Bijeenkomst 3. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Huiswerk  Hoe is het huiswerk gegaan?

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
“Hoe kom ik aan klanten?”
Advertisements

Workshop: ‘Opvoedcoach vanuit eigen praktijk’
Hoe maak ik een goed online cv?
Netwerken werkt! woensdag 17 maart 2010
F&J webcreation even voorstellen… we willen graag met u in gesprek, dus…
Bijeenkomst 3 Hoe bouw je een les op en hoe houd je hierbij rekening met het leren van leerlingen?
Beroepsvaardigheden onderdeel van SBC
Workshop 3 Hoe bepaal ik als ondernemer mijn niche?
Leren Leren & Samenwerkend leren.
HET CURRICULUM VITAE = VISTEKAARTJE NUMMER 2
Werkloosheid Nadelen en voordelen.
Naam: *Nathalie van W Klas: *5b Jaar: *2005 Typ bij * de naam van het bedrijf Typ hier je eigen naam Typ de klas waar je nu zit Typ het jaar waarin je.
CREATIVE MARKETING WC 4, jaar 1, Winter 2009 Best practices Me, You and Me Hoe maak ik van mezelf een brand? Docent: Toine Nagel.
Ondernemendheid Persoonlijke en sociale vaardigheden van de commerciële professional 1.
Coachen Maandag 14 juni 2006.
Social media.
Samenwerkingsverband Regio IJssel-Vecht
CRM H8 Netwerken Junior accountmanager.
Filmpje 1: Lisa Ramkema, winnares NK Evelator pitch 2011
OFC28 mediawijsheid les 3.
OFC28 mediawijsheid les 4.
De dag van het solliciteren - introductie
Samenwerkingsverband Regio IJssel-Vecht xxxxx Terug in de tijd ………
Training Basisvaardigheden voor Mentoren
Presentatie Bijeenkomst 3
AIN kerstdiner 6 december 2007
Portfolio Presentatie
 Mw. Stams Zesde semester 17 mei  Maximaal 10 minuten  Bezoek en beoordeling van mensen uit het bedrijfsleven  Doelgroep: investeerders o Wat is.
X-stream les 4 WELKOM. Wat gaan we deze les doen?  Korte terugblik vorige les  Doelen van deze les  Digitale identiteit  Online samenwerken  Eindopdracht.
UVW LinkedIn Presentatie
Welkom bij de derde bijeenkomst van Familie (in)zicht
Alle lijntje bij elkaar…?
Thema 2, week 1.4 Leerdoelen en instructiemodellen 22 september 2014
Studieloopbaancoaching 1 kwartaal 2
Vrijwilligersstage 2. BASISHOUDING EN CONTACT MAKEN.
Studieloopbaancoaching 1 kwartaal 2.3
Welkom bij de Week van het Succes! Workshop Elevator pitch
Praktische handleiding voor De digitale community op Part-up.
Waarom? Iedereen heeft sterke en zwakke punten. Met je sterke punten kun je heel ver komen en het is dan ook van belang om deze in te zetten.
Inhoud Deze fase bestaat uit vier onderwerpen: 1.Interesse 2.Vaardigheden 3.Persoonlijkheid 4.Passie Je werkt toe naar het ontdekken van jouw passie.
Marketing Coen van Wetering
Evaluatie Cursus.
Green Banana Ondernemers traject Bijeenkomst 11. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst gedaan?  Wat vonden jullie ervan?
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
Bijeenkomst 2. Terugblik  Wat is er tijdens de eerste bijeenkomst besproken?  Wat is ondernemerschap?  Wat hebben jullie geleerd?  Is het gelukt met.
FOCUS IN ACQUISITIE Welkom bij de workshop Presentatie: Herma Wichman specialist in een heldere focus en strategie.
Omgaan met verandering Elke verandering is een vernieuwing…
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
Praktisch werk effectiever maken Tekst: Henny Kramers-Pals.
Bijeenkomst 6. Leerdoelen  De student kan een marktonderzoek verrichten  De student kan op basis van het marktonderzoek een idee aanpassen.
Survive The Wild Een aantal korte pagina’s vol informatica!
Bijeenkomst 4. Leerdoelen  De student is zich bewust van eigen kunnen, interesses en ambities  De student kan een pitch geven over zichzelf en over.
Sterk door je netwerk zet jezelf op de kaart!. Even voorstellen 21 mei 2016 in TilburgTRIVALENT LOOPBAANEVENT 2 mens & werk.
Workshop ‘Echt netwerken, werkt echt!’ Bert Breukers, ondernemersadviseur en trainer ROZ.
WORKSHOP ELEVATOR PITCH Loopbaanevent Trivalent Nynke Visser 21 mei 2016.
Netwerkmarketing Hoe vindt je nieuwe klanten? In deze training 1.Je 100+ lijst 2.Je dagelijkse bezigheden 3.Verandering van denken.
Met een uniek en onderscheidend verhaal jezelf verkopen!
Ondernemingsplan.
Samenwerkingsverband Regio IJssel-Vecht
Tweede bijeenkomst Jaar januari 2017.
Eerste bijeenkomst (!) Jaar november 2016.
Workshop ‘netwerken, samenwerken, delen en verbinden in de praktijk’
Educatie & voorlichting Communicatie & Didactiek
Training Netwerken Een project van: In opdracht van:
Acquisitie en PR– les 1.
RÜYA Bijeenkomst 1 Meiden.
Toolbox Communicatie Samen doen we het beter!.
Gesprekstechnieken Les 3.
Gesprekstechnieken Les 5.
Social media Wat deel je wel en niet?.
Transcript van de presentatie:

