De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

1e Bijeenkomst Kring B 14 februari 2008 te Amersfoort Bert Harmsen & Sergio van Keulen.

Verwante presentaties


Presentatie over: "1e Bijeenkomst Kring B 14 februari 2008 te Amersfoort Bert Harmsen & Sergio van Keulen."— Transcript van de presentatie:

1 1e Bijeenkomst Kring B 14 februari 2008 te Amersfoort Bert Harmsen & Sergio van Keulen

2 13:30 – 13:45Opening en nieuws Team BPZ 13:45 – 14.00Kennismaking en nieuws van gemeenten 14:00 – 14:10Toelichting jaaropzet en agenda 14:10 – 14:50 Bespreking thema’s & vraagstukken zoals geïnventariseerd tijdens de intake 14.50 – 15:00Vervolgafspraken en afsluiting Agenda

3 Nieuws van het team 1.Nieuw benchmarkmodel 2008! Vergroten stuurbaarheid door verschillende lagen en verminderen meetlast door minder indicatoren. Vervolg: Expertmeeting mbt toekenning gewichten? Aanpassen website 2.Opfrisbeurt website Leesbaarheid, look & feel. 3.Functionaliteit ‘benchmarken ’ pas vanaf begin april beschikbaar op website Vanwege doorvoeren nieuwe model en vaststellen weging begin maart. 4.Nieuwe huisstijl 5.Gratis medewerkerstevredenheidsonderzoek Internetspiegel 6.Gratis onderzoek naar tevredenheid digitale aanvragers Voor beiden geldt: deadline aanmelden via website 29 februari! Lees de voorwaarden in de brochure. 7.Verhoging steekproef KTO telefonie (van netto 75 naar 100) 8.Morgen korte digitale vragenlijst afstudeeronderzoek “Good practice transfer” Graag uw medewerking! Ca. 10 minuten. Alleen aan gemeenten die afgelopen jaar ook meededen.

4 Nieuws van gemeenten Uitgeest 12.061 Hillegom 20.295 Wijk b. Duurstede23.366 Leiderdorp 26.077 Bussum31.308 Maassluis31.567 IJsselstein33.994 De Ronde Venen 34.565 Teylingen35.008 Houten45.568 Lansingerland47.927

5 Opzet van de benchmark

6 Benchmarkmodel 2008 Kenmerken v.d. organisatie Resultaten (prestaties)Tevredenheid 1. Medewerkers1. Bereikbaarheid1. Klanttevredenheid: balie 2. Financiën2. Toegankelijkheid2. Klanttevredenheid: telefoon 3. Organisatie-inrichting3. Informatievoorziening3. Klanttevredenheid: website 4. Processen en systemen4. Wachttijden4. Medewerkertevredenheid 5. Klantcontacten5. Levertijden 6. Tarieven 7. Bejegening 8. Betrouwbaarheid Achtergrondkenmerken

7 1 2 3 4 5 Bereikbaarheid 81% 1 2 3 4 5 Toegankelijkheid 53% 1 2 3 4 5 Informatiievoorz. 50% 1 2 3 4 5 Wachttijden 50% 1 2 3 4 5 Doorlooptijden 50% 1 2 3 4 5 Bejegening 50% 1 2 3 4 5 Betrouwbaarheid 50% 8 resultaatgebieden

8 5 organisatiegebieden

9 Wat is benchmarking? Meten en vergelijken Leren Verbeteren

10 Ontwikkelingen publiekszaken binnen de gemeente verbeteragenda Leer- doelen Leer- effecten BENCHMARK

11 Wat willen we in 2008? Reden voor deelname  (ontwikkelingen en verbeteragenda) Belangrijkste thema’s in 2008  (bijdragen en uitwisseling)

12 Reden voor deelname Verbeteragenda en leerdoelen

13 Fase Antwoord12345 VMAT Digitalisering21%71%8%66 Telefonische dienstverlening21%62%17%66 Multichanneling9%64%27%66 Processen en besturing5%77%18%66 ICT en informatiesystemen15%82%3%66 Medewerkers en leiderschap19%80%2%66 31%39%27%3%0% Wie zijn we (benchmarkbreed)?

14 Fase Antwoord12345 Wie zijn we (kring)? VMA Digitalisering080 Telefonische dienstverlening242 Multichanneling071 Processen en besturing053 ICT en informatiesystemen161 Medewerkers en leiderschap350 34200

15 Belangrijkste thema’s inventarisatie

16 Kring 1: kennismaken, informatiemarkt en doelstellingen leren kennen Kring 2: benchmarkresultaten en kto: wat komt er uit en waarom? Kring 3: verbeterpunten: wat doen we concreet met de resultaten? Slotbijeenkomst: opbrengst en best practices Jaaropzet en planning

17 Start + kringbijeenkomst 14 februari Start dataverzameling 18 februari Klanttevredenheidsonderzoek balie 7-18 april Klanttevredenheidsonderzoek telefoon 7 mei - 4 juni Klanttevredenheidsonderzoek website 28 april – 3 mei Medewerkerstevredenheid 7 mei – 28 mei Deadline I dataverzameling 28 maart Discrepantieanalyse begin april Validatiegesprekken april/mei Deadline II dataverzameling 30 mei Kringbijeenkomst 2 week 25 en 26 Brief op maat begin september Kringbijeenkomst 3 week38 en 39 Conceptrapport eind oktober Slotbijeenkomst 20 november

18 Vervolgafspraken Vragen: info@benchmarking-publiekszaken.nl Maak gebruik van team benchmarking ala vraagbaak en makelaar!! 1.Stuurgroep 2.Bijeenkomsten Kring B: 19 juni te ?? 18 september te ??

19 Hoe verder? Vanaf 18 februari: invullen indicatoren, 28 maart Deadline Handleiding Tot slot: sheets, verslag, foto’s, vragen: www.benchmarking-publiekszaken.n

20 Einde


Download ppt "1e Bijeenkomst Kring B 14 februari 2008 te Amersfoort Bert Harmsen & Sergio van Keulen."

Verwante presentaties


Ads door Google