De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

1 Company Proprietary and Confidential Copyright Info Goes Here Just Like This #DurfTeVragen Collectieve intelligentie op Twitter Erik van Leeuwen Jurriaan.

Verwante presentaties


Presentatie over: "1 Company Proprietary and Confidential Copyright Info Goes Here Just Like This #DurfTeVragen Collectieve intelligentie op Twitter Erik van Leeuwen Jurriaan."— Transcript van de presentatie:

1 1 Company Proprietary and Confidential Copyright Info Goes Here Just Like This #DurfTeVragen Collectieve intelligentie op Twitter Erik van Leeuwen Jurriaan Bos

2 2 Company Proprietary and Confidential Copyright Info Goes Here Just Like This Ontstaan vanuit een offline platform Populair geworden via Twitter Gebruikers van het online platform kennen vaak het offline platform niet eens. #DURFTEVRAGEN Wat is #DurfTeVragen?

3 3 Company Proprietary and Confidential Copyright Info Goes Here Just Like This Veel gebruikte vorm om online vragen te stellen Toevoeging van #dtv #DURFTEVRAGEN Populariteit #DurfTeVragen#DTV

4 4 Company Proprietary and Confidential Copyright Info Goes Here Just Like This Social Network Site (Boyd & Ellison, 2008) Vraag- en antwoordforums (Agichtein, Castillo, Donato, Gionis en Mishne, 2008) ‘Wisdom of the crowd’ (Surowiecki, 2004) Gestelde vragen op Twitter (Li, Si, Lyu, King, en Chan, 2011) #DURFTEVRAGEN #DURFTEVRAGEN Theorie

5 5 Company Proprietary and Confidential Copyright Info Goes Here Just Like This 1.advertentie 2.titels van berichten en artikelen 3.vraag met antwoord 4.een vraag als quote 5.Een retorische vraag 6.Een qeet #DURFTEVRAGEN Soorten #DurfTeVragen Tweets

6 6 Company Proprietary and Confidential Copyright Info Goes Here Just Like This Sluitend analyse instrument voor vragen gesteld op Twitter Beperkte diepgang van het onderzoek Verdere uitdieping van qeets via Twitter door specialisatie #durftevragen middels kwalitatieve codering in Atlas TI #DURFTEVRAGEN Li, Si, Lyu, King, en Chan, 2011

7 7 Company Proprietary and Confidential Copyright Info Goes Here Just Like This Kwalitatieve inhoudsanalyse van 100 tweets met #durftevragen hashtag Dataverzameling middels tweetarchivist.com Verspreiding over vier verschillende dagen #DURFTEVRAGEN Data

8 8 Company Proprietary and Confidential Copyright Info Goes Here Just Like This Kwalitatieve inhoudsanalyse Codering middels Atlas TI op basis van 4 aandachtspunten: Onderwerp De manier waarop de vraag gesteld Aan wie de vraag gericht is Overig benoemde informatie Daarna kwantitatieve analyse op basis van aantallen codes (telling) #DURFTEVRAGEN Analyse

9 9 Company Proprietary and Confidential Copyright Info Goes Here Just Like This Herindeling van deze tweets in bestaande categorieën Toevoegen van nieuw gevonden categorieën Extra aandacht voor retweets en reacties op vragen #DURFTEVRAGEN Categorisering

10 10 Company Proprietary and Confidential Copyright Info Goes Here Just Like This 78 qeets “Wie heeft er onlangs een leuk boek gelezen? Wil naar boekwinkel maar heb geen inspiratie #durftevragen” 10 retweets 12 advertenties of een combinatie tussen qeet en advertenties “ik nodig iedereen uit onze nieuwe FB pagina te liken: per 1-1 een nieuw bedrijf: Cloudfaction.nl #DTV #durftevragen” #DURFTEVRAGEN Resultaten I

11 11 Company Proprietary and Confidential Copyright Info Goes Here Just Like This Grote variatie in onderwerpen Gericht op een grote groep lezers (92x) Qeets vereisen kennis om vraag te beantwoorden Vermelding van andere hashtags “Zoek stageadres mbt #yoga met baby/peuter/kleuter omgeving #Lemmer #Emmeloord #Steenwijk #Heerenveen enz #durftevragen” #DURFTEVRAGEN Resultaten II

12 12 Company Proprietary and Confidential Copyright Info Goes Here Just Like This #durftevragen wordt echt gebruikt voor het stellen van vragen Het grootste gedeelte van de berichten met #durftevragen bestaat uit qeets, of retweets daarvan. Daarnaast heeft een klein gedeelte een commercieel doeleinde Qeets zijn veelal gericht aan zoveel mogelijk lezers (the crowd) Het gebruik van een hashtag zorgt voor het bereiken van een specifiekere doelgroep #DURFTEVRAGEN Conclusie

13 13 Company Proprietary and Confidential Copyright Info Goes Here Just Like This #Durftevragen duidelijke vorm van aanspreken ‘Wisdom of the crowd’ (Surowiecki, 2004) Uitbreiding van categorisering (Li et al., 2011) met commerciële Qeet en re-Qeet #DURFTEVRAGEN Terugkoppeling Theorie

14 14 Company Proprietary and Confidential Copyright Info Goes Here Just Like This Beperkt aantal geanalyseerde tweets op beperkt aantal dagen Geen antwoorden bekeken op #durftevragen Geen analyse van #dtv #DURFTEVRAGEN Beperkingen & Aanbevelingen

15 15 Company Proprietary and Confidential Copyright Info Goes Here Just Like This #DURFTEVRAGEN #DURFTEVRAGEN Vragenronde


Download ppt "1 Company Proprietary and Confidential Copyright Info Goes Here Just Like This #DurfTeVragen Collectieve intelligentie op Twitter Erik van Leeuwen Jurriaan."

Verwante presentaties


Ads door Google