Bijeenkomst 3

Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Huiswerk  Hoe is het huiswerk gegaan?

Leerdoelen  De student is zich bewust van eigen kunnen, interesses, en ambities  De student kan een pitch geven over zichzelf en over het idee  De student weet wat netwerken is  De student kan kennismaken met onbekende mensen  De student kan netwerk uitbreiden

Pitchen  Wat is pitchen?  Pitchen is het vermogen jezelf en je ideeën helder en effectief te presenteren. Met het doel vooraf gestelde resultaten te behalen.  Denk aan het aanspreken van cliënten of investeerders. Of aan het vinden van samenwerkingspartners.  De lengte van een pitch verschilt van één tot tien minuten.  Een pitch kan op heel veel momenten van pas komen (restaurant, feestjes, maar ook aan de zijlijn van een voetbalveld)

Elevator pitch  Een bekende vorm:  De elevator pitch: promotiepraatje in de lift (30-60 seconden)  Zeer succesvolle presentatievorm voor het leggen van zakelijke contacten  Structuur  Wie je bent  Wat je te bieden hebt (oplossing)  Wat je toevoegt (voordelen)  Wat je zoekt

Opdracht Pitchen  Denk hierbij om:  Een ijsbreker  Jezelf voorstellen  Wat het product precies is  Onderscheidend vermogen  Goede afsluiter  ! Houd rekening met je doelgroep

Even een korte break?

Netwerken  Wat is netwerken?  Netwerken is het offline en online leggen en onderhouden van contacten die je verder kunnen helpen in je werk.  Het doel is het delen van kennis, informatie en contacten (dus bijvoorbeeld ook het helpen van anderen aan een nieuwe baan).  Netwerken gaat makkelijker als je weet wat je doelen zijn, want dan kun je er met anderen over praten.  Maak gebruik van andermans netwerk (praat met elkaar)  Bouw je netwerk uit (Linkedin)

Wat heb je nodig voor netwerken?  Goed kunnen luisteren  Sociale vaardigheden  Inlevingsvermogen (je kunnen verplaatsen in een ander)  Snel verbanden kunnen leggen  Kunnen adviseren  Hulpvaardig

Tips netwerken  Verzamel visitekaartjes  Onthoud namen  Weet wat je wilt  Netwerken begint niet altijd bij jezelf, help anderen (het is geven en nemen)  Denk ook aan het lange termijn  Bedank mensen die jou geholpen hebben  Waardeer gekregen tips

Oefening  Iemand een idee wat we gaan doen?

Nabespreking  Wat hebben jullie vandaag geleerd?