Fondsenwerving Webinar 14 april 2016. agenda 0. Een webinar….. 1.Afdeling particulieren 2.Fondsenwervende mechanismen 3.Wat resulteert tot wat 4.Proces.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
BUREAU VOOR i-COMMERCE
Advertisements

Hoeveel pensioen krijg ik straks?
Een balletje voor Oranje-Zwart Extra inkomsten voor nog betere training en trainingsmaterialen.
Effectieve Internet Marketing voor MKB- ondernemers
“Hoe kom ik aan klanten?”
Alpe D’HuZes 2013 Timo’s Dream Team OLV Breda Silvian Diepstraten
Hoe maak ik een goed online cv?
Je eigen online actiepagina voor UNICEF. Wat hebben deze events gemeen?
Hoeveel pensioen krijg ik straks?
Fondsenwerving. Welkom! TheaterzaalRonald McDonald KinderfondsCorine Toussaint TheaterzaalEen ziek kind kan niet zonder…Jeroen Zandstra
ROEIDAG 2012 Sponsoring uit eigen identiteit 1.
CMJ 2008 Promotie Adept en Bonne Aparte. Wat is CMJ/wat zijn showcases Bands spelen gratis (showcases) Publiek bestaat uit industrie (platenindustrie,
F&J webcreation even voorstellen… we willen graag met u in gesprek, dus…
Seth Godin: If its broken its broken ! Dennis de Vroet Peter van Gerwen Michel Janse.
Holly Cheung, Mellissa Geustskens, Cindy de Gilder en Cleo Graaf klas Groen.
Workshop. Weet je het nog? Gemotiveerd? Geïnformeerd? Geïnspireerd? ACTIE!
Distributiefuncties Producent (goederen) Eindgebruiker
DONEREN EN LEGATEREN FONDSENWERVING VAN DE WIEG TOT OVER HET GRAF.
UPGRADE PROGRAMMA WINDOWS 7 OFFICE 2010 OFFICE 365.
Doelstelling Doe Een Wens Stichting: Het vervullen van de liefste wens van kinderen tussen de 3 en 18 jaar met een levensbedreigende ziekte.
Fondsenwerving naar een verdubbeling van de particuliere giften.
Bureau X? The fun way to success 1. Gedeelde beliefs zijn het hart van de organisatie De hele organisatie is opgebouwd om deze beliefs te versterken en.
A WAY OF LIFE René Blok. Ideamanagement is een middel om alle medewerkers op een creatieve manier te laten meedenken met het bedrijf.
BUREAU VOOR i-COMMERCE Mobiele Marketing (sms, mms, mobiel internet, bluetooth)
Online Media Plan LOHC Nieuwe media commissie
Sjiera de Vries Lector Sociale Innovatie en Verscheidenheid Sociale Innovatie.
Rendement uit online.. Link naar nieuwe profibus website, staat nog niet echt live.
19 augustus 2014 Nu en in de toekomst Samen uw woonwensen realiseren.
Het kruisbestuivingsspel Ervaar de kracht van netwerken
Fondsenwerving Kinderwerkdag -Met RECHT spelen – 17 januari 2006.
Startdag Fondsenwerven? Hoe doe je dat? Het geld ligt op straat…
Waar één + één meer is dan twee
Evenementencommissie RCU Zwolle
Workshop Sponsorwerven. Fondsenwerven Geweldig! Jij kunt door middel van deelname en fondsenwerven het leven van Amsterdamse dakloze honden aanzienlijk.
Wie is mobillion? Opgericht in 2000
Fondsen- werving. Hoeveel halen we op? 2012:€ Voor het eerste raakte de economische tegenwind onze organisatie. We haalden een miljoen minder.
Visie Missie Analyse fase SWOT analyse Strategische fase Operationele
Better Practices Theater Trends, Cases en Onderzoek Welkom in het Better Practices Theater Doe mee aan het Nationaal Benchmark- en Trendonderzoek Klantinteractie.
Fondsen- werving. Hoeveel halen we op? 2013: € :€
Online kansen in de Automotive Aftersales markt
EFFECTIEVE INZET VAN ONLINE MARKETING Lennen Oldenbeuving & Adis Nazareet.
FILMPJE : Where the streets have no name Helpt Direct Ver weg, maar ook om de hoek.
De PR van Inner Wheel Stilzwijgend of met tromgeroffel?
SOCIAAL ONDERNEMERSCHAP COLLEGE 5 Onderzoek naar externe financiële mogelijkheden en inzet van mensen en middelen.
Word man/vrouw van de wereld 6 tips voor een geslaagde jongerencampagne.
WERVING NALATENSCHAPPEN: WEL OF NIET AAN BEGINNEN? Arjen van Ketel Moderator: Wieb van de Donk.
Greenfee4you Een innovatief klant relatie programma voor “ Uw Organisatie “
JONG ONDERNEMEN op de afdeling handel & administratie.
Marketing voor Starters HOOGEVEEN, 2 DECEMBER 2010 Welkom! 1.
Social media. Agenda Over ons Facebook Twitter Linkedin Instagram.
Green Banana Ondernemers traject Bijeenkomst 7. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst gedaan?  Huiswerk…  Hoe ging het marktonderzoek?  Liepen.
Zaterdag 21 november 2015 Niet-leden als vrijwilligers, Een uitdaging NTB congres zaterdag 21 november 2015.
SOCIAL MEDIA INZETTEN VOOR HET AANTREKKEN VAN NIEUWE STUDENTEN Het gebruik van de Social Media door 5 en 6 VWOers Marc Zinck Stagno Workshop “Social Media.
Jouw bedrijf in 10 seconden 1 Aleid Overbeek | Businesscoach 45+ | jouwbedrijfin10sec6okt2015.
Verkoop en advies Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media.
LET’s get Social.
Crossmedia in een marketing fullservice bureau
Stap 1: stel een doel Welke doel wil je Ga verder met je doel.
Crowdfunding.
Stap 1: stel een doel Doelen stellen. Stap 1: stel een doel Doelen stellen.
What will you do to change the
Samen de psychische gezondheid in Nederland verbeteren
Beste havo 4..
Waarom HR en Marketing moeten blenden
Menno Jansen, programmamanager Zorginnovatie
Jaarverslag W4F 2016.
WAT MOET JE WETEN OVER AANVRAGEN BIJ DE GOEDE DOELEN LOTERIJEN?
DE TOEKOMST VAN ONLINE FONDSENWERVING
BIG Challenge CEO-event
Nederland Filantropieland
Transcript van de presentatie:

