Lezing Verdubbel Je Sales in 2013 Port4Growth en drs. Maurits Horbach Van Sandler Training.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
De ideeën van Kaplan & Norton over de Balanced Scorecard
Advertisements

Ondernemen in de fysiotherapie is oorlog
23 januari 2014 / Raymond Buitelaar en Bart van Meurs
Averechtse selectie & marktfalen “Een Experiment”
Ondernemingsplan van <Naam van jullie bedrijf>
Marketing voor ZZP-ers
“Hoe kom ik aan klanten?”
Welkom.
10 tips voor een gouden start Groeitips
Sander Mager Roel Lafeber CE2A. Sinds een aantal maanden ben ik erg fanatiek de game ‘’Candy Crush’’ aan het spelen. Een klasgenootje van mij speelde.
Salesmanagement Hoofdstuk 5 en 7.
F&J webcreation even voorstellen… we willen graag met u in gesprek, dus…
Sollicitatiegesprek.
Wij horen altijd “de vrouwen-regels"
Presenteren van producten en diensten Petr Salz Geldrop, 24 mei 2004.
Kats en coaching doe, leer, ontwikkel jezelf
Hoe kun je Geloven? 1.
Verslag Engage 4 Results Café Data Quality. Welk type data (klantendata / productdata / transactionele data / …) heeft binnen uw bedrijf een kwaliteitsprobleem?
Wat kunnen wij voor uw organisatie betekenen ? Even voorstellen
Presentation Of Learning
HERBALIFE = NETWERKMARKETINGBEDRIJF
Van doelen naar reflectie
Dia 1 van 12 Mensen binden aan Balls. dia 2 van 12 Inhoud Hoe groot is het verloop? Waarom is dit een probleem? Wat zijn de oorzaken van het verloop?
Wat willen we vandaag doen?
Met handen en voeten geloven 1
Thema van deze dag “Verandering, ontmoeting en dialoog in een dynamisch onderwijslandschap” De dialoog staat centraal. De dialoog tussen docenten GVO en.
Rekenen groep 4.
Groep 6A Wat is de gang van zaken in die groep?. ‘s morgens vroeg in de kring.
Wij horen altijd “de vrouwen-regels"
CanDo Coaching.
Uitdagingen in de 21-ste eeuw
ZELF SLEUTELEN! JOB CRAFTING OPDRACHT.
Filmpje 1: Lisa Ramkema, winnares NK Evelator pitch 2011
Help! Verzuim voorkomen
Visie & Strategie.
HS 4 Aandachtspunten bij een verkoopgesprek
Ik ben naam, functie Wie zijn jullie? bedrijfsnaam Welkom bij.
VOORBEREIDING BEROEPS PRAKTIJKVORMING SCHOOLJAAR
10 tips voor een gouden start Ivo Bols 10u30 – 11u15.
11 Diversiteit & inclusie July 30, Overzicht Diversiteit en inclusie zijn een integraal onderdeel van onze business. Het is essentieel dat u.
De ondernemende student Hoofdstuk 3Persoonlijke presentatie en reflectie.
Het kost niets om dit te lezen.... het kost niets om te proberen !!! Te kijken maar doorlezen tot het einde het kost niets om te proberen !!! Te kijken.
Herhalingscombinaties
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
UVW LinkedIn Presentatie
De kunst om een klant of prospect een dienst van SNS Bank te laten kopen SNS Programma voor Ondernemende Helden Sales training Verkoop adviseur Docent:
MIJN WEBSHOP YANAH PRUYM, MEB D. HOME PAGINA
Mijn presentatie Naam van de museum is Gemeentemuseum Den Haag Wonderkamers.
Waarom? Als je straks klaar bent met studeren ga je werken. Of je nou voor jezelf begint of in loondienst gaat, het is belangrijk om iets te doen.
Waarom? Je hebt de afgelopen lessen je interesses, vaardigheden en persoonlijkheid in kaart gebracht. Waar dat samenkomt, daar ligt je passie. Dat.
CONCEPT CHECKS & FAST FEEDBACK
Waarom? Iedereen heeft sterke en zwakke punten. Met je sterke punten kun je heel ver komen en het is dan ook van belang om deze in te zetten.
TRUE PRICING Bio True Price ObjectiviteitTransparantie Prijsopbouw duidelijk Fairness Winstmarge van Stakeholders Kosten na de productie integreren.
Natuurmonumenten test Jeroen ‘s-Gravendijk (The New Media Factory)
Welkom. Veiligheid Allemaal bril op!!! Waarom zou ik mij houden aan de veiligheidsvoorschriften?
Ontwikkelen van vakmanschap in veranderende tijden. HR netwerkbijeenkomst Tineke de Visser In voor zorg!Merel van der Ham 13 april 2016Aafje Academie.
FOCUS IN ACQUISITIE Welkom bij de workshop Presentatie: Herma Wichman specialist in een heldere focus en strategie.
PERSONEELSMANAGEMENT PPT 3 Onderdeel : LEIDING GEVEN.
BRENGEN IN PLAATS VAN HALEN Welkom bij de workshop Presentatie: Herma Wichman specialist in een heldere stip focus en strategie.
Talent in Ontwikkeling
Netwerkmarketing Hoe vindt je nieuwe klanten? In deze training 1.Je 100+ lijst 2.Je dagelijkse bezigheden 3.Verandering van denken.
GROEIEN MET JE IDENTITEIT. EVEN VOORSTELLEN… WAT IS EEN KLANT?
Diversiteit & Inclusie
Paragraaf 2.3 Wat willen zij dat je koopt?.
Talent in Ontwikkeling
Mark: Goedemiddag allemaal, bedankt voor jullie komst naar onze presentatiesessie over het B2B Marketing Trendrapport 2017.
Workshop: Account management
Beeld magazine.
Mindset, targets en doelen
Transcript van de presentatie:

