Richtlijnen voor gedrag Hoofdstuk 4 VP15 Begeleidingskunde Carin Hogenbirk September 2015.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Ho 6: Motivatie.
Advertisements

Levensbeschouwing en Maatschappijleer
Acceptatie en Commitment Therapie Ouderen
2.1 Jong geleerd, oud gedaan
Politiek.
Wat zijn waarden en normen?
Criminaliteit & Rechtsstaat
JONGEREN Pagina 24 t/m 50.
Week 7 Jacqueline Koopmans Docentenkamer PH 01.12
Week 2.  Theoretische inleiding vaardigheden  Bespreken van de verdiepende leervraag  Oefenen met vaardigheden  Laatste uur: zelfstandig oefenen.
Opvoedstijlen en interculturele communicatie
Luisteren en feedback Hoofdstuk 15 VP15 Begeleidingskunde
Ondernemend gedrag Hoofdstuk 2 Kan het ook beter? Signaleer mogelijkheden voor verandering.
Beroepshouding en beroepscode
Hulpvragen voor het formuleren van je eigen kernwaarden
Een duurzame en langzame verandering VP15 Begeleidingskunde Carin Hogenbirk September 2015.
Hoofdstuk 3 VP15 Begeleidingskunde Carin Hogenbirk September 2015.
Communicatie & Relatie
Van bovenbouwer naar brugpieper … en de rol van ouders in deze fase.
Kies voor respect | Presentatie Eerbied voor God, respect voor elkaar.
Hoofdstuk 21 VP15 Begeleidingskunde Carin Hogenbirk Februari 2016.
Hoofdstuk 16 VVT Persoonlijke Basiszorg 2 VP15 Verpleegkunde Carin Hogenbirk juni 2016.
Ethiek ,zorg en technologie
Hoofdstuk 1 jongens en meisjes
Assertief zijn Hoofdstuk 25 VP15 Begeleidingskunde Carin Hogenbirk
Conflicten Hoofdstuk 28 VP15 Begeleidingskunde Carin Hogenbirk
Gesprekstechnieken Hoofdstuk 17 VP15 Begeleidingskunde Carin Hogenbirk
Stanley Hayerwas: Trumps geloof is geen geloof in God maar in de VS
Xperience Liefde en relaties
Begeleiden van een zorgvrager
H3 Wat is normaal?.
Begeleiden van groepsprocessen
Pluriforme samenleving paragraaf 2
Laat je vlieger opstijgen
Pluriforme samenleving
H5 Wie heb je nodig?.
LOB zeven stappen naar succes
Sociaal Maatschappelijke Dimensie – 1.4 Ik en de ander
H1 Hoe word je wie je bent?.
H2 Een leven lang leren.
Jongeren laten zich horen
Waarden = hoe gaan wij met elkaar om ?
Waarom gedraag ik mij zoals ik doe??
H2 Hoe maken we keuzes?.
Ongelijke relaties Hoofdstuk 22 VP14 Begeleidingskunde Carin Hogenbirk
Conflicten Hoofdstuk 28 VP15 Begeleidingskunde Carin Hogenbirk
Hoofstuk 16 Interculturele communicatie

Intimiteit en ongewenste intimiteit
volgende bladzijde terug
Deelvraag: Waar hoor ik bij?
Assertief zijn Hoofdstuk 25 VZ Begeleidingskunde Carin Hogenbirk
Socialisatie H 1 Communicatie TA.
Hoofdstuk 3 & 4 Thema Jongeren.
Aangeboren of aangeleerd?
Waarom ik geloof en blijf geloven
Aangeboren of aangeleerd?
Hoofdstuk 3 & 4 Thema Jongeren.
Thema: Wat is maatschappijleer?
Hoofdstuk 4 Opleiden en begeleiden
SEL Les 2: normen en waarden.
Maatschappijleer Normen en waarden
Hoofdstuk 4 Opleiden en begeleiden
Hoofdstuk 1 groepen/rollen
“Wij zijn allen door één Geest doordrenkt”
Waarom gedraag ik mij zoals ik doe??
Time-out protocol Presentatie 7 maart 2019.
vragen over, van en aan God
vragen over, van en aan God
Waarom gedraag ik mij zoals ik doe??
Transcript van de presentatie:

Richtlijnen voor gedrag Hoofdstuk 4 VP15 Begeleidingskunde Carin Hogenbirk September 2015

 Richtlijnen voor gedrag  Voorkomen chaos en ordeloosheid  Wetten en regels Staan op papier  Normen Ongeschreven regels

 Wat wij belangrijk vinden  Verschillende culturen verschillende waarden  Wat wij de moeite waard vinden  Trouw  Eerlijkheid  Moed  Zelfstandigheid  Vriendschap  Respect

 Welke normen zijn voor jou belangrijk  Vanuit je gezin  Vanuit je vriendengroep  Worden met de paplepel ingegoten  Ouders Goede voorbeeld Corrigeren  School Regels  Geloof  Televisieprogramma’s  Kranten

 Eigen keuzes maken  Wat vind jij belangrijk  Normen  Hoe hoor je je te gedragen  Vanuit een waarde bepaal je gedrag  Norm  Waarde -> Eerlijkheid  Norm: Geld terug geven als je het gevonden hebt Niet stelen

 Kennis van andere culturen  Wereld reizigers  Televisie  Waarden en normen  Geven houvast  Veiligheid Emigreren Ouderen

 Andere normen en waarden  Spanning  Weerstand  Achterhalen van verschillen  Meebewegen Flexibel Ander beweegt mee  Meegaan Aanpassen Verwateren van jouw normen en waarden  Standvastig Geen beïnvloeding mogelijk Star

 Andere cultuur  Verdiepen  Belangstelling tonen  Informeren  Respect  Confrontatie Rol man/vrouw

 Bladzijde 39  Hoofdstuk 4 - Richtlijnen voor gedrag  Opdracht 1 & 2