Hartelijk welkom! #KCKT. Opening De heer S.J. Heijning Gedeputeerde Recreatie en Toerisme Provincie Zeeland.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
GfK Supermarktkengetallen
Advertisements

Terugblik 2010 – vooruitblik 2011 Vastgoedsociëteit Haaglanden | Kyocera Stadion | 14 april 2011.
WELKOM.
GEMEENTEN CULTUUR EN KEUZES 30 JANUARI Vereniging van Nederlandse Gemeenten Aandeel overheidslagen per beleidsterrein (2013, Coelo)
Presentatie Recreatie & Toerisme Datum 9 juni 2005.
WELKOM.
GfK PS Retail NLGfK Supermarktkengetallen juli 2014 GfK Supermarktkengetallen Antwoord op deze vragen vindt u op: bij “GfK Publicaties”
Trends vrijetijdseconomie
Ontwikkelingen TGN Pépin Cabo Projectleider TGN.
Fun of functie in Haarlem?
Naar een nieuw examenprogramma Aardrijkskunde vmbo 27 november 2009 Onderwijscentrum VU.
Vakantiegebieden veranderen
Nederlandse wapenexport en doorvoer
Performance & Quality Het Toerisme en Vrijetijdscongres Scenario’s Productiviteitsbeleid Workshop 15 september 2011.
Hoeveel boterhammen eten wij?
Vrije tijd zonnen reizen sporten Zon, zee en strand avontuur gamen
MUSEA BRUGGE 14 musea 4 museumgroepen per museumgroep: 1 team overkoepelende diensten.
Beter een goede buur dan een verre vriend? - Verkenning naar de betekenis van het Nederlandse landschap voor buitenlandse toeristen. Auteur: Bas Breman.
1 © GfK 2012 | Supermarktkengetallen | week GFK SUPERMARKTKENGETALLEN ‘Hoe ontwikkelt het aantal kassabonnen zich?’ ‘Wat is de omzet van de supermarkten.
GfK Supermarktkengetallen
Lokale ontwikkelingen in grensgebieden Dr Frans Thissen Amsterdam institute for Metropolitan and International Development Studies (AMIDSt)
Getting Things Done Bedrijfsvoering in publieke organisaties Albert Meijer en Martijn Ridderbos College 3: 29 september 2011.
Talenreizen Derde leerjaar IJburg College.
België Bulgarije Cyprus Denemarken Duitsland Estland Finland Frankrijk
De Stadsregio Arnhem Nijmegen Bureau Brussel
Cultuur & Toerisme De kracht van verbinding Jos Vranken Algemeen directeur Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen.
WELKOM WELKOM Nationaal Congres Nationaal Congres Show & Mars november 2005 Mercure hotel Nieuwegein.
Toerisme in Cijfers Toerisme is Economie Vincent Nijs
LEADER Zuidoost Drenthe Nieuwe ronde voor lokale initiatieven
Trends en ontwikkelingen op de arbeidsmarkt Nijmegen, 9 december 2014.
Presentatie.
Toerisme in Europa 1.1 Aantrekkingsfactoren p6-7
Thema avond Statencommissie EOI Vertrouwenspact Werkgelegenheid Limburg 6 oktober 2005 VWL VERLEDEN EN TOEKOMST VWL MARKTPLAATS VAN LIMBURG VOOR ONDERWIJS-
ONTWIKKELINGEN IN LANDELIJK EN LOKAAL COFFEESHOPBELEID FADO – 17 november 2010 Rick Nijkamp, Bert Bieleman.
UtrechtAltijd Cultuur is een grondrecht. Cor Wijn Cultuur is een grondrecht Consultant bij BMC Voorheen o.a. werkzaam bij ministerie OCW, VNG en gem.
Duid het juiste land aan
Economische betekenis van de wielersport in Nederland Mark Torsius Erik Tolboom Pieter Verhoogt.
Het passagierspotentieel van Luchthaven Twente: de conclusies  Provincie Overijssel:  Bandbreedte van 0.19 tot 5.2 miljoen passagiersbewegingen plausibel.
Masterplan muziekonderwijs Limburg. Wie is DOOR! Samenwerking tussen: Provincie Limburg: Huis voor de Kunsten Limburg Sien.
De maatschappelijke betekenis van musea Onderzoek, publicatie en implementatie.
Hotelsector Provincie Zeeland. 11 november Programma Economie en toerisme Aanbodzijde Vraagzijde Marktpotentie Trends Concepten Conclusie.
1 EXPATS IN DELFT Belang, wensen en mogelijkheden Paul Rullmann.
KENNISNETWERK HRM GROTE BEDRIJVEN. PROGRAMMA 13:30Opening 13:50HRM Future or past? 14:30Break 14:45Yuri van Geest 16:10Afsluiting.
Meer dan een druppel… Hoe meet je de economische impact van toerisme in een regio? … over methoden en toepassingen Jeroen Klijs & Diana Korteweg Maris.
Leisure als motor voor gebiedsontwikkeling Hans Hillebrand Den Haag 1 november 2012.
Welkom Toerist in vervoering Voor ondernemers die vooruit willen met recreatiemobiliteit in de Zuidwestelijke Delta.
Hoofdstuk 6.9. bekendst beroemdst breedst gezondst hardst kleinst kortst laatst slechtst vervelendst.
KENGETALLEN in de horeca
Louise Derre & Julie Verlinden o.l.v. Prof. Dr. J. Bryon en Prof. Dr. P. Cabus Antwerpen, 19 februari 2008 Gebruik van toeristische statistieken voor lokale.
Naam: 1 De provincies van Nederland. Welke provincie is 1? 2 Limburg Zuid-Holland Zeeland.
Toerisme & Recreatie: Twee belangrijke keuzes. Programma van de avond 1.Opening 2.Trends & ontwikkelingen 3.Keuze voor toeristisch thema Boxtel 4.Ruimte.
Boeren en tuinders zijn en blijven betekenisvol voor de samenleving! Hans Huijbers VVD bijeenkomst Bernheze 21 mei.
Welkom bij de Kenniskring Gastvrij Overijssel Nijverdal, 29 juni 2015.
Hotelsector Provincie Zeeland. 11 november Programma Economie en toerisme Aanbodzijde Vraagzijde Marktpotentie Trends Concepten Conclusie.
Demografische ontwikkelingen Zuid-Kennemerland. NL: Op termijn dalende bevolkingsgroei CBS prognose, december 2015.
Het BEGIN.
Salland Marketing, MarketingOost & Gastvrij Overijssel
Fashion OutleTT Assen.
Totaal alle regio’s in NL
INFORMATIEAVOND 15 november 2016 HARTELIJK WELKOM.
t/m diverse toeristische platforms
Basismobiliteit in Gelderland
Big data in Zeeland Experimenten en ervaringen
Toerisme in de gemeente Tholen
GfK Supermarktkengetallen
Terugblik op 2015, vooruitblik naar 2016
GfK Supermarktkengetallen
De toekomst van toerisme… Limburgse lessen
Hoofdstuk 3 Paragraaf 2: Toerisme.
Brexit-update branche-directeuren
Transcript van de presentatie:

