De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

OHT 8.1 De Pelsmacker,Geuens & Van den Bergh, Marketingcommunicatie, vierde editie © Pearson Education 2011 Mediaplanning In dit hoofdstuk zul je het volgende.

Verwante presentaties


Presentatie over: "OHT 8.1 De Pelsmacker,Geuens & Van den Bergh, Marketingcommunicatie, vierde editie © Pearson Education 2011 Mediaplanning In dit hoofdstuk zul je het volgende."— Transcript van de presentatie:

1 OHT 8.1 De Pelsmacker,Geuens & Van den Bergh, Marketingcommunicatie, vierde editie © Pearson Education 2011 Mediaplanning In dit hoofdstuk zul je het volgende leren: De diverse stappen van het mediaplanningsproces De technische aspecten van de mediadoelstellingen, zoals frequentie, bereik, gewicht, continuïteit en kosten Criteria voor het samenstellen van de mediamix De voor- en nadelen van de verschillende reclamemedia Criteria voor mediaplanning Het belang van de mediacontext voor de reclame-effectiviteit

2 OHT 8.2 De Pelsmacker,Geuens & Van den Bergh, Marketingcommunicatie, vierde editie © Pearson Education 2011 Stappen in het planningsproces

3 OHT 8.3 De Pelsmacker,Geuens & Van den Bergh, Marketingcommunicatie, vierde editie © Pearson Education 2011 Mediadoelstellingen

4 OHT 8.4 De Pelsmacker,Geuens & Van den Bergh, Marketingcommunicatie, vierde editie © Pearson Education 2011 Reclamefrequentie en effectiviteit: het tweefactorenmodel

5 OHT 8.5 De Pelsmacker,Geuens & Van den Bergh, Marketingcommunicatie, vierde editie © Pearson Education 2011 De ß-coëfficiëntanalyse van Morgenzstern

6 OHT 8.6 De Pelsmacker,Geuens & Van den Bergh, Marketingcommunicatie, vierde editie © Pearson Education 2011 De ß-coëfficiëntanalyse: blootstelling en memorisatie

7 OHT 8.7 De Pelsmacker,Geuens & Van den Bergh, Marketingcommunicatie, vierde editie © Pearson Education 2011 ß-coëfficiënten voor diverse media

8 OHT 8.8 De Pelsmacker,Geuens & Van den Bergh, Marketingcommunicatie, vierde editie © Pearson Education 2011 De relatie tussen blootstelling en memorisatie voor diverse media

9 OHT 8.9 De Pelsmacker,Geuens & Van den Bergh, Marketingcommunicatie, vierde editie © Pearson Education 2011 Aantal contacten voor diverse media

10 OHT 8.10 De Pelsmacker,Geuens & Van den Bergh, Marketingcommunicatie, vierde editie © Pearson Education 2011

11 OHT 8.11 De Pelsmacker,Geuens & Van den Bergh, Marketingcommunicatie, vierde editie © Pearson Education 2011

12 OHT 8.12 De Pelsmacker,Geuens & Van den Bergh, Marketingcommunicatie, vierde editie © Pearson Education 2011 Bruto- en nettobereik

13 OHT 8.13 De Pelsmacker,Geuens & Van den Bergh, Marketingcommunicatie, vierde editie © Pearson Education 2011 Bereik en effectief bereik

14 OHT 8.14 De Pelsmacker,Geuens & Van den Bergh, Marketingcommunicatie, vierde editie © Pearson Education 2011 Brutobereik, OTS en effectief bereik: voorbeeld Totale omvang doelgroep: 10 miljoen Totaal bereik krant: 18 miljoen Bruikbaar bereik krant: 5 miljoen Distributie van het bereik, gerelateerd aan de blootstellingsfrequentie: Campagnebereik: 5 miljoen (vijftig procent van de doelgroep) Gewicht campagne: 238 GRP’s or 221 ERP’s OTS = 4,76

