De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

CREATIVE MARKETING jaar 2, Winter 2009 10 december Experience: Prijs en Story Saskia Best.

Verwante presentaties


Presentatie over: "CREATIVE MARKETING jaar 2, Winter 2009 10 december Experience: Prijs en Story Saskia Best."— Transcript van de presentatie:

1 CREATIVE MARKETING jaar 2, Winter december Experience: Prijs en Story Saskia Best

2 Producten zijn tastbaar Diensten zijn ontastbaar Experiences zijn memorabel

3 Kaospilots

4 Create the unexpected Chip Conley: joie de vivre hotels

5 Maar dan is het wel “pay time” Nachtclub ? Casino? Zwembad?

6 Storytelling Storytelling is niet alleen voor kinderen of voor bij het kampvuur

7 Tribal stories Tribal stories Apache Indian Story Teller, Curtis, 1903

8 Storytelling Mensen zoeken vertrouwen, geen feiten, feiten geven alleen maar meer onrust. Dus vertel verhalen, net zoals dat gebeurde op de vroegere muurschilderingen of zoals de koopman op de markt doet. Focus dus niet op een product feature, focus op de story

9 Storytelling Echte consumenteninzichten Ben anders - Sloggi Geloofwaardig -RVS Thrilling? Betrekken NikeID

10 Storytelling

11 How to tell a great story Een goed verhaal: is waar (niet zozeer feitelijk, maar consistent en authentiek) belooft iets (remarkable) wordt vertrouwd (vertrouwen komt te voet, gaat te paard) is subtiel (kunst van het weglaten) gaan snel (eerste indruk belangrijk) kunnen elke vorm hebben (als men maar wil luisteren) appelleren niet aan logica maar aan gevoel zijn niet voor iedereen (maar met name gericht op sneezers) ….en vooral... Seth Godin

12 Seth Godin, Most of all, great stories agree with our world view. The best stories don’t teach people anything new. Instead, the best stories agree with what the audience already believes and makes the members of the audience feel smart and secure when reminded how right they were in the first place.

13 Behalve storytelling is co-creatie belangrijk Selector Zo heeft bijvoorbeeld de ANWB haar leden betrokken bij het kiezen van een logo Personaliser Zoals destijds de postbankpas Inspirator Denk hier aan iets als pimp my pudding van Mona. Mensen konden hun eigen desserts ontwikkelen, elke maand werd het beste idee in productie genomen.

14 Participant Bij BMW connected drive werden consumenten betrokken bij de ontwikkeling van online services en driver assistance systems.Consument en producent werken samen op basis van gelijkwaardigheid. Creator Het bekende voorbeeld hier is Lego Factory Mensen kunnen hun eigen producten ontwikkelen en de verpakking thuis krijgen.

15 Tot slot Joseph Pine t_consumers_want.html t_consumers_want.html

16 Vragen ?


Download ppt "CREATIVE MARKETING jaar 2, Winter 2009 10 december Experience: Prijs en Story Saskia Best."

Verwante presentaties


Ads door Google