De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

LOCO CONGRES 2014 CREATIVITEIT.  JORIS VAN DOOREN COEN LUIJTEN 

Verwante presentaties


Presentatie over: "LOCO CONGRES 2014 CREATIVITEIT.  JORIS VAN DOOREN COEN LUIJTEN "— Transcript van de presentatie:

1 LOCO CONGRES 2014 CREATIVITEIT

2  JORIS VAN DOOREN COEN LUIJTEN 

3

4 WORKSHOP OK, EERST EVEN HET WORKGEDEELTE

5 WORKSHOP SCHRIJF OP EEN POSTIT EEN PERSOONLIJKE VRAAG AAN ONS.

6 WORKSHOP SIT BACK & RELAX

7 CHANGE

8

9 “…In onze tijd zijn dat belangrijke eigenschappen. Om goed met elkaar te kunnen samenleven. En om goed te kunnen functioneren op de arbeidsmarkt. Ook creativiteit, flexibiliteit en innovatief vermogen worden daarvoor steeds belangrijker. We zien nu al dat de vraag naar routinematig, administratief werk afneemt. Tegelijk neemt het aantal creatief-georiënteerde banen toe. En daarvoor zijn skills nodig als verbanden kunnen leggen, kritisch- analytisch denken en sociale vaardigheden…” SPEECH JET

10 CHANGE

11 IN DE NABIJE TOEKOMST… ZAL DE KEUZE ZIJN: A)IK BEN EEN CREATIEF PERSOON B)IK BEN WERKLOOS

12 3 OMSTANDIGHEDEN:

13 OVERVLOED!

14 AZIË!

15 AUTOMATISERING!

16 CHANGE

17 HET VERSCHIL MAKEN DOOR MENSEN TE RAKEN

18 DAT IS LASTIG. WAAROM KUNNEN WIJ DAT NIET?

19 KEN ROBINSON: “ SCHOOL IS TEACHING US OUT OF CREATIVITY ” KEN ROBINSON: “ SCHOOL IS TEACHING US OUT OF CREATIVITY ”

20

21

22 CHANGE

23 DAAROM: CREATIVITEIT INGEBED IN ONZE CO OPLEIDING

24 JAAR 1 LOSMAKEN, HEEL VEEL CREATIEF LEREN SCHRIJVEN, VEEL OEFENEN, BLOGGEN, TRENDS

25 JAAR 2 - SKILLS AANLEREN - PROCES AANLEREN - BEIDE OEFENEN IN DE PRAKTIJK

26 STUDENTEN 6 BELANGRIJKE SLEUTELVAARDIGHEDEN LEREN EN HET CREATIEVE PROCES ONDER DE KNIE KRIJGEN

27

28

29 PROCES!

30

31 STUDENTEN LEREN BUITEN ALLE KADERS TE DENKEN

32

33 PRAKTIJK!

34 IT’S A GAME! FEHTEX DAY GAME

35 MET 2E JAARS EEN CREATIVITEITSGAME SPELEN. IN 24 UUR VAN EEN PROBLEEM NAAR EEN OPLOSSING!

36 play - meaning - empathy - story - design - symphony - play - meaning - empathy - story - design - symphony play - meaning - empathy - story - design - symphony play - meaning - empathy - story - design - symphony play - meaning - empathy - story - design - symphony play - meaning - empathy - story - design - symphony play - meaning - empathy - story - design - symphony play - meaning - empathy - story - design - symphony play - meaning - empathy - story - design - symphony play - meaning - empathy - story - design - symphony play - meaning - empathy - story - design - symphony play - meaning - empathy - story - design - symphony play - meaning - empathy - story - design - symphony play - meaning - empathy - story - design - symphony play - meaning - empathy - story - design - symphony play - meaning - empathy - story - design - symphony

37 MET LEVELS EN EEN LELIJKE JURY DIE PUNTEN EN VERRASSINGEN UITDEELT.

38 ELK LEVEL HEEFT EEN DEADLINE

39 HET SPEL LEVERT EEN DOSSIER OP DAT DOSSIER WORDT BEOORDEELD VOOR EEN CIJFER

40 HET SPEL PUNTEN OP WAT ZORGT VOOR DIRECTE COMPETITIE

41 VOOR VERSCHILLENDE ECHTE OPDRACHTGEVERS

42

43

44 EVEN EEN SNELLE BLIK OP WAT LEVELS…

45 LEVEL 1

46 HET CREATIEVE PROCES START MET HET SAMENSTELLEN VAN EEN TEAM: DIVERS, UNIEK EN DYNAMISCH.

47 LAAT OP 1 A4 ZIEN WAAROM JULLIE TEAM UNIEK, DIVERS EN DYNAMISCH IS. ORIGINALITEIT WORDT GEWAARDEERD.

48 VERZIN EEN STEENGOEDE NAAM VOOR JULLIE TEAM

49 VERZIN EEN BRILJANTE SLOGAN VOOR JULLIE TEAM

50 ONTWERP EEN ONDERSCHEIDEND EN PASSEND LOGO

51 MAAK EEN ORIGINELE TEAMFOTO

52 TOO MUCH TIME KILLS EVERYTHING! DEADLINE: UUR

53 LEG VOOR AAN DE JURY WIE WEET MAG JE NAAR LEVEL 2

54 LEVEL 2

55 HET IS BELANGRIJK OM EEN GOEDE STARTVRAAG TE FORMULEREN

56 DEZE VRAAG BEGINT MET HET WOORD HOE EN ZORGT VOOR EEN VIBE

57 LEVEL 5

58 LET YOUR BRAIN STORM!

59 DE EERSTE FASE VAN DE BRAINSTORM IS GERICHT OP HET BEDENKEN VAN DOMME, WILDE IDEEEN. ZOVEEL MOGELIJK. BEOORDELEN DOEN WE LATER!

60 SCHAKEL DE KABOUTER UIT! NIET: JA MAAR... WEL: JA, EN...

61

62

63

64

65

66 WAT ZIT ER NOG IN HET VAT? KENNIS BUNDELEN IN HET CREATORAAT, BOEK EN CREATIVITEITSLIJN VOOR 4E JAAR UITROLLEN

67 CREATORAAT

68 BOEK … Wij geloven dat wij op dit moment een nieuw tijdperk betreden. Een best wel spannend tijdperk. Het hoe en waarom van dat tijdperk leggen we in het volgende hoofdstuk van dit graag boek uit. En in de hoofdstukken daarna geven we je de hulpmiddelen om uit te blinken in dat nieuwe tijdperk. Vervolgens beloven wij jou dat er een dag komt dat je zegt: Okay Houston, I believe we have a solution here.

69 MEER WETEN? MAIL GERUST!

70


Download ppt "LOCO CONGRES 2014 CREATIVITEIT.  JORIS VAN DOOREN COEN LUIJTEN "

Verwante presentaties


Ads door Google