De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

MEDMEC02 – periode 1 – jaar 1 Creative Tools VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT.

Verwante presentaties


Presentatie over: "MEDMEC02 – periode 1 – jaar 1 Creative Tools VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT."— Transcript van de presentatie:

1 MEDMEC02 – periode 1 – jaar 1 Creative Tools VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT

2 Elske Revelman de Vries Mail: Aanwezig: di/wo/do/vr Lokaal: PH.01.10

3

4 Voorstel rondje

5 Afspraken Telefoon uit Laptop dicht bij theorie Kom op tijd eten en drinken Meer dan 2 lessen gemist betekent vak volgend jaar opnieuw volgen

6 The basics Kwartalen Thema’s Creative tools Identity Creative proces The game called life Module –10 weken, 8 weken les –Studiebelasting 2 CP = 56 klokuren –Hoorcollege –http://mediaencreativiteit.pbworks.com/w/page/ /FrontPagehttp://mediaencreativiteit.pbworks.com/w/page/ /FrontPage

7 Module 1 periode 1 Opdracht 1, Dummy Opdracht 2, Vooronderzoek Opdracht 3, Gebruiksaanwijzing Opdracht 4, Reflectie

8 Deliverables 20% Opdracht 1 - Dummy 20% Opdracht 2 - Vooronderzoek 40% Opdracht 3 - Gebruiksaanwijzing 20% Opdracht 4 - Reflectie

9 Leerdoelen Creatieve technieken Visualiseren De handeling kan niet zonder gebruiker en vice versa (gebruiksaanwijzing) Dummy

10 Weekoverzicht Les week OnderwerpenVoorbereiding voor volgende bijeenkomst 1 o Kennismaking met creativiteit en het creatieve proces, divergeren en convergeren (hoorcollege) o Toelichting op de module en de opdrachten (in de les) o Start vooronderzoek (in de les) o Bestuderen modulewijzer o Aanschaffen en gebruik (digitale) Dummy o Verzamelen van 30 pictogrammen en 10 gebruiksaanwijzingen. Neem mee naar les 2! o Aanschaffen boek Creativiteit. Hoe? Zo! 2 o Werken aan het vooronderzoek. o Presentatie over pictogrammen (optioneel docent). o Gebruik dummy o Afmaken vooronderzoek. Neem mee naar les 3. 3 o Inleveren huiswerk vooronderzoek o Trainen in een creatieve techniek toegepast op opdracht 3, de gebruiksaanwijzing (bijv. genereren van ideeën; longlist-shortlist, superhero) o Begrippen convergeren en divergeren herhalen (bijv. met behulp van Mister Bean die divergente oplossingen heeft voor een convergent probleem) o Gebruik Dummy 4 o Trainen in een creatieve techniek toegepast op opdracht 3, de gebruiksaanwijzing (bijv. selectie van ideeën; A4 methode, abstractieladder) o Gebruik Dummy 5 o Uitwerken van één idee voor je gebruiksaanwijzing. o Gebruik Dummy 6 o Afronden gebruiksaanwijzing. o Gebruik Dummy o Voorbereiden test! Let op neem alles mee! 7 o Uitvoeren en testen in de les (let op verwerk resultaat in je vlieger). o Gebruik Dummy o Maken van de vlieger (opdracht 4, reflectie). o Verwerk de conclusies van je test in je gebruiksaanwijzing (opdracht 3). 8 o Inlveren opdracht 3! o Beoordelingsgesprek (toelichten dummy en opdracht 4, reflectie) o Gebruik Dummy 9 o Beoordelingsgesprek (toelichten dummy en opdracht 4, reflectie) o Voorbereiden herkansingsopdracht 10 o Chaosweek

11 Wat is creativiteit… Creatief met kurk? Muishuis? Kunstenaar/ ontwerper?

12 Let’s try it out! Een krant kan je kopen, lezen en bij het oud papier leggen…maar wat kan je nog meer met een krant doen? –Schrijf het op!

13 Hoorcollege Wat heb je onthouden van het hoorcollege? De wiki: startpagina.cmd.hro.nl Kies onder opleidingsprogramma: Vakgroep media en creativiteit Daar staat de modulewijzer.

14 Huiswerk Bestuderen modulewijzer (vragen opschrijven) Verzamelen van 30 pictogrammen en 10 gebruiksaanwijzingen. Neem mee naar les 2! (Zie modulewijzer, opdracht 2) Aanschaffen boek: ‘Creativiteit Hoe? Zo!’ van auteur Igor Byttebier, ISBN: Aanschaffen en gebruik (digitale) Dummy

15 Opdracht 1, Dummy Kwantiteit Minimaal 30 items Kwaliteit Er is gebruikgemaakt van betrouwbare bronnen. De dummy geeft blijk van een kritische blik met inhoudelijk commentaar. Diversiteit Minimaal vijf verschillende soorten bronnen zijn aangesproken over minimaal; vier verschillende onderwerpen. (nieuwe media, kunst, techniek, marketing, typografie, gadgets,enz.) Originaliteit Specifieke, persoonlijke, vakgerelateerde interesses zijn aanwezig. Er is sprake van verrassende vondsten die een ander niet heeft.

16 Dummy

17

18 Digitale dimmy’s

19 Opdracht 2, vooronderzoek 10 gebruiksaanwijzingen 30 pictogrammen Fotografeer pictogrammen in de dagelijkse werkelijkheid. Kopieer de gebruiksaanwijzingen of neem ze mee. uitgeprint meenemen naar les 2!

20


Download ppt "MEDMEC02 – periode 1 – jaar 1 Creative Tools VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT."

Verwante presentaties


Ads door Google