Pag. 1 Opnemen van hoorcolleges en lezingen Afdeling Onderwijstechnologie Cel Multimedia DICT.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Jacco Beukelman & Hans Stoit
Advertisements

Narrow Casting / Digital Signage Informatie publiceren op een LCD.
Utrecht Innovatie & Veiligheid Paul Koot & Frits Neijgh van Lier.
Laptopproject VUB: planning van een bijdrage
De basis: Windows Movie Maker Haal versie 2 binnen Het klassieke taakvenster: importeren, bewerken, opslaan. Voorstelling van enkele montageprogramma’s.
Netwerkbijeenkomst ICT en onderwijs Digitale leslokaal van de toekomst : een goed idee? Rotterdam, 8 maart 2013 Caspar Ewals en Marie-José Lampe.
eDiViDe: een leerplatform op afstand voor digitaal ontwerp
© Vrijz. Gem. Vrijburg, Amsterdam.
Project ENW-ELO Aanbod Elektronische leeromgeving en web-CMS Toon Van Hoecke Afdeling Onderwijstechnologie Directie ICT – Universiteit Gent
Uw boeken van klassiek naar digitaal
(Streaming) video aan de Universiteit Gent: stand van zaken
bedieningsinstructie
- Xeno Digital Recorder, V4 - Recorderreeks: ° 4 kanalen H.264 (500 GB, 1 TB) ° 8 en 16 kanalen (500 GB, 1 TB en 2 TB), gebruik van aparte schijven °
Meerwaarde werken met ICT bij wiskunde
Consumenten elektronica Consumenten elektronica Wat gaan we behandelen? Telefoneren Fotograferen Radio en Muziek Televisie kijken Video/Film.
Nieuwe Presentatie in PowerPoint 07 Op stap in de digitale wereld.
Haike Broekmans, Evelyn Courtois, Katrien Raemaekers, Melissa Thijs
Perception 4 HG Frank Lorijn Josef Sennekool.
Easy Bis Bestuursdienst Informatie Systeem Van agendapunt tot besluit Met automatische internet publicatie.
Webcolleges voor multicampus onderwijs
Doelstelling Wedeo Mensen aan het werk krijgen en houden in een zo regulier mogelijke arbeidssituatie. Dit is de belangrijkste basis voor het.
Inleiding Product van Microsoft
Introsessie voor medewerkers
Web Apps de online plek om samen te werken Gebruik Office overal Beste gebruikerservaring Werk beter samen Breng ideeën tot leven.
The secrets of an auditorium
Mobiele unit: Prototype 1 Carlo Van den Bunder. Waarom? Video-opnames – Lesopnames – Gastdocenten – Labo’s Vroeger – Omslachtig – Twee videosignalen.
Intro Pussy Galore INMIDDELS IN 15 BOSCOPEN IN BINNEN- EN BUITENLAND.
Camera Volgsystemen Technologieverkenning François Kooman (SURFnet) Mikko Koppanen (Egeniq) SIG Weblectures.
Digitalisering verkavelingsdossiers Jochen Vermote.
Office 365 verkrijgen Microsoft Online Services Overstap van BPOS naar Office 365 voor bestaande BPOS-klanten.
Gebruikersdag 2012 Klas in actie met Silverpoint.
De SURF familie De samenwerkingsorganisatie De intermediair tussen
CinekidStudio: zelf doen geeft inzicht!. Introductie Games (serious games / cots games) Virtuele werelden Playful digital tools Onderzoek naar het gebruik.
CLOUD COMPUTING Wat is het? Wie zijn de aanbieders? Is het veilig? Wat kun je er mee? Robert K Bol PVGE Best.
Het KB e-Depot Waarom, wat en voor wie
Citymarketing Hilversum 2006
Student Advantage SLBdiensten & APS IT-diensten Charles Stork
Video in het onderwijs 9 maart Doel workshop Op weg helpen en ondersteunen bij gebruik van video in eigen onderwijs Nieuwe ideeën opdoen Inzicht.
AGORA is méér dan een gebouw. Het is een concept: “een sociaal kruispunt van informatie, technologie en dienstverlening.” Dienstverlening Ruime openingstijden.
PADS4 maakt het eenvoudig om informatie te verspreiden naar een specifiek publiek op de juiste plaats en het juiste moment PADS4 is een professionele oplossing.
Inrichten van een dienst Weblectures
moderniseren van het curriculum.
Opschaling weblectures: Eerste stappen Bas Bergervoet en Stijn van Laer Onderwijstechnologen bij LIMEL en DOO SURF SIG Media & Education
Snelzoekgids voor Lync 2013 VERTROUWELIJK. Alleen verspreiden aan partners die een geheimhoudingsverklaring hebben ondertekend. Microsoft verleent geen.
Lync-vergaderingen Deelnemen aan een Lync-vergadering
DigibordColleges Het maken van weblectures via het digibord.
© 2012 Microsoft Corporation. Alle rechten voorbehouden. Een Lync-vergadering plannen Als u Outlook gebruikt, kunt u een Lync-vergadering plannen met de.
Een audiosignaal is een signaal dat informatie voor het hoorbare frequentiegebied bevat. Het woord audio is Latijn en betekent letterlijk ik hoor (van.
Weblectures Inholland
We hebben de tools en de kennis! En nu naar een hogere effectiviteit en didactisch verantwoorde inzet! AudioVisueel Centrum | ICT Services.
Softwarepakket facilitair informatiebeheer. Overzicht Doelstelling Verloop procedure Kandidaatstelling Technische toelichting.
Planning Usability Week 1: Wat is usability, Homepage H1,2 Week 2: Navigatiestructuur, Zoekdienst, Servicepagina’s H3,4,5 Week 3: Ontwerp en Webschrijven.
Eerste hulp voor de beginnende docent
Maak je website toegankelijk voor alle doelgroepen.
Hoe een website realiseren ? Horen, zien en ontsluiten Gooik, 27 januari 2006 Johnny Van Bavegem Heemkundige Kring van Gooik.
Sociale Media als hulpmiddel voor communicatie binnen en buiten de Reuzenfederatie.
Het Virtueel Kantoor Een eerste toelichting op het Virtueel Kantoor voor pgo-organisaties.
Copyright 2008 – Morningstar Systems – All rights reserved 1.
PRESENT.ME PRESENTATIE ALS VERVANGING VAN DE LEERKRACHT?
Hoog tijd voor een opfrissing
Instructie Shakespeak Powerpoint
Het Nieuwe Werken en ééngemaakte communicatie
Streaming Media woensdag 5 april 2017.
Docentvaardigheden ICT
Live streaming en VOD-casting van vergaderingen Provinciale Staten en
Opnemen colleges als dienst bij de Hanze
RVC – Clinical Assistant
Centrale aansturing: Examinering Nederlands en Rekenen
Voor wie doen we het? zakenreis ouderen jonge ouders zorginstelling
PUBLIEK Projector 2+
Transcript van de presentatie:

