De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

WET en REGELGEVING RPL-PPL Touring Motor Gliders.

Verwante presentaties


Presentatie over: "WET en REGELGEVING RPL-PPL Touring Motor Gliders."— Transcript van de presentatie:

1 WET en REGELGEVING RPL-PPL Touring Motor Gliders

2 WET en REGELGEVING Bewijzen van bevoegdheid (Licenses) Bewijzen van bevoegdheid (Licenses) Bevoegdverklaringen (Rating) Bevoegdverklaringen (Rating) Autorisaties (Authorisation) Autorisaties (Authorisation) Vlieguren Vlieguren EASA EASA

3 Bewijzen van bevoegdheid Nationale regelgeving Nationale regelgeving Nationaal plus….? Nationaal plus….? TMG-MLA-SEP TMG-MLA-SEP JAR-FCL regelgeving Internationaal TMG-SEP ++ RPL(A)-TMGPPL(A)-TMG

4 RPL(A)-TMG 16 jaar 16 jaar Theorie als PPL(A) RT is geen examen vak Theorie als PPL(A) RT is geen examen vak 30 vlieguren praktijkopleiding waarvan minimaal 20 uur dbo en 5 uur solo 30 vlieguren praktijkopleiding waarvan minimaal 20 uur dbo en 5 uur solo Overlandvlucht Overlandvlucht met twee tussen landingen of.. met twee tussen landingen of km driehoek + 3x start en landing op ander veld 100 km driehoek + 3x start en landing op ander veld JAR-FCL Class II Medical JAR-FCL Class II Medical Praktijk examen volgens FTS Praktijk examen volgens FTS

5 PPL(A)-TMG 17 jaar 17 jaar Theorie PPL(A) Theorie PPL(A) RT RT 45 vlieguren praktijkopleiding 45 vlieguren praktijkopleiding Overlandvlucht (3 uur,150NM, 2xstop) Overlandvlucht (3 uur,150NM, 2xstop) JAR-FCL Class II Medical JAR-FCL Class II Medical Praktijk examen volgens FTS Praktijk examen volgens FTS

6 Verlengen RPL(A) RPL(A) is telkens maximaal twee jaar geldig Indien meer dan 11 uur : Trainingsvlucht van 1 uur met een RFI en afgetekend door RFE Indien meer dan 11 uur : Trainingsvlucht van 1 uur met een RFI en afgetekend door RFE Anders: profcheck met een RFE Anders: profcheck met een RFE In beide gevallen rapporteert de RFE aan IVW-DL en tekent hij het document af In beide gevallen rapporteert de RFE aan IVW-DL en tekent hij het document af

7 Bevoegdverklaringen Radio telefonieRT Instructeur RPL(A)RFI

8 RFI Toelatingseisen voor een RFI(A) opleiding Houder van geldig RPL(A) met RT Houder van geldig RPL(A) met RT Theoretische kennis op CPL(A) niveau getoetst door middel van toelatingsexamen Theoretische kennis op CPL(A) niveau getoetst door middel van toelatingsexamen Prof check binnen 6 maanden voorafgaand Prof check binnen 6 maanden voorafgaand 150 uur gezagvoerder op TMG waarvan ten minste 5 uur binnen 6 maanden en 20 uur overland. Minimaal 4 luchtvaart terreinen geland en opgestegen. 150 uur gezagvoerder op TMG waarvan ten minste 5 uur binnen 6 maanden en 20 uur overland. Minimaal 4 luchtvaart terreinen geland en opgestegen.

9 RFI Eisen voor afgifte instructeurs bevoegdheid Theorie: Volledig afgeronde theorie opleiding bij een geregistreerde opleidingsinstelling voor RFI(A) duur c.a. 90 lesuur. Praktijk: Ten minste 15 uur vlieginstructie met mentor instructeur Praktijkexamen: Theorie les, voor en na bespreking en vluchtinstructie

10 Verlenging RFI(A) TMG 1. Binnen 3 jaar voorafgaande aan de verlenging ten minste 75 uur instructie waarvan ten minste 25 uur in de 12 maanden voor de afloop van de bevoegdverklaring. 2. Deelname aan een opfriscursus voor RFI(A) in de twaalf maanden voor afloop van de geldigheidsduur van de bevoegdverklaring 3. Geslaagd zijn voor een proeve van bekwaamheid, afgenomen door een RFIE in de 12 maanden voorafgaande aan de vervaldatum van de bevoegdheid

11 Autorisaties (Authorizations) RFE RFE RFIE RFIE SENIOR EXAMINATOR SENIOR EXAMINATOR Een autorisatie is geen behaalde bevoegdheid maar een benoeming door de minister. De duur van een autorisatie is maximaal 3 jaar. Een autorisatie is geen behaalde bevoegdheid maar een benoeming door de minister. De duur van een autorisatie is maximaal 3 jaar.

