De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Media en creativiteit Trends Research Medmc3 les 1 Thema: Cognitieve dissonantie.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Media en creativiteit Trends Research Medmc3 les 1 Thema: Cognitieve dissonantie."— Transcript van de presentatie:

1 Media en creativiteit Trends Research Medmc3 les 1 Thema: Cognitieve dissonantie

2 Elske Revelman de Vries Mail: Aanwezig: di/wo/do/vr Lokaal: PH.01.10

3 Even voorstellen

4 Voorstel rondje

5 The basics Kwartalen Thema’s Trends research Organiseren zonder organisaties Privacy, reputation and control Virtual democracy Module –10 weken, 5 lessen –Studiebelasting 2 CP = 56 klokuren –Hoorcollege:

6 Module 1 Trends Research Opdracht 1 Signaleren Opdracht 2 Analyseren Opdracht 3 Visionboard Opdracht 4 Scenariomodel en product van de toekomst

7 Regels? Eten/drinken Computers uit/dicht Kom op tijd

8 MEDMC3 Trends research Signaleren van ontwikkelingen Signalen analyseren en benoemen Product bedenken voor de toekomst

9 Cognitieve dissonantie een psychologische term voor de onaangename spanning die ontstaat bij het kennis nemen van feiten of opvattingen die strijdig zijn met een eigen overtuiging of mening, of bij gedrag dat strijdig is met de eigen overtuiging, waarden en normen.psychologische Textueel

10

11

12

13

14

15

16 Hersenen Bewegen Voelen Denken Je ogen registreren, je hersenen verwerken de informatie middels stroomstootjes door dendrieten met vele vertakkingen.

17 linker hersenhelft: oplossen van problemen, rekenen en taal. Rechter hersenhelft bedenken van nieuwe dingen, muziek en andere kunstzinnige zaken 6BKlAhttp://www.youtube.com/watch?v=pTv4yD 6BKlA Awarene test a6CbyI&feature=relatedhttp://www.youtube.com/watch?v=9CxM7 a6CbyI&feature=related Hypnose HVtIhttp://www.youtube.com/watch?v=jIpdajU HVtI Huisje? qvR84http://www.youtube.com/watch?v=E4dMc9 qvR84 Klein-groot

18 Cognitieve dissonantie een psychologische term voor de onaangename spanning die ontstaat bij het kennis nemen van feiten of opvattingen die strijdig zijn met een eigen overtuiging of mening, of bij gedrag dat strijdig is met de eigen overtuiging, waarden en normen. Het brein laat zulke waarnemingen liever links liggen waardoor je de neiging hebt iets nieuws, onherkenbaars niet op te merken. Je ziet wat je verwacht, wat je wil zien.

19 Signaleren van ontwikkelingen Hypes Trends Tijdgeest

20 MEDMC3 Trends research Hypes aanwijsbaar, kort, individueel, emotioneel Trends concepten, clusters van veranderingen, verzameling hypes Tijdgeest paradigma’s, lange termijn, dat wat we normaal vinden en waarvan we denken dat het nooit zal veranderen

21 hype

22 Eten is gezond en overvloedig aanwezig trend

23 Vroeger was dit anders, bestond er honger. tijdgeest

24

25

26

27 Rogers

28 Opdrachten Opdracht 1 Signalerenindividueel Opdracht 2 Analyserenteam Opdracht 3 Visionboardindividueel Opdracht 4 scenariomodelteam

29 Beoordeling Opdracht 1 voldoende (10) of onvoldoende (1) Opdracht 2 beoordeling schaal 1 tot 10 Opdracht 3 beoordeling schaal 1 tot 10 Opdracht 4 beoordeling schaal 1 tot 10

30 weekoverzicht WeekOnderwerp in de werkcollegesHuiswerk voor het volgende werkcollege 1Inleiding tot de module Uitleg en theorie opdracht 1 Bestudeer de modulewijzer Maak opdracht 1 2 Feedback opdracht 1 Uitleg en theorie opdracht 2A en 2B Werken aan opdracht 2A Maak opdracht 2A af Maak opdracht 2B 3Presentaties opdracht 1 en 2 Uitleg en theorie opdracht 3 Werken aan opdracht 3 Maak opdracht 3 4Presentaties opdracht 3 Uitleg en theorie opdracht 4 Maak opdracht 4 5Presentaties opdracht 4 Inleveren van het eind document in de vorm van een PowerPoint presentatie met opdracht 1, 2, 3 en 4.

31 Opdracht 1, signaleren The streets find its own use for technology Quote from William Ford Gibson 15 foto’s maken cognitieve dissonantie

32 Toetsing 15 foto’s uitgeprint mee naar les 2 Onderwerpen zijn gevarieerd Geef per foto antwoord op de vragen: wat viel je op wat heeft het met communicatie/nieuwe media te maken? Maak ook een Power Point Presentatie met de 15 foto’s en de antwoorden

33 Huiswerk Bestudeer de modulewijzer Maak opdracht 1 15 foto’s maken cognitieve dissonantie 15 foto’s uitgeprint mee naar les 2 Onderwerpen zijn gevarieerd Geef per foto antwoord op de vragen: wat viel je op wat heeft het met communicatie/nieuwe media te maken? Maak ook een Power Point Presentatie met de 15 foto’s en de antwoorden

34


Download ppt "Media en creativiteit Trends Research Medmc3 les 1 Thema: Cognitieve dissonantie."

Verwante presentaties


Ads door Google