Hartelijk welkom! #KCKT

Opening De heer S.J. Heijning Gedeputeerde Recreatie en Toerisme Provincie Zeeland

Toerisme in cijfers Rosa van Roosendaal & Diana Korteweg Maris Kenniscentrum Kusttoerisme

Terugblik op het jaar 2010

2010 weer

Terugblik op toerisme 2010

Nederland op de vakantiemarkt Zeeland op de vakantiemarkt Bezoek aan dagattracties en musea Werkgelegenheid Toerisme 2010 in cijfers

Aantal buitenlandse gasten : +10% Aantal overnachtingen : +7% Bron: CBS Inkomend toerisme naar NL

Vakanties in Nederland 2010 t.o.v Vakanties in het buitenland 2010 t.o.v %-Participatie62% Aantal vakanties Aantal overnachtingen € 2,8 miljard+/-Uitgaven€ 12,2 miljard- Bron: CVO Vakanties van Nederlanders

Top-5 NederlandTop-5 buitenland 1.Gelderland 1.Duitsland 2.Limburg 2.Frankrijk 3.Noord-Brabant 3.België 4.Noord-Holland 4.Spanje 5.Drenthe 5.Oostenrijk Bron: CVO Vakanties van Nederlanders

Inkomend toerisme Zeeland Bron: CBS Aantal buitenlandse gasten : +16% Aantal overnachtingen : +8%

Binnenlands toerisme Zeeland Bron: CVO Aantal vakanties: +4% Aantal overnachtingen: +5%

Binnenlands toerisme: per regio Bron: CVO Walcheren Bevelanden & Tholen Zeeuws-Vlaanderen Vakanties : +9% Overnachtingen: +11% Vakanties : +2% Overnachtingen: +5% Vakanties : -8% Overnachtingen: -15% Vakanties : +23% Overnachtingen: +14% Schouwen-Duiveland

Binnenlands toerisme: per branche Bron: CVO

Vakantiewoningen Bron: CVO meer korte bungalowvakanties minder lange bungalowvakanties Naseizoen wordt steeds belangrijker Bestedingen p.p.p.d. iets omlaag naar € 29

Toeristisch kamperen Bron: CVO 7% minder kampeervakanties in Zeeland Landelijk: -3% Bestedingen p.p.p.d. omhoog naar € 22 Landelijk is dit € 18 p.p.p.d.

Hotel en B&B Bron: CVO 19% meer hotelvakanties in Zeeland Landelijk: +8% Bestedingen p.p.p.d. (fors) omlaag naar € 45 Landelijk is dit stabiel op € 53 p.p.p.d.

Bezoek dagattracties

Bezoek musea Bron: SCEZ

Werkgelegenheid Bron: LISA Aantal banen in toerisme: +2% Aantal banen in Zeeland: -0,5%

Werkgelegenheid Bron: LISA

Vooruitblik

Trends & ontwikkelingen Feminisering van de samenleving

Trends & ontwikkelingen Social-Lites

Trends & ontwikkelingen Random acts of kindness

Trends & ontwikkelingen Prijzengekte

Trends & ontwikkelingen Eco-superior

Trends & ontwikkelingen Het nieuwe werken & andere vrijetijdsbeleving

Trends & ontwikkelingen Feeling safe

Trends & ontwikkelingen Simplifying life

publicaties

Meer inspiratie? 4 juli: Creëren van meerwaarde 12 september: Toerisme als economische motor 7 november: Crowdsourcing, co-creatie & user design

Vragen?

Identiteit & de kunst van het verleiden Paulus Huitema

Afsluiting Margot Tempelman Kenniscentrum Kusttoerisme