De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Saskia Best HRO – CMD Lente 2010 Concept Development – 29 maart 2010.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Saskia Best HRO – CMD Lente 2010 Concept Development – 29 maart 2010."— Transcript van de presentatie:

1 Saskia Best HRO – CMD Lente 2010 Concept Development – 29 maart 2010

2 Agenda Beoordelingen Noordzee Battles Marketingervaring Opdrachten Trendwatching

3 Beoordeling Lente Essays naar eigen keuze (per stuk 1 punt) Eigen opdrachten (per stuk 1 tot 2 punten) Eigen college maken van a tot z (2 punten) Battle (verplicht, 2 punten ) Wekelijkse postings ( 1 punt)

4 Indeling Lente 15 februari – Inleiding + Battle 22 februari - Krokusvakantie 1 maart - Concept presentaties Battle of Concepts 8 maart - Geen les, maar wel coolhunting en mailen inzending BoC 15 maart – Trendwatching 22 maart – Trendwatching 29 maart – Trendwatching 5 april- Tweede Paasdag 12 april- Trendwatching NB: 18 april uur deadline opdrachten

5 Suggestie opdrachten -Neem de route die je altijd naar school of naar je sportclub neemt. Kijk bewust om je heen en fotografeer minimaal 10 opvallende zaken die je nooit eerder waren opgevallen. Bijvoorbeeld je staat voor het stoplicht en ineens valt je op dat het gebouw waar je al jaren voorbij komt een heel grappig torentje heeft. -Schrijf een pakkende begeleidende tekst van 100 woorden (1 punt)

6 Suggestie opdrachten Een dag uit mijn leven in 2025 Maak een digitaal moodboard incl. verhaal over een dag uit jouw leven in 2020 (1 punt) Essay over Thema Trendwatching naar eigen keuze (1 punt) Eigen college samenstellen (2 punten)

7 Battle Noordzee

8 Marketingervaringen Barst los

9 Trendwatching

10 Sixth Sense Over nieuwe vormen van interactie

11 Scenariodenken Herman Kahn VS militair-strategische denktank 'future-now thinking ‘ Kernoorlog

12 Scenariodenken

13 Missie wie zijn we, wat doen we, wie zijn onze klanten, in welke behoeften voor zien we, wie zijn onze stakeholders, wat zijn onze normen, waarden en overtuigingen

14 Visie “I have a dream” Hoe ziet de omgeving er uit voor ons bedrijf in de toekomst? Waar willen we staan? Hoe bereiken we dat?

15 Scenariodenken Extrapolatieve scenario's: huidige trends extrapoleren. Vaak een business-as-usual scenario en één of meer alternatieve scenario's, tijdhorizon is korter dan twintig jaar

16 Scenariodenken Exploratieve scenario's: belangrijkste trends en onzekerheden in kaart brengen. Tijdshorizon van dit soort studies is soms wel vijftig of honderd jaar.

17 Scenariodenken Normatieve scenario's beginnen met een gewenste toekomstige toestand, bv Europa met 50% minder broeikasgasemissies in Met behulp van een backcastingscenario wordt stappenplan gemaakt om dat doel te bereiken.

18 Het nieuwe werken Wat hebben jullie gevonden?

19 Het nieuwe werken Lees:

20 Opdracht Klas verdeelt zich in vier groepen: Je bekijk missie en visie van KPN en maakt een scenario voor het nieuwe werken Bedenk wat voor soort scenario: exploratief Schrijf en visualiseer een script voor dit scenario Publiceer op je weblog

21 Ciao Succes! Tot volgende week


Download ppt "Saskia Best HRO – CMD Lente 2010 Concept Development – 29 maart 2010."

Verwante presentaties


Ads door Google