12 Autorisaties RFE: Ten minste 500 vlieguren op vliegtuigen Ten minste 500 vlieguren op vliegtuigen Waaronder ten minste 100 vlieguren vliegonderricht Waaronder ten minste 100 vlieguren vliegonderricht EAAT EAAT Aanvraag indienen bij IVW-DL. Deze kan op basis van behoefte een de kandidaat in aanmerking laten komen voor een EAAT Aanvraag indienen bij IVW-DL. Deze kan op basis van behoefte een de kandidaat in aanmerking laten komen voor een EAAT

13 Autorisaties RFIE: Ten minste 500 vlieguren op vliegtuigen Ten minste 500 vlieguren op vliegtuigen Waaronder ten minste 50 vlieguren vliegonderricht voor RFI(A) Waaronder ten minste 50 vlieguren vliegonderricht voor RFI(A) EAAT EAAT Aanvraag indienen bij IVW-DL. Deze kan op basis van behoefte een de kandidaat in aanmerking laten komen voor een EAAT Aanvraag indienen bij IVW-DL. Deze kan op basis van behoefte een de kandidaat in aanmerking laten komen voor een EAAT

14 Autorisaties SENIOR EXAMINATOR: Ten minste 1000 uur als RFI(A) TMG Ten minste 1000 uur als RFI(A) TMG Laatste 5 jaar ten minste 3 jaar als examinator Laatste 5 jaar ten minste 3 jaar als examinator Beoordeling staat van dienst door IVW-DL Beoordeling staat van dienst door IVW-DL EAAT EAAT Aanvraag indienen bij IVW-DL. Deze kan op basis van behoefte een de kandidaat in aanmerking laten komen voor een EAAT Aanvraag indienen bij IVW-DL. Deze kan op basis van behoefte een de kandidaat in aanmerking laten komen voor een EAAT

15 Het loggen van vlieguren als PIC Optreden als eerste bestuurder Optreden als eerste bestuurder Optreden als instructeur Optreden als instructeur Optreden als examinator Optreden als examinator De definitie van vliegtijd: De definitie van vliegtijd: Tijdverloop tussen het moment dat het luchtvaartuig zich op eigen of externe kracht in beweging zet om op te stijgen tot het moment dat het weer tot stilstand komt na die vlucht. Tijdverloop tussen het moment dat het luchtvaartuig zich op eigen of externe kracht in beweging zet om op te stijgen tot het moment dat het weer tot stilstand komt na die vlucht.

16 E uropean A viation S afety A gency EASA FCL in 2007

17 EGU Uitgangspunten voor GPL Officieel brevet dat deel uitmaakt van het EASA systeem Officieel brevet dat deel uitmaakt van het EASA systeem Geen onnodige regelingen ICAO is OK Geen onnodige regelingen ICAO is OK GPL voor heel Europa! GPL voor heel Europa! Mogelijkheid van ratings (start,TMG,VO) Mogelijkheid van ratings (start,TMG,VO) Ten minste administratief zelfbeheer op basis van delegatie Ten minste administratief zelfbeheer op basis van delegatie Betaalbaar voor recreatief vlieger Betaalbaar voor recreatief vlieger

18 EASA Glider Pilot License Essential Requirements conform ICAO Annex1 met uitzondering van het ICAO Medical Part! met uitzondering van het ICAO Medical Part! EUROPAWERELD Light Medical SMA van vroeger ICAO Medical JAR-FCL Class II RatingsTMG-VO-LSZ-RT

19 TMG EASA PPL(A) Dit kan zo van JAR-FCL worden over genomen EASA GLP met TMG rating Zou op het huidige Duitse model kunnen gaan lijken.

20 Essential requirements EASA Implementing rules IVW-DL KNVvL Wie doet wat…..

21 THE END


Download ppt "WET en REGELGEVING RPL-PPL Touring Motor Gliders."

Verwante presentaties


Ads door Google