De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Webinar 22 april 2011 start: 14.30 uur fondsenwervende internet tools Stichting GeefGratis gratis* aangeboden (gedoneerd) en te gebruiken door non-profits.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Webinar 22 april 2011 start: 14.30 uur fondsenwervende internet tools Stichting GeefGratis gratis* aangeboden (gedoneerd) en te gebruiken door non-profits."— Transcript van de presentatie:

1 Webinar 22 april 2011 start: uur fondsenwervende internet tools Stichting GeefGratis gratis* aangeboden (gedoneerd) en te gebruiken door non-profits in Nederland * no cure no pay. Bij ontvangsten 10% inhouding

2 Aansluitnummer GeefGratis Aansluitnummer? ieder goed doel heeft een eigen aansluitnummer bij GeefGratis. Alle GeefGratis fondsenwervende tools zijn gebaseerd op dit aansluitnummer!

3 Stichting GeefGratis De 3 belangrijkste GeefGratis websites: o (over de stichting) o goede doelen portal) o actie website) Wat is de allerbelangrijkste website? o met social media koppeling(en) waaronder de GeefGratis tools zoals GeefSamen

4 GeefGratis fondsenwervende tools De 3 belangrijkste GeefGratis internet tools: o Donatiemodule -> de centrale geef URL: o Online Social Network Fundraising = Social Media o Donatie widget t.b.v. bijvoorbeeld Hyves

5 Donatiemodule Vergeet alle moeilijke fondsenwervende integraties. Indien je een link op je website kunt plaatsen kun je direct met de donatiemodule van GeefGratis fondsen werven via internet. De donatiemodule = een link Dus een link, niet meer niet minder!

6 Donatiemodule Via de donatiemodule is het mogelijk te weten: a.Wie heeft er gedoneerd? (NAW gegevens) b.Hoeveel is er gedoneerd? c.Voor welk project is er gedoneerd? d.Via welk kanaal is er gedoneerd of e.Voor welke kostenplaats (administratie)? f.Via welke betaalvorm is er gedoneerd

7 CMS systeem / Helpdesk Alle donaties zijn opvraagbaar via het CMS systeem: https://www.allegoededoelen.nl/cms Voor de helpdesk, zie:

8 10% inhouding? Alle gratis te gebruiken internet diensten van GeefGratis zijn mogelijk geworden door de 10% inhouding en hiermee breiden we continu de mogelijkheden om fondsen te werven uit. Voor alle info, zie: < euro per maand is 10% inhouding > euro per maand is 1 euro per transactie

9 Social Media is mensen met behulp van gereedschappen op internet (zoals blogs, foto’s en video’s) en websites (zoals Facebook en Twitter) de mogelijkheid geven inhoud te delen en gezamenlijk gesprekken (discussies) online te voeren en transacties te verrichten. MONOLOOG = DODELIJK BIJ SOCIAL MEDIA! Social Media?

10 Voorbeelden van Nederlandse non-profits op Twitter: 1.http://twitter.com/cordaidhttp://twitter.com/cordaid 2.http://twitter.com/milieudefensiehttp://twitter.com/milieudefensie 3.http://twitter.com/amnestynlhttp://twitter.com/amnestynl 4.http://twitter.com/oxfamnovibhttp://twitter.com/oxfamnovib 5.http://twitter.com/Fairfoodhttp://twitter.com/Fairfood 6.http://twitter.com/RodeKruishttp://twitter.com/RodeKruis 7.http://twitter.com/geefgratishttp://twitter.com/geefgratis 8.http://twitter.com/wnfnederlandhttp://twitter.com/wnfnederland 9.http://twitter.com/WereldAsielenhttp://twitter.com/WereldAsielen 10.Etc. doe je voordeel hiermee! Twitter voorbeeld

11 1. Geef mensen de kans te reageren!  Link via Twitter naar een pagina op je website waarop men hun verhaal kan vertellen over je goede doel of project en laat mensen op deze pagina direct doneren! 2. Geef mensen de kans te doneren!  gebruik de donatiemodule link van GeefGratis via URL shortener binnen je tweets!http://bit.ly

12 Waarom Social Media kan werken als fondsenwervende tool? 1.Makkelijk op te zetten 2.Eenvoudige, duidelijke boodschap 3.Makkelijk om mee te doen 4.Hefboomwerking bestaande supporters 5.Geïntegreerde campagne over meerdere sociale media sites 6.Frequente updates 7.PR DOEN DUS!

13 5 Gouden regels gebruik Social Media 1. Luister Social Media gaat niet over jou. Het gaat over de menselijke relaties met jou of je organisatie. Luister voordat je iets zegt. 2. Ben betrokken Social Media gaat over gesprekken (discussies) en het opbouwen van relaties. Het kost moeite. Niet alleen over jezelf praten. Stel vragen, engageer mensen en link. Wees inspirerend. 3. Geef het uit handen Je kunt de discussie niet controleren. Als je wil dat de mensen de boodschap verspreiden moet je ze vertrouwen. Luister. Inspireer. Engageer. Laat gaan. 4. Wees eerlijk Je kunt de waarheid niet (ver)draaien met Social Media. Wees open, eerlijk en authentiek in alles wat je zegt en doet. 5. Heb geduld Verwacht niet onmiddellijk en gemakkelijk meetbare resultaten. Het kost tijd om vertrouwen op te bouwen en maak verbindingen.

14 5 Gouden regels gebruik Social Media Door de 5 simpele gouden regels voor het gebruik van Social Media als leidraad te nemen kun je het gesprek met de donateur online aangaan en beweeg je, als goed doel, via internet mee met de behoeften van je doelgroep. Daarom kan Social Media OOK als fondsenwervende tool (gaan) werken!

15 Gratis boek online fondsenwerving 2.0?


Download ppt "Webinar 22 april 2011 start: 14.30 uur fondsenwervende internet tools Stichting GeefGratis gratis* aangeboden (gedoneerd) en te gebruiken door non-profits."

Verwante presentaties


Ads door Google