15 OHT 8.15 De Pelsmacker,Geuens & Van den Bergh, Marketingcommunicatie, vierde editie © Pearson Education 2011 Een continu rooster

16 OHT 8.16 De Pelsmacker,Geuens & Van den Bergh, Marketingcommunicatie, vierde editie © Pearson Education 2011 Een pulsrooster

17 OHT 8.17 De Pelsmacker,Geuens & Van den Bergh, Marketingcommunicatie, vierde editie © Pearson Education 2011 Een concentratierooster

18 OHT 8.18 De Pelsmacker,Geuens & Van den Bergh, Marketingcommunicatie, vierde editie © Pearson Education 2011 Cost per thousand (CPT)

19 OHT 8.19 De Pelsmacker,Geuens & Van den Bergh, Marketingcommunicatie, vierde editie © Pearson Education 2011 Cost per thousand: voorbeeld

20 OHT 8.20 De Pelsmacker,Geuens & Van den Bergh, Marketingcommunicatie, vierde editie © Pearson Education 2011 Reclame-investeringen in verschillende mediatypen

21 OHT 8.21 De Pelsmacker,Geuens & Van den Bergh, Marketingcommunicatie, vierde editie © Pearson Education 2011

22 OHT 8.22 De Pelsmacker,Geuens & Van den Bergh, Marketingcommunicatie, vierde editie © Pearson Education 2011 Criteria voor de mediamix

23 OHT 8.23 De Pelsmacker,Geuens & Van den Bergh, Marketingcommunicatie, vierde editie © Pearson Education 2011 Selectiviteit van het medium: voorbeeld Gebaseerd op: IP Peaktime (2002), Television European Key Factors. Neuilly-sur-Seine, Cedex, Brussel: IP.

24 OHT 8.24 De Pelsmacker,Geuens & Van den Bergh, Marketingcommunicatie, vierde editie © Pearson Education 2011

25 OHT 8.25 De Pelsmacker,Geuens & Van den Bergh, Marketingcommunicatie, vierde editie © Pearson Education 2011

26 OHT 8.26 De Pelsmacker,Geuens & Van den Bergh, Marketingcommunicatie, vierde editie © Pearson Education 2011

27 OHT 8.27 De Pelsmacker,Geuens & Van den Bergh, Marketingcommunicatie, vierde editie © Pearson Education 2011

28 OHT 8.28 De Pelsmacker,Geuens & Van den Bergh, Marketingcommunicatie, vierde editie © Pearson Education 2011

29 OHT 8.29 De Pelsmacker,Geuens & Van den Bergh, Marketingcommunicatie, vierde editie © Pearson Education 2011

30 OHT 8.30 De Pelsmacker,Geuens & Van den Bergh, Marketingcommunicatie, vierde editie © Pearson Education 2011

31 OHT 8.31 De Pelsmacker,Geuens & Van den Bergh, Marketingcommunicatie, vierde editie © Pearson Education 2011

32 OHT 8.32 De Pelsmacker,Geuens & Van den Bergh, Marketingcommunicatie, vierde editie © Pearson Education 2011

33 OHT 8.33 De Pelsmacker,Geuens & Van den Bergh, Marketingcommunicatie, vierde editie © Pearson Education 2011

34 OHT 8.34 De Pelsmacker,Geuens & Van den Bergh, Marketingcommunicatie, vierde editie © Pearson Education 2011

35 OHT 8.35 De Pelsmacker,Geuens & Van den Bergh, Marketingcommunicatie, vierde editie © Pearson Education 2011

36 OHT 8.36 De Pelsmacker,Geuens & Van den Bergh, Marketingcommunicatie, vierde editie © Pearson Education 2011


Download ppt "OHT 8.1 De Pelsmacker,Geuens & Van den Bergh, Marketingcommunicatie, vierde editie © Pearson Education 2011 Mediaplanning In dit hoofdstuk zul je het volgende."

Verwante presentaties


Ads door Google