De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Workshop Fondsen werven 19 september 2014 ZESC. Wat gaan we doen? Workshop duurt ca. 2,5 uur Informatie en concreet aan de slag Even voorstellen: naam,

Verwante presentaties


Presentatie over: "Workshop Fondsen werven 19 september 2014 ZESC. Wat gaan we doen? Workshop duurt ca. 2,5 uur Informatie en concreet aan de slag Even voorstellen: naam,"— Transcript van de presentatie:

1 Workshop Fondsen werven 19 september 2014 ZESC

2 Wat gaan we doen? Workshop duurt ca. 2,5 uur Informatie en concreet aan de slag Even voorstellen: naam, scoutinggroep, waarom neem je deel aan deze workshop, voor welk project wil je aan de slag?

3 Resultaat van deze workshop 1. Kennis over het doel van de fondsen, hun manier van werken en het stappenplannen voor het verkrijgen van geld van fondsen. 2. Een idee van waar je fondsen kunt vinden en uitzoeken welke bij jou idee aansluiten. 3. Een opzet voor je doelstellingen, doelgroepen en brief die je kunt aanpassen voor je werkelijke aanvraag.

4 Over fondsen -Waarom bestaan fondsen? -Wat voor fondsen zijn er? -Hoe werkt zo’n fonds globaal? -Meerdere fondsen tegelijk aanschrijven

5 Stappenplan 1.Doel vaststellen 2.Doelgroepen bepalen 3.Projectplan opstellen 4.Fondsen selecteren / shortlist maken 5.Proef indienen 6.Begeleidende brief 7.Documenten opstellen / verzamelen 8.Definitief indienen 9.Terugkoppeling ontvangen/vragen 10.Contact houden

6 1. Doel vaststellen Beschrijven wat je met het doel wil bereiken. (wat, waarom, hoeveel, wanneer) Zo SMART mogelijk. Opdracht: Beschrijf wat je met geld van het fonds wil doen. Later bijschaven.

7 2. Doelgroepen bepalen Opdracht: Beschrijven wie jullie doelgroep is om te kunnen bepalen welk fonds geld aan jullie zou willen schenken.  Om fondsen te overtuigen en  Om te bepalen wie je kan aanschrijven. -Wat is je doelgroep? -Wat kan je organisatie voor die doelgroep betekenen? -Wat maakt je organisatie bijzonder?

8 3. Projectplan schrijven Titelpagina Inhoudsopgave Inleiding, samenvatting Informatie organisatie Aanleiding, probleem (waarom) Doelstellingen, resultaten (wat) Doelgroepen (wie) Locatie (waar) Activiteiten (hoe) Tijdsplanning (wanneer) Projectorganisatie (wie) Samenwerken Communicatie Evaluatie Begroting Dekkingsplan Financiële toelichting

9 4. Fondsen selecteren / shortlist maken -Fondsenboek/disk -www.fondsenwervingonline.nl Zoek een van de fondsen uit die het beste aansluit bij wat jullie willen doen.

10 5. Proefaanvraag indienen -Via hun website (quickscan), Telefonisch, Persoonlijk gesprek. -Geef aan hoe en wanneer je bereikbaar bent. -Deel van het project te financieren?

11 6. Begeleidende brief Opdracht: Schrijf het deel van de brief waarin je beschrijft waarom dit project zo goed aansluit bij het fonds dat je hebt uitgezocht. - Naam project- Uitvoering/Activiteit - Plaats- Financiën - Doelgroep- Netwerk, samenwerking - Doel project- Personele inzet - Planning- Vernieuwend? Uniek? - Resultaat- Communicatie

12 7. Documenten opstellen / verzamelen Bekijk eerst de procedure en waarom gevraagd wordt Begeleidende brief; Het projectplan; De begroting, kosten en dekkingsplan; Toelichting op de begroting; Jaarverslag; Financieel jaarverslag Uittreksel van de KvK; Statuten.

13 8. Definitief indienen -Let op de deadline -Benoem contactpersoon -Zorg dat je aanvraag compleet en correct is -Ontvangstbevestiging

14 9. Terugkoppeling ontvangen/vragen -Afgewezen:  Reden?  Suggesties voor een ander fonds? -Toegewezen:  Bedank en het fonds, bespreek het vervolg  Melden bij andere fondsen

15 10. Contact houden -Periodiek informeren -Mijlpalen melden -Uitnodigen tijdens organiseren en zeker tijdens uitvoering -Informeren over de afronding (bedanken, aandenken geven, eindverslag, nacalculatie)

16 Afsluiting Vragen?


Download ppt "Workshop Fondsen werven 19 september 2014 ZESC. Wat gaan we doen? Workshop duurt ca. 2,5 uur Informatie en concreet aan de slag Even voorstellen: naam,"

Verwante presentaties


Ads door Google