Lezing Verdubbel Je Sales in 2013 Port4Growth en drs. Maurits Horbach Van Sandler Training

Welkom Wie van u wilt uw verkoop verdubbelen?

Mindset ‘Ik wil mijn sales verdubbelen.’

Waarom verdubbelen? Het is niet ingewikkeld Het is gewoon alles 2x

Goede vraag Een beroemde radiopresentator legde zijn luisteraars eens de volgende vraag voor: 1.Wilt u eerder een baan hebben, waarbij u 1000 euro per dag krijgt voor de duur van 30 dagen? 2. Wilt u liever een cent hebben op de eerste dag en dit bedrag iedere dag verdubbelen voor de duur van 30 dagen?

Antwoord Uitkomst van 1: Uitkomst van 2: euro ,10 euro

Doelen stellen Belangrijk fundament: doelen stellen Voor welke sales-onderdelen belangrijk? We hebben er 8 Strategie Salesteam structuur HR en recruitment De ideale salespersoon Doelgroepkeuze Ontwikkeling van salesvaardigheden Het sales-'kook-boek' Het sales management-'kook-boek'

Strategie Als je wilt verdubbelen, wat moet je strategie dan zijn? Meer salesmensen Grotere klanten Grotere orders Verhoog de prijzen Grotere afzetmarkt Bestaande klanten uitbouwen Per branche of zelfs bedrijf verschillende strategieën.

Salesteam structuur Als je wilt verdubbelen, hoeveel salesmensen heb je nodig? Voorbeelden: Moet je meer salesmensen aannemen Moet je een andere manier van support aanbieden Moet je andere salesmensen aannemen

Salesteam structuur (2) Kunt u de verschillende eigenschappen in 1 persoon vinden? Maak combinaties van Hunters en Farmers Ondersteuning van Kennishouders Inrichting van het beloningsproces ‘When you pay peanuts, you get monkeys.’ Het gaat er niet om hoeveel je aanbiedt aan een goede verkoper, het gaat erom hoeveel hij kan verdienen.

HR en recruitment Als je wilt verdubbelen, hoe moet je dan de juiste mensen daarvoor aannemen? Ververs sales. Vervang de minste iedere keer door een betere. Motivatie van teamspirit. Als je de motivatie niet hebt, dan scoor je laag. Werknemers moeten goed begrijpen dat hun baan geen garantie is, maar iets dat ze moeten verdienen.