Fondsenwerving Webinar 14 april 2016

agenda 0. Een webinar….. 1.Afdeling particulieren 2.Fondsenwervende mechanismen 3.Wat resulteert tot wat 4.Proces 5.Tips en trics

1. Afdeling Particulieren

Afdeling particulieren Afdelingsmanager Particulieren Team VerbindenTeam Uitbouwen Team Vrijwilligersorganisatie Team Klantenservice Database Analyse en Marktonderzoek Bereiken InspirerenActiverenConverterenUitbouwenBehoudenReactiveren Verbinden Uitbouwen

Contributie Giften Nalatenschappen Evenementen Jeugd UNICEF kan haar werk onmogelijk doen zonder de steun van particuliere donateurs € 43,3 miljoen

Begroting Particulieren 2015 OnderwerpKPI 2015 Leden€ 31 mln Eenmalige giften€ 3,9 mln Nalatenschappen€ 5,5 mln Evenementen€ 0,9 mln Jeugd€ Totaal€ 43,5 mln

Inkomsten uit Lidmaatschappen Inkomsten uit Giften Wat is hier voor nodig? Opbrengsten uit Nalatenschappen Jongeren Nadrukkelijke integratie Vrijwilligers Klantenservice

nieuwe donateurs 2015 Wat is het grootste kanaal?

Groeiambitie Aantal giftgevers daalt Acquisitie + innovatie noodzakelijk Acquisitie nieuwe giftgevers noodzakelijk Uit database; potentials verder ontwikkelen (mid/High value donors) Innovatie: bijv. 3 mnd verzoek ipv losse gift

Welk bedrag haalde deze in 1 week tijd op? € ,25

Vrijwilligersnetwerk UNICEF NL vrijwilligers in 3 regio’s 61 regionale teams (RCU’s) 17 studenten teams 4 landelijke expertgroepen landelijke vrijwilligersraad

Klantenservice Mail De oren en ogen van de organisatie Retentie Winback Tel. Service Klachten Informeren Interne Organisatie Klanttevredenheid Kennisbank Reactieve webcare

Aantal telefoontjes en s die door S&I worden ontvangen in 1 jaar tijd mails telefoontjes

2. Fondsenwervende mechanismen

Lidmaatschappen One step door to door / face to face massamedia Two step, via leads sms product gift actievoerders sponsors

Tijd voor Max 3. Reportage Bemvinda Probleem:

Giften One step online gift nav massamedia sms product kopen gift nav mailing actievoerders sponsors corporate pathways to pledge Helpmeeplatform € ,36

Voorjaarscampagne 2016 Q:\Foto's en Films\2016 Voorjaarscampagne\KLAAR VOOR GEBRUIK\TV spots\YouTube

