Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdJosephus Hermans Laatst gewijzigd meer dan 9 jaar geleden
1
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten
3
Kennismaking
5
Agenda Inleiding Kennismaking Doelen van de module Verwachtingen Programma Opdrachten en beoordeling Wat zijn sociale media? Opdracht
6
Inleiding Welkom! 8 weken (vooral) interactieve lessen Brainstormen, oefeningen, toepassen, presenteren en ontdekken Individuele voorbereiding (Moorman)
8
Promo SM https://www.youtube.com/watch?v=zxpa4dN Vd3c https://www.youtube.com/watch?v=zxpa4dN Vd3c
9
Oefening: Wie ben jij? Oefening in duo’s Stel jezelf aan de ander voor aan de hand van je Twitter, Hyves of Facebook profiel (en denk eens goed na over wat je vertelt aan de ander in vergelijking met wat je erop hebt staan).
10
Voorbeeld
11
Verwachtingen Wat verwachten jullie van deze module?
12
Wat is de ambitie? Een gedegen en uitdagend plan/rapport én groepspresentatie, waaruit blijkt: – Dat je marketingcommunicatie van het MKB in perspectief kunt plaatsen en kansen signaleert – Dat je de toegevoegde waarde van SM voor het bedrijfsleven herkent en weet toe te passen – Dat je voor bedrijven een SM-strategie kunt uitstippelen en van gefundeerd en creatief (marketingcommunicatie)advies kunt voorzien
13
Doelen van de module Wat betekenen SM voor de marketing? Nieuwe regels SM binnen het marketinggebied Type boodschap > doel, doelgroep Creatieve ideeën voor SM-actie Crossmediale verbanden Social mediaplan ontwikkelen
14
Programma Week 1: Wat zijn SM eigenlijk? Week 2: Doelen en klanttypen Week 3: Bereik Week 4: Content (1) Week 5: Content en virals (2) Week 6: Strategisch SM-plan + pres Week 7-8: Strategisch SM-plan + pres
15
Beoordeling Oefeningen: Week 2: 3 x SM bij het MKB Week 3: It’s alive Week 4: SM… maar waar? Week 5: Content Week 7+8: Presentatie (30%) en rapport (70%) TOTAAL100%
16
Waarom deze module?
17
Wat zijn SM eigenlijk? Ontmoetingsplek Middelen om ideeën, gedachten, inhoud en relaties te delen Iedereen kan een bijdrage leveren Een leuke gelegenheid, waarbij je net iets meer geeft dan je verlangt bit.ly/ILJ2N4
18
Voorbeelden succesvolle SM-acties https://www.youtube.com/watch?v=TSWyWuSnc D4 https://www.youtube.com/watch?v=TSWyWuSnc D4 http://www.emerce.nl/achtergrond/15- voorbeelden-briljante-facebookcampagnes http://www.emerce.nl/achtergrond/15- voorbeelden-briljante-facebookcampagnes Pretty Social http://www.youtube.com/watch?v=ApOWWb7M qdo http://www.youtube.com/watch?v=ApOWWb7M qdo
19
Voorbeelden succesvolle SM-acties Bavaria https://www.youtube.com/watch?v=U7Ih7hPTn4 w https://www.youtube.com/watch?v=U7Ih7hPTn4 w https://www.youtube.com/watch?v=qF5VHnEy2g U&index=3&list=PL42FC3E0F6F3CF7E3 https://www.youtube.com/watch?v=qF5VHnEy2g U&index=3&list=PL42FC3E0F6F3CF7E3 KLM http://www.youtube.com/watch?v=YR75c8mtGjk
20
Buzz veroorzaken? Afstand doen van traditionele media en manieren Want hoe ging dat vroeger?
21
We faxen!! Zomer 2000
22
Aandacht We willen steeds meer, maar krijgen steeds minder Aandacht verdelen Schaars Ongeloofwaardige beloftes, sociale druk, valse aandacht
23
Nieuw tijdperk
24
Opdracht 1: 3x SM 1.Kies 3 Rotterdamse MKB-bedrijven (+ 5 medewerkers) in Rotterdam (of omgeving) die in meer of mindere mate SM inzetten. 2.Googlen, Technocrati (zoekmachine voor blogs, of Google Blog search), speur twitter af, zoek met #, Hyves, FB, RSS kanalen, etc 3.Analyseer voor elk bedrijf (max 1 A’4): a)Welke SM zijn ingezet? b)Met welke bedoeling zetten ze elk SM-kanaal in? c)Hoe zou jouw top 3 eruit zien en waarom?
25
Docs / PPT te vinden op: www.docsupload.wordpress.com Vragen? joehs@hr.nl
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.