De ideale salespersoon Als je wilt verdubbelen, wie is de juiste persoon daarvoor? Vaardigheden Ervaring Attitude Resultaten Cognitieve vaardigheden Gewoonten Twee voorbeelden persoonlijkheden: Waarom-sales Waarom ik-sales

Interactiemoment Kijk met de buurman of vrouw wat je hebt bij de punten tot nu toe. En: steel gerust

Doelgroepkeuze Als je wilt verdubbelen, wie is de juiste doelgroep daarvoor? Brengen huidige klanten/doelgroepen je verdubbeling? Verschillende keuzes. Belangrijk is focus en niet van de ene naar de andere strategie te 'hoppen'. Verdiepen van je vertical Vergroten van je geografische gebied Grotere klanten Bestaande klanten upgraden Verander(ing van) je aanspreekpunt bij de prospect Schrijf specifiek op, wie u wilt bereiken.

Ontwikkeling van salesvaardigheden Als je wilt verdubbelen, welke vaardigheden moet je verbeteren? Betere bereikvaardigheden bij klantorganisatie Betere strategische salesvaardigheden Compartimenten-management (betere PIJN detectie) Jaag-vaardigheden Training (de beste verkopers besteden minimaal 10% van hun tijd aan training en ontwikkeling van hun vaardigheden

De beste salespersoon Vroeger: de relatiebouwers. Nu: de zogenaamde challengers. Ze gaan voor de PIJN bij een organisatie, bouwen een volwassen dialoog op met de juiste beslissers en sluiten deals op gelijkwaardigheid.

Het sales-'kook-boek' Oftewel: uit welke ingredienten bestaat de dagelijkse routine van de afdeling sales Als je wilt verdubbelen, welke elementen moet je veranderen of toevoegen aan de dagelijkse routine als sales persoon?

Het sales-'kook-boek‘ (2) De beste verkopers: Hebben een strikte, goede, dagelijkse routine Voordeel: Deze is beter te sturen en aan te passen voor de manager én persoon zelf

Het sales-'kook-boek‘ (3) Temperatuurvragen –Hoe is het met onze relatie/dienstverlening? Walk-ins –Ga eens langs bij de buren van een klant Rollenspellen –Zeg je dat echt zo? Netwerken –Het kan nooit kwaad andere mensen te spreken

Het sales management-'kook-boek' Als je wilt verdubbelen, welke elementen moet je veranderen of toevoegen aan de dagelijkse routine als sales manager? Een aantal voorbeelden, waarbij het belangrijk is de doelstellingen te meten! Coaching Briefing Debriefing Rollenspellen Flip-calls Audio review 1-op-1 gesprekken

Weg met de middelmaat! De mindset van acceptatie van middelmatigheid veranderen We vinden het goed als dingen 'wel aardig' gaan. Er wordt geaccepteerd van sales dat ze 80% van hun target halen.

Weg met de middelmaat! Moet u zich voorstellen dat die mindset overal heerst? Bij de afdeling verzending: Goh, wel 80% van onze producten zijn aangekomen! Bij de afdeling P&O: Goh, wel 80% van de loonuitbetalingen is goed gegaan! Bij de CFO: Goh, wel 80% van de cijfers kloppen dit jaar!

Weg met de middelmaat! Gevolg? ONTSLAG!

Weg met de middelmaat! Bij sales? Goh, dat is best goed

Verdubbel je sales 1.Mindset 2.Tools 3.Riskeer

Verdubbel je sales 1.Mindset ‘Ik ga mijn sales verdubbelen!’

Verdubbel je sales 2. Tools ‘Ik ga mijn sales verdubbelen!’

Verdubbel je sales 3. Riskeer Pas ideeën toe! Niet: als ik weer op de zaak ben, gaat mijn dagelijks leventje weer als vanouds verder. Maar:

Bedankt voor uw aandacht Graag tot ziens Maurits Horbach Google: maurits horbach sandler