1. 1 Digitale interacties aangepast aan de burger/ondernemer o digital first o 1 uniek loket (vlaanderen.be) o toestelonafhankelijk o gebruik e-loket.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Digitaal sociaal huis - 25 oktober 2010 DIGITAAL SOCIAAL HUIS.
Advertisements

Document Management Silicon.
Interactieve sessie over de trends in de ICT
Digitale Delta De Digitale Delta biedt toegang tot data, kennis en kunde in het waterdomein ILOW innovatie symposium 24 april 2013 Ongelimiteerd werken.
FRIS Flanders Research Information Space Vlaamse Overheid Departement Economie, Wetenschap en Innovatie Geert Van Grootel/Pascale Dengis.
Zaakgericht werken in samenhang
Dynamisch samenwerken op een stabiele bodem Bijeenkomst - West Brabant- Cees Hamers.
Noël Van Herreweghe Netwerklunch - studenten beleidsinformatica ICT-managementfuncties uit de overheid.
Open Text - Unisys gebruikersdag 19 november 2007
Realistische efficiëntiewinsten en integratie van gemeente en OCMW?
Management Advies Specialisten in dienstverlening, bedrijfsvoering en informatiemanagement bij lokale overheden.
BPR van het Federaal Agentschap voor de Veiligheid van de Voedselketen
25 januari 2008Naam van de Spreker Wat is het....en wat levert het u op.
Presentatie gemeente Veere Rob van der Zwaag
Een lokale productencatalogus als ondersteuning voor een digitaal sociaal huis.
Dit wordt het DSH Herent, 7 april Wettelijk kader Decreet van 3 maart 2008 Deadline van 22 mei 2009 voor het “sociaal huis” Minimale vereisten:
22 november 2011 Kwaliteit door meten Josje Everse En hoe de zelfevaluatie daarbij kan helpen…
Afkijken, nadoen, EGEMwijs E-government Hoeksche Waard november2004.
Roadmap Toekomstbeeld 2016 Informatievoorziening Zorg en Ondersteuning
Inleiding Jan Moelker.
ECK 2.0 Referentie architectuur v 035
© de vries business consultancy, 2008
1 1 ZO ZEIST Bouwen aan Brieven november Doelen Programma Dienstverlening aansluiten wensen en behoeften klant voldoen aan wettelijke eisen denken.
1 1 ZO ZEIST Bouwen aan Brieven Juni Programma Welkomstwoord Dennis Vork (Afdelingsmanager Publiek & Dienstverlening) ‘De.
Introductie G!DS. Inhoud  Wat is G!DS?  Wat kan ik met G!DS?  Data in G!DS  Kwaliteitscontrole  Uitvoer uit G!DS  G!DS Sites  Aan de slag met G!DS.
De Interbestuurlijke Producten- en dienstencatalogus Interbestuurlijke Producten- en Dienstencatalogus.
Digitaal mei 2014.
Producten & Werkprocessen
19 juni 2008 PRESERVERING Van beleid naar praktijk.
E-Depot Overijssel 2 oktober 2013.
Wat is het digitaal stelsel Yvette Ellenkamp Uitvoeringsprogramma GOAL
Het Facilitair Bedrijf partner in vastgoed en ICT.
Module I Informatica Dhr. C. Walters. Het belang van informatie Gegevens  Informatie  Besluitvorming Gegevens = Data, Raw Material Informatie = Gegevens.
De visie van de Vlaamse overheid op digitalisering
Automatische toekenning van rechten ? Brugge, 9 juni 2015 Hilde Linssen, stafmedewerker Netwerk tegen Armoede.
Standaard PreFill eFormulieren met SIMgroep en Centric; dienstverlening aan burgers en bedrijven op een hoger niveau 22 sept 2015.
MijnOverheid Roadmap Louis Tinselboer
Vereniging van Nederlandse Gemeenten Vereniging van Nederlandse Gemeenten Digitale Agenda 2020 Den Haag 8 oktober 2015.
Overheidsbrede dienstverlening 2020
Afkijken nadoen EGEMwijs EGEM – Consultancy bij de locale overheid 19 juni 2006 Hogeschool Rotterdam.
3. Taakgericht én procesgericht leveren van ICT voorzieningen.
Beheer van ICT voorzieningen: wat is dat?
Omgevingsvergunning: betere dienstverlening door integratie en digitalisering vergunningsverlening? Durven met dienstverlening 15 oktober 2015 Ranja Van.
TRACK 8-1 Baseline informatiehuishouding Henk Duits
DE HRM COCKPIT Naar de ontwikkeling, opvolging en evaluatie van een duurzaam HRM beleid.
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 BIMBDK01 Bedrijfskundige thema’s Week 7 Thema 12 – Omgevingsinvloeden Business IT & Management
Concept beleidsvisie Informatie Management Gemeente Delft 2012 – 2016 SLIM SAMEN WERKEN, SAMEN SLIMME KEUZES MAKEN.
Dienstverlening 2010 – Agenda Ontwikkelingen en de opgaven voor (5 beloften aan de burger) De stand van zaken in Dordrecht.
Landelijke digitale sociale kaart. Kostenvrije Sociale kaart software Ter beheer en ontsluiting van landelijke Sociale kaart gegevens 100% web based.
Toekomst gegevensuitwisseling in de Sector Werk & Inkomen Bijeenkomst Manifestgroep 4 februari 2015.
1 Vlaams Proceshuis Toelichting en demo Wegwijs Proces Anneleen Vanden Boer Thomas D’haenens.
De familie Atlassen 21 juni 2016 Channah Betgen (contentbeheer)
Utrecht.nl Hier komt tekst Dynamische bedrijfsvoering agenda Utrecht Hier komt ook tekst Paul Kouijzer Themadirecteur bedrijfsvoering.
Ministerie van BZK – 3 november 2016
Business Process Management
‘Business at the speed of change’
Lokaal Sociaal Beleid.
Organisatieontwikkeling
Webcare en ZGW Dimpact 10 jaar! Frank Bruijninckx 17 november 2016.
Statistieken en meer…. Statistieken en meer… Je kan pas verbeteren als je weet…..
Module Archiefinnovatie no mei 2017
CIO 3.0: een gemeentelijk perspectief op de digitale transformatie
ECK bij Noordhoff Uitgevers
Leven Lang Leren Gids Digitale wegwijzer
Lokaal erfgoed in kaart brengen, deel 2
De Digitale Overheid, Open Data en Omgevingswet
Het E-depot van Rotterdam
AmsterdaMaps Delen is beter dan vermenigvuldigen
Digitale toegankelijkheid in Nederland
Transparante en Open Provincie - Subsidies op de kaart
Transcript van de presentatie:

