SEO Kateryna Glushak en Saartje Van Broeckhoven. Wat?  Search Engine Optimization  Zoekmachineoptimalisatie  Techniek om website hoger te laten scoren.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Zoekmachine optimalisatie websites VNU Exh.
Advertisements

Formule vindjeklanten.nl Voor het vinden en werven van klanten.
Hoe ga je om met LinkedIn?
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten Scoren met Les 5: Zoekwoorden en trefwoorden.
Workshop Zoekmachine optimalisatie workshop internet marketing
Welk effect heeft uw Website? Gerard Duursma Online Marketeer linkedin.com/in/bonopoly.
Omzet genereren via Internet
Social media & Google Ferdy Wolthuizen. Agenda Google 2 Afsluiting 3 3 Social Media 3 1.
Online Marketing voor het MBO “SEO, dat kun je zelf!”
1. Introductie 2. Voor wie? 3. Productomschrijving 4. Wat levert het op? 5. Wat kunt u verwachten? 6. Voordelen Waarvoor Werken aan populariteit Fundering.
Sportmarketing vs.Internet Resultaten onderzoek Resultaten onderzoek Sportmarketing vs. Internet PauwR Internetmarketing wie wat.
Vindbaar zijn Wat kan je zelf doen?. ADWORDS -Betalen per klik -Gelijk resultaat -Wekelijks onderhoud -Gecompliceerd geworden Zelf doen: Ja, basis.
SuccesfactorindicatorTargetActie Omzet Omzet per link/ advertentie100 EUR1.Bedrijven advertenties laten plaatsen 2.Online bedrijven/ websites benaderen.
Wat is een goede internet marketing strategie? Google SEO of SEA?
Hoe vind je een vacature? 27 november Zoekmachine Marketing Vacature gerelateerde zoekopdracht Vacature gerelateerde zoekopdracht Dit soort zoekopdrachten.
1 Nieuwe (on)mogelijkheden webzoekmachines Jeroen Bosman VOGIN, 16 november 2010 Wageningen.
1 Nieuwe (on)mogelijkheden webzoekmachines Jeroen Bosman VOGIN, 18 mei 2010 Wageningen.
3 factoren die de Google Ranking bepalen 1. Pagerank 3 factoren die de Ranking bepalen: “ Goede content “ 2. Duur op website + social media knoppen 3.
Wauw!!! Google Panda update WAUW !!!!. Google Panda update Plots geen bezoekers en/of omzet meer? In de US had deze update een impact op bijna 12% van.
Hoe wordt de ranking bepaald?. 3 factoren die de Google Ranking bepalen 1. Pagerank 3 hoofdfactoren die de Ranking bepalen 2. Duur op website + social.
01/10/2013. Veel voorkomende soorten:  Big header: een grote, opvallende header, die +/- 1/3 van pagina inneemt  Minimale header: een sobere header,
 Wat is SEA  Waarom SEA  Kwaliteitsscore  Google netwerk  Inhoudsnetwerk  First/Last Cookie Count  Vragen  Stelling.
Samen met Schuttevaer Omzet scoren met Google Welkom op de workshop Koersen op uw doelgroep!
Meer bekendheid via je Website
Minor Digital Marketing Niels Knoop & Marijn van Reeuwijk
Webpromotie & SEO copywriting. Zoekmachines Slechts één zoekmachine van belang: Google Marktaandeel Google in het de westerse wereld:
Het community platform bestaat net als een winkelstraat of (vak)beurs uit belevingsvolle en inspirerende bedrijfspresentaties.
S&D Interactive Media Workshop Google AdWords, 8 maart
HOM - COM Ledenvergadering 21 / 06 / Efficiënt en Onderzoek van 2007 en bevestigd in 2010 Slechts 1 op 3 van de s wordt gelezen 9 tips.
5. De Klant De netwerkmaatschappij en De klant Minor Digital Marketing
A1 – Diensten A1 – Webdesign Het pakket van € 399,- bevat: Al het overleg dat u nodig heeft om tot een goed ontwerp te komen. Ontwerp Website ontwerp.
Minor Internet Marketing
Eindpresentatie Digital Marketing Sneeuwliefhebber Jacky Aerts, Jolijn Akkerman, Isabella Elzinga.
Training voorbeeld voor
Webteksten en SEO Wat hebben zij met elkaar te maken?
Intro/Context Niemand weet exact hoe het Google algoritme werkt Echter, de belangrijkste factor zit hem voornamelijk in de kracht van andere websites die.
DMK – week 2.
Minor Internet Marketing
Wordpress websites Zelf uw site bijhouden Partindag Maarten Pors.
Dennis Nederlof Tom Hagemans Roy Selbach. SEO Search Engine Optimization.
G OOGLE A DWORDS : HOE MAAK JE DE PERFECTE ADVERTENTIE ? Luna Lamers.
Hoofdstuk 18 Direct en online marketing: directe klantrelaties opbouwen.
Social media. Agenda Over ons Facebook Twitter Linkedin Instagram.
Basics SERP = Search Engine Results Page Betaalde resultaten = SEA Natuurlijke resultaten = SEO Search Engine Optimization SEO is een lange termijn verhaal.
Verbeter de vindbaarheid van je verenigingswebsite Samantha van der Werf.
5 praktische tips voor een betere vindbaarheid van uw bakkerij.
Agenda Wie ben ik? Redkiwi Online marketing In de diepte: SEO.
WebdesignWebdesign, linkbuilding, zoekmachine marketing en het ontwerpen van webshopslinkbuilding zoekmachine marketingwebshops.
 Blogs  Toepassing  Goede/slechte blogs  Kosten  Samenvatting.
Online Marketing Plan Search Engine Optimalisation OW 3.
Online Marketing Plan Search Engine Advertising (SEA) OW 3.
SEO en SEA Uw website bovenaan in Google! 24 april 2008.
Moeten we onze content door laten indexeren? Kluwerlab.nl.
Hoe maak ik een website?. 4 stappen Analyse Ontwerp.
Maak je website beter vindbaar!
SEO Hoger in Google.
Digitale tools: SlideShare
Zoekmachinemarketing
Uw website bovenaan in Google!
Beginnen met SEO SEO webinar Alon Bromet & Robbert Kleijwegt
SEO Seminar.
Online Marketing Basis
Online Marketing voor het MBO
LinkedIn Wat moet ik ermee?.
Workshop 2 Technische tips voor gevorderden
INZET VAN DIGITALE MEDIA VOOR PUBLIEKSBEREIK
Marketing en zoekmachines
Het internet als reclamemedium
Power up your fundraising
Transcript van de presentatie:

