De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Bojhan Somers Interaction Design 7 September 2008 Concept Opdracht 1: 3 helden.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Bojhan Somers Interaction Design 7 September 2008 Concept Opdracht 1: 3 helden."— Transcript van de presentatie:

1 Bojhan Somers Interaction Design 7 September 2008 Concept Opdracht 1: 3 helden

2 Deadline Maandag 8 September voor 20:00 Inleveren Als PDF Exporteer het bestand als Klas_Achternaam_Voornaam_Opdracht1.pdf (In Openoffice: File -> export to PDF | Zorg ervoor dat je met JPG compressie op 75% opslaat) ‏ Voor degene die geen MS office hebben raad ik aan om open office te downloaden. Houdt het blog (www.Arthku.blogspot.com) in de gaten over verdere details over het inleveren van de opdracht. Opdracht omschrijving Zoek 3 helden op vormgevings gebied en verzamel werk, minimaal 3 beelden per held. Download de beschikbare template (Concept_Opdracht1_template_001.ppt) en verwerk daarin de onderstaande punten: Per held: - Naam van de held - Naam van de werken met jaartallen - Leg uit doormiddel van de verzamelde beelden waarom je deze held gekozen hebt. ! Het vermelden dat je zijn werk mooi vind of dat je iets goed vind is niet genoeg. Leg uit waarom je dit vind. Graaf dieper! Op het eind: - Plaats de gekozen werken van je helden in de big triangle van scott mccloud. - Markeer de plek in de big triangle waar jou werk in zou passen - Leg uit waarom je denkt dat het werk dat je maakt/gaat maken daar zou passen - Zorg ervoor dat het schema duidelijk en helder is. Geef op een overzichtelijke manier aan van wie de werken afkomstig zijn etc. Belangrijke criteria - Je hebt maximaal 12 slides (titel slide en de opdracht slide tellen niet mee) ‏ - Het aanpassen van het format van deze template is niet toegestaan. Resources: Scott Mccloud: http://www.scottmccloud.com/ the Big Triangle: http://www.scottmccloud.com/inventions/triangle/triangle.html Concept Opdracht 1: 3 helden

3 1/12 Edward Tufte “Simple design, intense content”

4 2/12 Edward Tufte 2006 Met deze sparklines laat Edward Tufte allerlei data zien in 1 grafiek. Zo laat hij bij glucose het huidige glucose niveau zien, de range waarin de glucose moet zitten en de geschiedenis van deze patiënt zijn glucose. Aangezien bij medische analyse vaak informatie moet kommen van allerlei bronnen is er sprake van informatie verlies waardoor de doktor niet het compleet beeld kan zien van een patiënt. Wanneer er gebruik zou worden gemaakt van dit soort grafieken kan men beter inschatten of bijvoorbeeld een hoog glucose gehalte gewoon is of erg zelden.

5 3/12 Edward Tufte 1990 De laatste is van Edward Tufte, je ziet hierin duidelijk dat het toevoegen van kleine visuele details, kleur in dit geval zorgt voor een veel duidelijkere uitleg van de signalen.

6 4/12 Edward Tufte 2002 OrigineelEdward Tufte De survival rate over tijd de meest belangrijkste informatie behoefte is voor deze tabel, echter is deze in het orgineel enkel er uit te halen door goed de tabel te bestuderen. Edward Tufte zijn design is dit veel gemakkelijker te zien en heeft elk element in tabel een duidelijke plaats.

7 5/12 Stefan Sagmeister 1996 Deze illustratie deed Stefan Sagmeister voor Lou Reed. Dit album van Lou Reed was erg persoonlijk en dat komt in de illustratie naar voren. Stefan Sagmeister heeft de lyrics van zijn album op Lou Reed gezet. Waardoor je ziet waar zijn album over gaat.

8 6/12 Stefan Sagmeister 2008 In deze illustratie zie je de schrijver van het boek, maar ook de omgeving. Stefan Sagmeister zal je kunnen herkennen doordat de vorm in het plaatje overloopt.

9 7/12 Stefan Sagmeister 2003 Dit was een design voor de Adobe Design Achievement awards voor studenten. Het is gemaakt met coffee cups aangezien veel studenten met veel caffeine hun werk maken. Met kleine middelen zo’n groots maar veel zeggende illustratie.

10 8/12 Megan Jaegerman 1992 Megan Jaegerman laat in deze illustratie met behulp van iconen en met zwarte tekst in contrast met grijze tekst de kosten van het stoppen met roken. De onderste grafiek kan je heel duidelijk zien hoe veel mensen terug vallen binnen het eerste jaar en hoe weinig er eigenlijk na 5 jaar overblijven die het redden.

11 9/12 Megan Jaegerman 1992 Je zal met behulp van alleen de iconen en de prijzen al kunnen begrijpen waar deze illustratie over gaat en de belangrijkste informatie zien. Er staat veel informatie in deze illustratie maar toch is het niet te druk. De toevoeging van schapen als optie is zowel humoristisch als duidelijk, want anders zou je nooit schapen als optie overwegen.

12 10/12 Megan Jaegerman 1994 Dit is een illustratie die ik eigenlijk miste bij de Olympische spelen. Je hoort vaak in commentaar de achtergrond van atleten maar het is veel duidelijker als het tegen elkaar word afgezet. Je ziet goed hoe vallen ervoor zorgde dat ze een lage klassering hadden die wedstrijd.

13 11/12 Megan Jaegerman 1994 Deze illustratie legt uit hoe het Amerikaanse legalisering stelsel in elkaar zit, met behulp van deze illustratie kunnen ze het stelsel uitleggen aan mensen die niet zo goed zijn in Engels zonder stappen te vergeten. Er zou ook zo’n illustratie moeten zijn voor het Nederlandse stelsel want de taal barrière is toch te groot met officiële documenten.

14 Reference The big triangle


Download ppt "Bojhan Somers Interaction Design 7 September 2008 Concept Opdracht 1: 3 helden."

Verwante presentaties


Ads door Google