3. Wat resulteert tot wat?

Business case voorbeeld Hier wordt t technisch

Business case voorbeeld Straks weer leuk

Business case voorbeeld Maar ……. geeft wel inzicht

Business case voorbeeld ROI (return on investment) 1 op 3 in 3 jaar Verschilt per mechanisme (lidmaatschap / gift) en per kanaal (d2d / tv / online / evenement etc)

Fondsenwervende trends in Nederland Zelf in actie te komen voor een goed doel wordt steeds populairder Fondsenwerving via internet blijft groeien Opbrengsten Alpe d’huzes €32 miljoen, Serious Request €7 miljoen Maar Subsidies nemen af De markt raakt verzadigd De grote jaarlijkse evenementen zijn tijdelijk, als de top van de groei is bereikt, gaat de nieuwigheid eraf en loopt de interesse (en fondsenwerving) terug Dus Een breed aanbod aan evenementen is belangrijk Naast eigen evenementen, ook daar waar je je kunt laten sponsoren

Succes kan groot zijn Maar succes is geen garantie voor de toekomst Dus grote evenementen nemen altijd weer af in opbrengst

4. Proces

voor tijdens na fondsenwerving is een proces Zowel voor de actie Als tijdens de actie Als na de actie Is fondsenwerving mogelijk kaartverkoop

voor tijdens na fondsenwerving is een proces Zowel voor de actie Als tijdens de actie Als na de actie Is fondsenwerving mogelijk sponsoring Helpmee plaform

voor tijdens na fondsenwerving is een proces Zowel voor de actie Als tijdens de actie Als na de actie Is fondsenwerving mogelijk veiling

voor tijdens na fondsenwerving is een proces Zowel voor de actie Als tijdens de actie Als na de actie Is fondsenwerving mogelijk loterij

voor tijdens na fondsenwerving is een proces Zowel voor de actie Als tijdens de actie Als na de actie Is fondsenwerving mogelijk (platte) collectebus

voor tijdens na fondsenwerving is een proces Zowel voor de actie Als tijdens de actie Als na de actie Is fondsenwerving mogelijk baromzet

voor tijdens na fondsenwerving is een proces Zowel voor de actie Als tijdens de actie Als na de actie Is fondsenwerving mogelijk verkoop producten

voor tijdens na fondsenwerving is een proces Zowel voor de actie Als tijdens de actie Als na de actie Is fondsenwerving mogelijk op de foto

voor tijdens na fondsenwerving is een proces Zowel voor de actie Als tijdens de actie Als na de actie Is fondsenwerving mogelijk dank + opvolging

voor tijdens na fondsenwerving is een proces Zowel voor de actie Als tijdens de actie Als na de actie Is fondsenwerving mogelijk embleem / badge

5. Tips and trics

10 tips 1. Denk vanuit de klant (’de markt’) David Beckham and Manchester United legends reunite at Old Trafford for Unicef

10 tips 2. Durf te vragen Als een hoger bedrag wordt gevraagd, krijg je meer Het Anker-effect: Veel waarde hechten aan de informatie die je als eerst ziet. Deze waarde wordt gebruikt als uitgangspunt.

10 tips 3. Herhaal je vragen Houd vol Gebruik alle kanalen Houd mensen op de hoogte Doe aan nazorg

10 tips 4. Bedenk meerdere fondsenwervende principes CPC 2016 Inschrijving Helpmee platform Platte collectebussen RCU + studenten

10 tips 5. Sluit fondsenwerven aan bij je project/event/programma Sportevent; masseren Veel publiek, smsjes Warm publiek, veilen Event voor jongeren; taxiservice voor ouders

10 tips 6. Gebruik je netwerk

10 tips 7. Bedenk een ad-on Regge survival bad

10 tips 8. Scherm met de naam UNICEF (put some content in it) UNICEF is een mooie naam een supersterk merk en erg hoog gewaardeerd. Soms zijn we echter terloops aanwezig

10 tips 9. Zorg voor sponsoring om kosten te beperken Pas op met de transparantie als er geld naar UNICEF gaat

10 tips 10. Nodig de pers uit Wordt ambassadeur van UNICEF en help de pers aan copy en verhalen

10 tips & trics 1. Denk vanuit de klant (’de markt’) 2. Durf te vragen 3. Herhaal je vragen 4. Bedenk meerdere fondsenwervende principes 5. Sluit fondsenwerven aan bij je project/event/programma 6. Gebruik je netwerk 7. Bedenk een ad-on 8. Scherm met de naam UNICEF (put some content in it) 9. Zorg voor sponsoring om kosten te beperken 10. Nodig de pers uit

Vragen?