTOCOL
in omnichannel retail van de toekomst
Assignment: calling for a meeting about internet use at work
Chapter 1 Looking back Grammar Stepping Stones 2 t/hv.
Towards and Africa Europe Partnership
The next step in educational online platforms (from the perspective of the Verwonderpaspoort) Nick Degens & Eelco Braad Research Group User-Centered Design.
A realistic basic income policy needs two pillars
Transcript van de presentatie:

Disruption in Retailing Customer will buy differently Prof Dr Cor Molenaar RSM/ErasmusUniversity eXQuo consultancy

Niet WAT, maar WAAROM Klantenbestedingen Koopgedrag Socio demografie technologie

consequenties Winkels Winkelgebieden Merken Gemeentes Vastgoed communicatie

Heftige emoties Individueel Gebrek aan focus en concentratie Altijd online Zoekt naar thrills

BabyboomersGeneratie XGeneratie Y Geboren Geboren Geboren IdealistischPragmatisch, cynischOptimistisch, realistisch Groep georiënteerdindividualistischEigen creativiteit individualistisch Houden zich aan de regels Wijzen regels afHerschrijven de regels TVPCInternet Beperkte technologie focus Gebruiken technologieTechnologie als vanzelfsprekend Taak gerichtMulti taskingHybride Diversiteit als gevolg van acties Kopen overwogen/ Voorkeur fysiek Diversiteit als basis Kopen multi-channel Pragmatisch Diversiteit als gewenst Kopen impulsieg, direct, Voorkeur online Bron: gebaseerd op Jeanne Meister, (2008), 2020workplace.com

Veranderingen Technologie veranderingen Gedragsveranderingen Internet als disrupter

Impact van internet Budgetbesteding Ratio versus hedonie Socio- demografische veranderingen Oude structuren nieuwe fricties Disruptie

But there is more Pressure on budgets: 9% is spend on articles which did not exist in 2010 Reduce spenditure on existing articles More single households

Smart cards, smart payment, google glasses, google shopping, google wallet, ebay now, Big data, location based services, tracking and tracing, smart households, internet of things Virtual reality, virtual stores, augmented reality, cloud computing What will your future bring?

Internet is een technisch platform voor veranderingen reshape business: Focus op sales, informatie, communicatie Focus op customer needs What is new? No physical limitations No distance contraints No time contstraints Information driven

Alibaba is reinventing internet New platform New philosophy New business model New opportunities Connecting buyers and producers Facilitating business Customer leading Get on or copy

Smartphone is onmisbaar Gemak, communicatie Location based Kansen Op ieder moment communiceren Location based services Tracking and tracing

Online, offline, on the go, or at home Partnership is needed for the future