De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Tussenrapportage, 17 december 2004 - Rein Vrielink Evaluatie Brainbox Zernike College (Groningen/Haren) zTussenrapportage.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Tussenrapportage, 17 december 2004 - Rein Vrielink Evaluatie Brainbox Zernike College (Groningen/Haren) zTussenrapportage."— Transcript van de presentatie:

1 Tussenrapportage, 17 december 2004 - Rein Vrielink Evaluatie Brainbox Zernike College (Groningen/Haren) zTussenrapportage

2 Tussenrapportage, 17 december 2004 - Rein Vrielink Evaluatie Brainbox Zernike College (Groningen/Haren) zStage in het kader van mijn studie: y MSc in e-learning, multimedia and consultancy zMijn doelen: yconsultancy vaardigheden yHoe kun je Blackboard op een efficiënte manier inzetten in een school voor voortgezet onderwijs zAdvies ymanagement; verhoging rendement ydocenten; verbetering efficiency

3 Tussenrapportage, 17 december 2004 - Rein Vrielink

4 Evaluatie Brainbox Zernike College (Groningen/Haren)

5 Tussenrapportage, 17 december 2004 - Rein Vrielink Onderzoeksvragen z1. Wat is een goede door Brainbox ondersteunde les? Hoe effectief wordt Brainbox ingezet (kwalitatief en kwantitatief)? z2. Eventuele interventies: za. Op welk niveau (missie/strategie, management, structuur, motivatie docenten) moet een eventuele interventie plaatsvinden? Diagnose: Burke-Litwin causal model of organisational performance and change zb. Wat is er gedaan met de conclusies en aanbevelingen van Dr. Jan Folkert Deinum? Welke blokkades zijn er en welke kansen liggen er nog?

6 Tussenrapportage, 17 december 2004 - Rein Vrielink Efficiency van een door Brainbox ondersteunde les. zDe les krijgt een helderder didactiek (Helder, 2004). zDe zelfstandigheid en de eigen verantwoordelijkheid voor het leerproces neemt toe (Oudshoorn, 2004) ystudiewijzers, antwoorden, toetsen zIntenser contact. (Kanselaar, 2004; Deinum, 2003) ydiscussion board, group work, e-mail zdigitale producten geven een kwaliteitsverbetering (Helder, 2004) ydropbox

7 Tussenrapportage, 17 december 2004 - Rein Vrielink Onderzoeksmethode zAnalyse van 33 courses yannouncements, answers ytest, study planners, content ydrop box, discussion board ye mail zDiagnose: Burke-Litwin (1992) causal model of organisational performance zLiteratuur studie. Drie evaluatie rapporten

8 Tussenrapportage, 17 december 2004 - Rein Vrielink Analysing courses zTable 1: investigated courses. zDescriptionNumber% zInvestigated courses39100 zBeyond classes 615 zLower classes2360 zUpper classes1025

9 Tussenrapportage, 17 december 2004 - Rein Vrielink Analysing courses zTable 2: percentage of use per course of withdraw activities from 33 courses zActivity Number% zAnnouncements 618 zAnswers927 zDiscussion board412 zDropbox 1236 zE mail1752 zGroups1339 zStudy planner2164 zTest1236

10 Tussenrapportage, 17 december 2004 - Rein Vrielink Analysing courses zTable 3: number of hits per activity zHits% zAnnouncements1389219 zContent4419560 zDiscussion board19903 zDropbox20213 zE mail13542 zGroups36785 zOther65959 zTotal 73725100

11 Tussenrapportage, 17 december 2004 - Rein Vrielink Analysing courses zTable 4: zWithdraw activitynumber %Ze% Ze zAddress book336060 zAnnouncements83765221389219 zCollaboration (Chat)15710.42720.4 zContent163476424419560 zDropbox398951020213 zDiscussion board9005219903 zGroup13647436785 zStaff7935214072 zUser send mail4488113542 zOther626021649106  Total38672010073725100

12 Tussenrapportage, 17 december 2004 - Rein Vrielink Wat gaat er goed? zTechnische infrastructuur zBovenschools gebruik zAantal erg goede cursussen zButtons in het Nederlands zAanzet tot meer structuur

13 Tussenrapportage, 17 december 2004 - Rein Vrielink Wat kan er beter? zMeer eenduidig gebruik zGebruik announcements zGebruik feed back ydiscussion board yfile exchange ygroups zAantrekkelijker voor leerlingen yanimaties, plaatjes, applets

14 Tussenrapportage, 17 december 2004 - Rein Vrielink Mogelijkheden zBb inzetten bij klassenoverstijgende projecten zBb inzetten bij lesuitval (keuze lessen) zBb inzetten bij toetsen zBb inzetten bij aansluiting po/vo zBb inzetten bij de communicatie binnen de school (voorbeeld Dirk) zOrganiseer workshops yhoe zet ik een filmpje op Bb zMaak de cursussen toegankelijk (open) voor collega’s (zelf enrollment regelen?)

15 Tussenrapportage, 17 december 2004 - Rein Vrielink

16 Aanbevelingen-borging zICT-beleidsplan ydoelen stellen - 1000 cursussen in 2007? zManagement yzelf Brainbox gebruiken yregelmatig op de agenda yoverleg met secties zAansturing yICT-werkgroep xvertegenwoordiging management xuitwisseling - successen vieren! xSchoolafspraken over structuur


Download ppt "Tussenrapportage, 17 december 2004 - Rein Vrielink Evaluatie Brainbox Zernike College (Groningen/Haren) zTussenrapportage."

Verwante presentaties


Ads door Google