SEO Kateryna Glushak en Saartje Van Broeckhoven

Wat?  Search Engine Optimization  Zoekmachineoptimalisatie  Techniek om website hoger te laten scoren bij zoekmachines  A.d.h.v. bepaalde factoren ranking

Zoekmachines  Altavista  Bing  Google  Yahoo!

Beoordeling?  Aantal en vooral kwaliteit van inkomende/uitgaande links  Aantal bezoekers (populariteit)  Duur van verblijf bezoekers  Aantal keer dat jouw website gedeeld wordt op sociale media  Aantal mensen dat het in Favorieten gebruiken

Indicatoren  PA  DA  Schaal van 0 tot 100  Meten Meten  Meten Meten

Waarom?  Meer mensen bereiken die op zoek zijn naar jouw aanbod  Grotere merkbekendheid  Eén van de goedkoopste manieren  Minstens ½ komen op een website via zoekmachine terecht  Eerste pagina is het belangrijkst  Zonder optimalisatie wordt jouw website niet gevonden

Hoe?  Juiste zoektermen of keywords kiezen * website bouwen voor bezoeker ≠ Google  Relevante en unieke inhoud  Grafische aantrekkelijkheid  Regelmatig website updaten  Links naar relevante websites leggen

SEA  Betalen via Google Adwords  Gekoppeld aan zoekwoorden, regio’s of netwerken  Doel: zoveel mogelijk vertoningen  PPC  Door zoekwoorden maakt Google schatting per click  Meest rendabele bovenaan

Voordelen?  Een verhoogde zichtbaarheid  Meer geïnteresseerde bezoekers website  Kostenefficiënt  Hogere naamsbekendheid  Duurzame groei voor een lange termijn