Pag. 1 Opnemen van hoorcolleges en lezingen Afdeling Onderwijstechnologie Cel Multimedia DICT

Pag. 2 Mogelijke toepassingen met streaming video Live communicatie met video via internet (live stream) –Videoconferentie en Teleclassing: (grote) groepen in verschillende ruimtes –Webconferentie: (kleine) groepen, dikwijls één PC per deelnemer –Webcast: live uitzenden van evenement via het web Beschikbaar stellen van video via web (on demand) –Streaming video: digitaal videomateriaal (van derden of zelf opgenomen) –Weblectures (opnames van hoorcolleges of lezingen, eventueel met meerdere beelden synchroon)

Pag. 3 Weblectures: opnames van hoorcolleges met Opencast Matterhorn platform Opnemen van hoorcolleges of lezingen met recorder –2 videokanalen (lesgever en presentatie) en audio –Geautomatiseerd opnemen met planner Automatische media-verwerking door backend server –Omzetten naar streaming formaat –Media-segmentering op basis van verandering van slides –Media-analyse met OCR: metadatering van slides Bekijken van opnames met 2-scherm mediaspeler in favoriete browser (Flash)

Pag. 4 Weblectures: schematische voorstelling

Pag. 5 Weblectures: plannen van opnames Enkele opname of reeks Verantwoordelijke per lokaal doet planning Opencast Planner

Pag. 6 Weblectures: bekijken van opnames lezing met OpenCast 2-schermen mediaspeler OpenCast Matterhorn 2-schermen mediaspeler 2 schermen: lesgever en presentatie Grootte per scherm afzonderlijk instelbaar Zichtbare tijdsbalk met segmenten Oplijsting van slide- afbeeldingen Zoekmogelijkheden

Pag. 7 Weblectures: doelstellingen Ervaring opdoen met geautomatiseerde lesopnames via opencast Eerste vaste recorder staat opgesteld in de multimediazaal, op heden drie extra recorders beschikbaar Uitbreiden van aantal leszalen met opname-faciliteiten Centrale financiering Verbeteren van integratie met Minerva en andere centrale webapplicaties

Pag. 8 Teleclassing: multimediazaal S9 2 HD-projectoren 2 PC’s met touchscreen controlepaneel 3 beweegbare HD-videocamera’s Controlemonitor voor lesgever

Pag. 9 Teleclassing multimediazaal S9 Videoconferentie in HD Controlepanelen voor zowel lesgever als regie: –Selectie video-outputs (o.a. projectieschermen en monitors) –Opstarten videoconferentie Lesopnames mogelijk met o.a. Opencast recorder Lesgever: schrijfbord via PC-touchscreen met stylus

Pag. 10 Doelstellingen teleclassing Ervaring opdoen met teleclassing Uitbreiding van aantal leslokalen met teleclassing- faciliteiten Eén per jaar: streven naar geografische verdeling over de verschillende UGent-campussen Financiering opgenomen in UGent meerjarenbegroting ( ) Aansluitend: uitbreiding van faciliteiten voor lesopnames

Pag. 11 Aanbieden van videomateriaal via ELO: implementatie en doelstellingen Mediamosa-platform beschikbaar sinds vorig academiejaar Momenteel ongeveer een 1000-tal videobestanden (400 Gb) waarvan een kwart publiek beschikbaar Toename gebruik: grote storage-capaciteit nodig, archivering Beschikbaar stellen van publiek videomateriaal in andere websites zoals UGent-portaal: embedding vanuit video- portaal: Mobile…

Pag. 12 Webconferentie Platform: BigBlueButton Onbeperkt aantal afzonderlijke sessieruimtes Twee rollen mogelijk per sessie: moderator (lesgever) of viewer (student) Lesgever(s) aan eigen PC met webcam en microfoon, studenten aan eigen PC (eventueel ook met webcam en microfoon) Enkel favoriete browser nodig (met Flash) Mogelijkheden: presentaties (PPT, PDF, Word, …), whiteboard-opties, desktop sharing Toekomst: mogelijkheid tot opnemen van een sessie

Pag. 13 Webconferentie: sessie met BigBlueButton Deelnemers aan deze sessie Deelnemers met microfoon Presentatie met Whiteboard-mogelijkheden Webcam van presentator Webcam van deelnemer Publieke en private chat

Pag. 14 Informatie Ondersteuning: Directie ICT- Afdeling Onderwijstechnologie Vragen en suggesties: Cel Multimedia: Algemene informatie: Streaming video-portaal: