Openbaar Vervoer in de gemeente Leudal
Taken en verantwoordelijkheden van de gemeente Presentatie Commissie Ruimte 22 januari 2013 Dhr. P. Stevens Ing. J. Feld Beleidsmedewerkers Verkeer en Vervoer
Agenda 1. Opening 2. Openbaar Vervoer 3. Openbaar Vervoer in Leudal 4. Taken en verantwoordelijkheden gemeente 5. Invloed mogelijke komst treinstations 6. Afsluiting
1. Opening Doel presentatie Stellen van vragen
2. Openbaar Vervoer Doel van Openbaar Vervoer -Openbaar toegankelijk -Vervoerplicht Vormen van Openbaar Vervoer -Treinvervoer -Stads- en streekvervoer (Bus, Tram en Metro) - Regiotaxi
Van A naar B -Ketenmobiliteit Visgraatmodel -Bevolkingsdichtheid -Voorzieningenniveau -Belangrijke doelgroepen -Vervoersbehoefte
Concessieverlener - Programma van Eisen -Openbare aanbesteding Start nieuwe concessie december 2016 Concessiehouder - Inschrijving Openbaar Vervoer aanbieders 3. Openbaar Vervoer in Leudal
Vraagonafhankelijk Openbaar Vervoer -Volgens dienstregeling - Bus en buurtbus
Kenmerken Leudal -Geen hoge bevolkingsdichtheid -Laag voorzieningenniveau -Midden Limburg Oriëntatie op voorzieningen van Weert, Venlo en Roermond (Scholen, ziekenhuizen, winkelcentra en treinstations).
Vraagafhankelijk Openbaar vervoer - Voorafgaande reservering - Van A naar B - Belbus (volgens dienstregeling) - Regiotaxi (o.a. WMO-Vervoer)
Wensen en behoefte kenbaar maken bij aanbesteding Suggesties jaarlijkse aanpassing dienstregeling Toegankelijkheid bushaltes Haltevoorzieningen (abri, verlichting etc.) Omleidingen bij evenementen Omleidingen bij werkzaamheden Klachten/meldingen vanuit bevolking Financiering 4. Taken en verantwoordelijkheden Leudal
5. Invloed mogelijke komst treinstations Visgraatmodel Vermindering reistijd Bereikbaarheid Leudal
6. Afsluiting
Bedankt voor uw aandacht