De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

College 7, jaar 2, Zomer 2010 Nieuwe Businessmodellen Auteur: Ayman van Bregt Docent: Toine Nagel.

Verwante presentaties


Presentatie over: "College 7, jaar 2, Zomer 2010 Nieuwe Businessmodellen Auteur: Ayman van Bregt Docent: Toine Nagel."— Transcript van de presentatie:

1 College 7, jaar 2, Zomer 2010 Nieuwe Businessmodellen Auteur: Ayman van Bregt Docent: Toine Nagel

2 Agenda Weekindeling Zomerkwartaal Nieuwe businessmodellen Aan de slag Opdracht 2

3 Customer insights Om tot een goed offer (value proposition) in het businessmodel van Osterwalder te komen is het essentieel om in de huid te kruipen van de klant om zo de echte customer insights te achterhalen

4 Customer insights Hoe vind je nu in de grote massa nu juist die klanten die jou inzicht geven in hun “insights”?

5 Customer insights en Opdracht 2 Hoe hebben jullie dat voor opdracht 2, de groepsopdracht gedaan? Schrijf dit in een paar minuten op Hoe kan het nog beter?

6 Customer insights Om tot een goed offer (value proposition) in het businessmodel van Osterwalder te komen is het essentieel om in de huid te kruipen van de klant om zo de echte customer insights te achterhalen

7 I-Pod ‘al je muziek, foto’s en video’s kunnen meenemen’

8 Customer insights Uit de resultaten van opdracht 1 bleek dat jullie te vaak de customer insights ophangen aan specifieke productvoordelen en product- functionaliteiten Maak de stap van productdenken naar klantdenken Observeer je doelgroep, volg je doelgroep en kom achter waardevolle informatie

9 Starbucks En hoe zat het ook al weer bij Starbucks?

10 Businessmodellen Geen Businessmodel zonder Customer insights dus

11 Businessmodellen Verder gaan Businessmodellen over: Hoe Creëer ik Waarde EN HOW TO MAKE MONEY

12 Businessmodellen –Osterwalder gebruikt hiervoor zoals jullie inmiddels weten: Het 9 blokken model

13 Businessmodellen Bij het uitwerken van 9 blokken moeten vragen worden gesteld als : -met wie moet ik samenwerken? -wie is de doelgroep? -is mijn product/dienst uniek? -wie is bereid om te betalen voor welke waarde?

14 Eigenlijk doorloop je de volgende vragencyclus

15 Businessmodellen Focus eerst op What en Who, daarna op How en als laatste op kosten en inkomsten

16 En een ingevuld model kan er zo uitzien

17 Businessmodellen Aan de slag met Cellbazaar: eature=channel_page Vul het Osterwaldermodel in voor Cellbazaar op basis van dit filmpje

18 Opdracht 2 Waar staan jullie?

19 Volgende week presentaties –Let op in circa 10 minuten presenteren jullie –Je begint met een 2 minuten pitch zoals we dat vorige les hebben geoefend –Neem je handout mee naar de les (keurig verzorgd uiteraard met een mooi voorblad en een titel voor je concept)

20 Oh ja…. –We hebben volgende week ook een kleine quiz –Vragen over alle lesstof van dit jaar –Weet je geen antwoorden, dan lever je gewoon je propedeuse weer in –Weet je wel veel, dan maak je kans op een bonuspunt

21 Verdere vragen? Download college:


Download ppt "College 7, jaar 2, Zomer 2010 Nieuwe Businessmodellen Auteur: Ayman van Bregt Docent: Toine Nagel."

Verwante presentaties


Ads door Google