1

1 Digitale interacties aangepast aan de burger/ondernemer o digital first o 1 uniek loket (vlaanderen.be) o toestelonafhankelijk o gebruik e-loket bouw- Stenen (berichtenbox, dossierstatus, e-formulieren)

2

2 De overheid creëert een nieuw digitaal welzijn o mobile first o up-to-date informatie o informatie op maat o testen nieuwe technologiën

3

3 De dienstverlening en processen herdenken vanuit vertrouwensrelatie overheid en stakeholders o eerst vereenvoudigen o kortere doorlooptijden o digitaalvriendelijke regelgeving o co-design en co-creatie met burgers, organisaties en bedrijven o Vanuit gemeenschappelijke enterprise architectuur

4

4 Gegevens verbinden & gebruiken om beleid proactief te sturen en rechten/subsidies automatisch toe te kennen o linked data o automatische rechten- toekenning o beleidsinformatie creëren o meerwaarde creëren op onze ruwe data

5

5 Vraag niet wat je al weet o uitbouwen en beheren o authentieke gegevensbronnen o gegevensdeling over overheidsgrenzen heen o Gebruik van metadata o eenvoudige formulieren o duurzaam ontsluiten en vindbaar maken digitale informatie o Conform privacy-wetgeving

6

6 De overheid vermindert zijn operationele kosten o kortere doorlooptijden o gepast veranderings- management mbv business analyses o hergebruik van ICT o Generieke strategische bouwstenen o papierstromen helpen afschaffen

7

7 Voldoende aandacht voor zij die minder gemakkelijk digitaal contact maken met de overheid o Toegankelijke Websites o processen voor intermediairen o gebruik van o begeleid digitaal tools o herdenken van dienstverlening

8

8 Informatie direct bruikbaar en integreerbaar in de bedrijfsvoering van publieke en private organisaties o (linked) open data o co-creatie en co-design met de private sector o authentieke gegevensbronnen o Accurate datakwaliteit

9

Principe 9 Digitale interbestuurlijke processen over de grenzen van bestuursniveaus heen o interbestuurlijke samenwerking o gezamenlijke standaarden gebruiken o inpassen in een architectuur o Gebruik Generieke strategische bouwstenen o End-to-end benadering