De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

“Betekenisvol recenseren bij CKV en Nederlands” Vakoverstijgend project VWO 4 Anne Dekker Docent CKV & Nederlands en cultuurcoördinator & Robert Koobs.

Verwante presentaties


Presentatie over: "“Betekenisvol recenseren bij CKV en Nederlands” Vakoverstijgend project VWO 4 Anne Dekker Docent CKV & Nederlands en cultuurcoördinator & Robert Koobs."— Transcript van de presentatie:

1

2 “Betekenisvol recenseren bij CKV en Nederlands” Vakoverstijgend project VWO 4 Anne Dekker Docent CKV & Nederlands en cultuurcoördinator & Robert Koobs Docent Nederlands en taalcoördinator

3 Inhoud workshop : Betekenisvol recenseren CKV/Nederlands Uitgangspunten schrijfproject: Nieuw Onderwijsmanifest RSG Stad & Esch Opzet project Betekenisvol recenseren Beoordeling recensies Resultaten en evaluatie schrijfproject Brainstorm, ontwerp & presentatie vakoverstijgende schrijfprojecten: Vragen/discussie

4 Nieuw onderwijsmanifest Stad & Esch Betekenisvol recenseren CKV/Nederlands Betekenisvol leren Projectmatig onderwijs Vakoverstijgende vaardigheden Persoonlijk maken als standaard bij leren

5 Opzet project Betekenisvol recenseren: Koppelen inhoud CKV aan Nederlands Keuzevrijheid in onderwerp en vorm Gastcollege recenseren door hoofdredacteur MC Uitleg recenseren bij Nederlands en CKV Analyseren voorbeeldrecensies (radiocolumn en geschreven kranten- en webrecensies) Schrijven klad- en netversies op laptops Actie-onderzoek naar motivatie leerlingen Beste recensies in MC en in scool

6 Beoordeling recensies: Betekenisvol recenseren CKV/Nederlands Koppeling inhoudseisen verslag CKV aan beoordelingsmodel Nederlands Nieuw beoordelingsmodel recenseren op basis van algemene rubric schrijfvaardigheid Nederlands Aandacht voor creativiteit

7 Beoordeling:

8

9

10 Resultaten en evaluatie project Betekenisvol recenseren: Gemotiveerdere leerlingen Betere en leukere recensies Bijbaan als gastcolumnist bij MC voor winnaar recensiewedstrijd Sem Foreman Concrete invulling Onderwijsmanifest Vooral traditionele columns, weinig gebruik sociale media

11 Opdracht: Uitgangspunten: - in de schrijfopdracht wordt een verbinding gemaakt met een ander vak/andere vakken en de wereld buiten school - in de schrijfopdracht is er een grote keuzevrijheid voor leerlingen - in de schrijfopdracht wordt een beroep gedaan op de creativiteit van leerlingen

12 Presentatie opdrachten: Presenteer in vijf minuten het ontwerp van jouw betekenisvolle schrijfopdracht aan de hand van het format Na alle presentaties korte discussie over de gepresenteerde schrijfopdrachten


Download ppt "“Betekenisvol recenseren bij CKV en Nederlands” Vakoverstijgend project VWO 4 Anne Dekker Docent CKV & Nederlands en cultuurcoördinator & Robert Koobs."

Verwante presentaties


Ads door Google